Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی از اعزام تیم‌های برگزیده مسابقات ملی مناظره دانشجویی زبان انگلیسی به دوره‌های معتبر جهانی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم یک دوره میزبانی مسابقات بین‌المللی را نیز در تهران برگزار کنیم، که در حال پیگیری کارهای مقدماتی این مهم هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست خبری اولین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی به زبان انگلیسی که صبح امروز با حضور معاون فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه مسابقات مقدماتی هفتمین دوره مناظره دانشجویی در استان‌ها و دانشگاه‌ها در حال برگزاری است، اظهار کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم بسیاری از مسائل‌مان را از طریق گفت‌وگو حل کنیم در حوزه فرهنگ نیز مطمئنا باید بر اساس گفت‌وگو به نتیجه برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تاکید کرد: هدف ما از برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی به زبان انگلیسی تقلید از دیگر کشورها نیست بلکه الگوی خاص خود را داریم تیم‌های زیادی از دانشگاه‌ها برای این مسابقات شرکت کردند در نهایت 8 تیم به رقابت خواهند پرداخت.

وی عدم تخریب و تمسخر، اخلاق و احترام به رقیب را در مناظرات بسیار مهم دانست و گفت:‌ در این مسابقات نیز همین اهداف را دنبال می‌کنیم تا دانشجویان یاد بگیرند که در کنار هم به یک نتیجه برسند و یک کار گروهی خوب را انجام دهند در حال حاضر در حوزه بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران تخریب‌های زیادی صورت می‌گیرد که تقویت این مناظرات و توانمند کردن دانشجویان می‌تواند به نفع کشورمان باشد.

علیزاده از اعزام تیم‌های برگزیده این مسابقات به دوره‌های معتبر جهانی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم یک دوره میزبانی مسابقات بین‌المللی را نیز در تهران برگزار کنیم که در حال پیگیری کارهای مقدماتی این مهم هستیم.

در ادامه این نشست مهدی کاظمی رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی نیز با بیان اینکه خلاء حضور دانشجویان ایرانی در مسابقات بین‌المللی یکی از دلایل برگزاری مسابقات به زبان انگلیسی بوده است، گفت: به دلیل استقبال دانشگاه تهران میزبانی اولین دوره این مسابقات به این دانشگاه واگذار شده است.

وی ادامه داد: از سال 1980 مسابقات جهانی به روش‌های مختلف شروع شده است و هر کدام از کشورها الگوهای خاص خودشان را دارند و ما نیز می‌خواهیم روش خاص خودمان را در این مناظرات داشته باشیم.

کاظمی گفت: ‌بین تیم‌های شرکت کننده در فراخوان مصاحبه زبان برگزار شد و در نهایت 8 تیم شامل دو گروه از دانشگاه شهید بهشتی، سه تیم از دانشگاه تهران، یک تیم از دانشگاه شهید مدنی، یک تیم از دانشگاه امام صادق و یک تیم نیز از دانشگاه وزارت امور خارجه به مسابقات نهایی اولین دوره مناظره دانشجویی به زبان انگلیسی راه یافتند که در روزهای 18 و 19 اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت و مسابقه فینال از ساعت 4 تا 7 روز چهارشنبه 19 اردیبهشت با حضور رئیس دانشگاه تهران و معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

وی همچنین مباحثی از قبیل توسعه اقتصادی، مهاجرت نخبگان، شرایط بد اقتصادی، خروج از برجام، سیاست و اخلاق را از گذاره‌های مورد نظر برای این دوره از مناظرات عنوان کرد و افزود: مسابقه فینال نیز با موضوع راهنمایی درباره ایران در فیلم‌های خارجی برگزار خواهد شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک

علی امینی و ریحانه رضایی دو ملی پوش شمشیربازی اصفهان به رقابت‌های انتخابی المپیک زون آسیا اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مسابقات زون آسیا آخرین مرحله رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا به حساب می‌آید که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در فجیره امارات برگزار می‌شود. قهرمان مسابقات در هر اسلحه صاحب سهمیه خواهد شد.

علی امینی و ریحانه رضایی ملی‌پوشان استان اصفهان به عنوان تنها نمایندگان ایران در اسلحه فلوره آقایان و اپه بانوان نیز روز گذشته به این رقابت اعزام شدند. رقابت ملی‌پوشان اصفهانی جهت کسب سهمیه المپیک فردا یکشنبه _نهم اردیبهشت_ آغاز خواهد شد.

کد خبر 748361

دیگر خبرها

  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک
  • پایان مسابقات بدمینتون زیر ۱۳ سال سمنان