Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@11:02:54 GMT

فروش طلا با کارمزد کمترشگرد مجرم سایبری بود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۸۲۷۲

رکنا: رئیس پلیس‌فتای استان مازندران گفت: فردی که با ایجاد کانالی با مضمون تعمیر و فروش طلا و جواهر با پایین‌ترین قیمت، در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری و دزدی از مردم می‌کرد، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس‌فتا استان مازندران از دستگیری فردی که با ایجاد کانالی با مضمون تعمیر و فروش طلا و جواهر با پایین‌ترین قیمت، در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری Fraud و دزدی theft از مردم می‌کرد خبر داد و در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت زنی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس Police فتا، چنین عنوان‌داشت که چندی پیش در شبکه اجتماعی تلگرام، پیامی مبنی بر اینکه طلای بدون کارمزد به شما می‌دهیم، از سوی یک ID ناشناس برایم ارسال شد و در ادامه با مدیر کانال ارتباط برقرار کرده و جهت تعمیر، مقداری از طلای خودم را در اختیار او قرار دادم و از آن پس دیگر پاسخگوی تماس‌های بنده نبود، به همین منظور تقاضای رسیدگی موضوع را دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت، که با بررسی‌های فنی و تخصصی به عمل آمده، متهم به هویت معلوم شناسایی گشت.

سرهنگ محمدنژاد گفت: کارشناسان پلیس فتا در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضایی، با گذاشتن قرار صوری با متهم او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرده و به این پلیس دلالت دادند. در بازجویی به عمل آمده از متهم، وی ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان نمود؛ بنده با ایجاد کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام، خود را یکی از کارکنان طلافروشی معروف شهر معرفی می‌کردم و با پیشنهاد فروش طلا بدون کارمزد و تعمیر جواهرات با دستمزد پایین، مشتریانی را در فضای مجازی پیدا می‌کردم.

وی افزود: متهم در اظهارات خود عنوان داشت، در ادامه پس از فریب قربانی، جهت تحویل طلا با آن‌ها قرار ملاقات حضوری در جایی غیر از همان طلافروشی معروف می‌گذاشتم و پس از جلب اعتماد آنها، با گرفتن طلا از آن‌ها جهت تعمیر، دیگر پاسخگوی تماس‌های قربانیان نبودم و پس از مدتی اقدام به فروش طلا‌ها در بازار Store می‌کردم.

سرهنگ محمدنژاد گفت: متهم در ادامه از عمل خود اظهار ندامت نموده و با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله جهت سیر مراحل قضایی به همراه طرفین روانه‌ی دادسرا گردید.

وی تاکید کرد: به پیام‌های اقواکننده‌ای که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای شما ارسال می‌شود هرگز توجه نکنید، زیرا افراد کلاهبردار در صدد فریب شما از این طریق هستند و ممکن است دچار خسارات جبران‌ناپذیری شوید.

رئیس پلیس فتا مازندران همچنین در خصوص این پرونده خاص به صاحبان طلافروشی‌ها توصیه کرد: هیچ‌گاه طلا و جواهرات را از مشتریان، بدون فاکتور جهت خرید، دریافت نکنند تا تسهیل کننده کار کلاهبرداران و سارقان نباشند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران کلاهبرداری Fraud دزدی theft پلیس Police پلیس فتا فضای مجازی بازار Store فتا دزدی طلا مجرم سایبری مردم عکس ایران فیلم زن جوان دختر پرونده مرد سرقت پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، «برنی سندرز» سناتور آمریکایی ایالت ورمونت امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی، فاجعه انسانی را در غزه ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی در ادامه تصریح کرد: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی یهودی‌ستیزی نیست، بلکه روشن کردن یک حقیقت است.

ادامه دارد ....

کد خبر 6091359

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • ما مجرم زاده می‌شویم
  • قتل مادر با دمبل به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک