Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@12:58:11 GMT

رونمایی از فرهنگ عامه استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۱۶۲۲

رونمایی از فرهنگ عامه استان مرکزی

خبرگزاری شبستان:کتاب فرهنگ عامه استان مرکزی در روز فرهنگ و هنر استان مرکزی در نمایشگاه کتاب تهران با حضور مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،‌ کتاب فرهنگ عامه استان مرکزی نوشته غلامعلی ولاشجردی فراهانی همزمان با برپایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.

 

این کتاب در سال 95 از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به عنوان نمونه پژوهش فرهنگی برتر ایران شناخته شد و توسط وزیر وقت مورد تقدیر قرار گرفت و توسط همین پژوهشگاه در سال 96 چاپ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرهنگ عامه استان مرکزی در 668 صفحه و 14 فصل شامل زبان، گویش، لهجه، اشعار محلی، فرهنگ کلمات، آداب و رسوم، لالایی ها، فرهنگ شفاهی، بازی ها، فرهنگ کشاورزی، طب سنتی، مشاغل فراموش شده، قصه های فراموش شده، جشن های تاریخی مانند نوروز، مهرگان، تیرگان، عروسی ها، صنایع دستی مانند فرش بافی، مسگری، قلمزنی و گیوه دوزی، سفالگری، اسطوره ها و مشاهیر و نمادهای مقدس و همه آیین ها و سنت هایی که در زندگی روزمره مردم شاهد آن هستیم.

 

این کتاب که به صورت میدانی و به مدت پنج سال تهیه شده، دریچه ای است برای آشنایی با فرهنگ رفتاری مردم استان که وجه تمایز رفتارهای مردم استان مرکزی با سایر اقوام و ملل و نقاط ایران است که سبب شناخته شدن مردم استان مرکزی می شود؛ فرهنگ عامه استان مرکزی برای نخستین بار چاپ شده که به نوبه خود موفق بوده است.

 

روز ۱۳اردیبهشت ماه به عنوان روز استان مرکزی در نمایشگاه بین المللی کتاب اختصاص داده شد و در این روز ظرفیت های استان مرکزی در نمایشگاه معرفی شدند، سخنرانی شخصیت های فرهنگی، اجرای برنامه چاووش خوانی، نقالی خوانی، موسیقی اقوام، تقدیر از اصحاب فرهنگ وهنر استان و رونمایی از کتاب منتشر شده در سال جدید از جمله برنامه های استان مرکزی در این مراسم بود.

 

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مجلس روز ملی خلیج فارس جشن نیمه شعبان تلگرام برجام مسجد ۱۰ اردیبهشت کتاب مساجد نمایشگاه کتاب تهران رونمایی کتاب اصحاب فرهنگ و هنر کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن

رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد.

در نمایشگاه امسال این کمپانی چند محصول خود از جمله “فانتوم و اسپکتر لوکس برقی” را در معرض دید بازدیدکنندگان قرارداد و به نوعی بیشترین بازدید کنندگان رو به خود اختصاص داده است.

موتور گوست اکستند 12 سیلندر است و دارای 563 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاوراست این قصر متحرک 2.5تنی تنها 4.8 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

اسپکتر برقی نیز یک خودروی لوکس برقی است که بر روی پلتفرم فانتوم عرضه شده است. این خودرو بردی بیش از 500 کیلومتر را دارد و‌طراحی آن شبیه رولزرویس ریس کوپه است. شتاب صفر و 100 این هیولای 3 تنی 4.5 ثانیه است و حداکثر سرعت این خودرو به 250 کیلومتر محدود شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم