Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@12:32:11 GMT

خزر و مغان، محور گفت‌وگو‌ها با کراواسی و آذربایجان

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۶۹۸۰

خزر و مغان، محور گفت‌وگو‌ها با کراواسی و آذربایجان

وزیر نفت پس از افتتاح بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت در دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد کرواسی و وزیر انرژی آذربایجان در سالن VIP نمایشگاه درباره همکاری‎های دوجانبه در حوزه انرژی گفت‌وگو کرد.

در دیدار بیژن زنگنه با مارتینا دالیچ، معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد کرواسی، دو طرف بر فعالیت شرکت نفت کرواسی در پروژه‌های صنعت نفت ایران تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این دیدار پیشنهاد شد تا زمینه فعال شدن پروژه اکتشافی در دشت مغان که پیش از این کرواسی در آن فعال بود، فراهم شود.

در این دیدار، وزیر نفت ایران و وزیر اقتصاد کرواسی اعلام کردند که دو کشور آماده همکاری نفتی بدون واسطه هستند.

در همین حال، زنگنه در گفت‌وگو با وزیر انرژی جمهوری آذربایجان درباره تفاهم‌نامه همکاری تهران و باکو در دریای خزر و زمینه‌های همکاری دو کشور در این زمینه بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب اسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

کد خبر 847231 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه ایران و چین حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم