Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: موضوع جمع‌آوری و دفع بهداشتی پسماندهای بیمارستانی با جان و سلامتی مردم گره‌خورده و بدون شک با دستگاه‌های کم‌کار در این زمینه بدون کمترین اغماض برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی موظف است ظرف یک ماه آینده گزارش مبسوط و جامع وضعیت بهداشتی پسماندهای بیمارستانی و عفونی در استان را تهیه و به دبیرخانه کارگروه مدیریت پسماند و استانداری تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های نظارتی ازجمله محیط‌زیست و شرکت آب منطقه‌ای موظف است نسبت به بی‌خطر سازی پسماندهای بیمارستانی اقدام کند.
وی با بیان اینکه وظیفه حمل، دفن و یا امحاء زباله‌های بیمارستانی پس از فرآیند بی خطر سازی بر عهده شهرداری‌هاست، گفت: البته تفکیک زباله‌های بخش درمان اعم از عفونی و عادی و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی بر عهده خود مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و حوزه درمان است.
وی با هشدار به برخی مطب‌های پزشکی و نظام پزشکی نسبت به همکاری نکردن آنها با سازمان‌های متولی در راستای جمع‌آوری، تفکیک و حمل پسماندهای عفونی، گفت: در صورت کم کاری و سنگ اندازی، اداره کل حفاظت محیط زیست و نهادهای نظارتی با قاطعیت و نظارت دقیق افراد و دستگاه‌های خاطی را به مراجع قضایی معرفی کنند.
فیلی یادآور شد: البته موضوع دفع بهداشتی فاضلاب و پسماند در کهگیلویه و بویراحمد همچنان یکی از موضوعات و چالش‌های اساسی در حوزه مدیریت شهری و روستایی است که باید در اسرع وقت این مهم ساماندهی شود.
وی ادامه داد: بر اساس برآورد و ارزیابی‌های انجام شده افزون بر 120 میلیارد ریال برای ساماندهی و بهبود وضعیت پسماند و دفع بهداشتی فاضلاب‌های شهری و روستایی این استان نیاز است.
فیلی تصریح کرد: سال گذشته حدود 15 میلیارد ریال در این راستا و برای شهرهای زیر 50 هزار نفر استان تخصیص یافت که به‌هیچ‌وجه جوابگوی رفع چالش‌ها و مشکلات در این حوزه نیست.
فیلی با بیان اینکه فرآیند جمع آوری، حمل و دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای استان معیوب است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری مدیریت شهری و روستایی استانداری و سایر دستگاه‌های متولی برای کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از بروز خطرات زیست محیطی چهار مکان (سایت) اصلی در استان را برای جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب مشخص کنند.
براساس گزارش ها میزان تولید روزانه زباله در سطح استان حدود 700 تن است که سرانه تولید زباله در استان از میانگین کشوری بالاتر است.
3016/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تولید زباله سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد محیط زیست موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ کاظم فلاحی دوست گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در ۲ روز اخیر موفق به انجام ۱۲ عملیات امدادرسانی شدند.

وی تاکید کرد: در این مدت ۶۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی آسیب دیده از بارندگی‌های سیلابی امداد و نجات شدند و ۱۶۰ کیلوگرم نایلون نیز بین آنان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این مدت حوادث گوناگونی مانند سیل آبگرفتگی و در راه ماندگان رخ داد.

وی افزود: ۴۸ ساعت گذشته تاکنون ۱۲ تیم امدادی، ۳۰ نفر نیروی عملیاتی، هشت دستگاه پیکاب و ۶ دستگاه پمپ لجن کش به مناطق حادثه دیده کهگیلویه و بویراحمد اعزام و امدادرسانی انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره حوادث احتمالی و امدادرسانی در کمترین زمان ممکن است.

دیگر خبرها

  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد