Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی پور مختار بر ضرورت تشریح مبانی فکری استاد مطهری در رشته های فنی مهندسی تاکید کرد و گفت: مسئولان به تأسی از این بزرگ مرد عرصه علم آموزه های اسلامی را صرفا در کلام خلاصه نکنند و برای تکریم عملی فرهنگیان و رفع مشکلات معیشتی آنان تلاش کنند. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ رسانه ها خواندنی نظرات

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، محمد علی پور مختار در گفت و گو با جام جم آنلاین با تاکید بر اینکه هفته معلم کاملا بجا با سالروز شهادت استاد مطهری پیوند خورده است، گفت: نقش این روحانی برجسته در شکل گیری انقلاب و در تئوری سازی انقلاب مبتنی بر احکام اسلامی تاثیر بسزایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو مزین شدن روز معلم با نام مطهری یک افتخار و یک فرصت برای جامعه فرهنگی محسوب می شود.

وی افزود: معلمان باید دنباله رو رسالت استاد مطهری باشند و اگرچه ممکن است به لحاظ معرفتی و علم با ایشان در یک راستا قرار نگیرند اما بیان و تشریح افکار او در مدارس حتی در کلاس های ریاضی،فیزک و شیمی و رشته های غیر علوم انسانی یک ضرورت است و سایر دانش آموزان و دانشجویان رشته های فنی هم باید از کتاب ها و آثار مطهری بهره و برداشت لازم را ببرند.

این نماینده مجلس روش تربیتی و پرورشی مطهری را یکی دیگر از ابعاد شخصیتی این معلم وارسته بشمار آورد و تصریح کرد: تعداد زیادی از علما واساتید حوزه و دانشگاه روزگاری شاگرد مطهری بوده اند و در حال حاضر خود تربیت دهنده نسل فعلی جامعه هستند. بنابراین نگاهی که ما به جایگاه معلم داریم فراتر از نام معلم است چرا که طبق فرمایش امام (ره) تعلیم،تربیت و آموزش شغل انبیاست و طبیعتا فرهنگیان ما جا پای پیامبران می گذارند و در جهت هدایت بشر گام بر می دارند.

پور مختار خاطر نشان کرد: یک نظام آموزشی و پرورشی توسعه یافته مولود پیشرفت و توسعه هر کشوری خواهد شد و معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه ، موتور محرک این نظام هستند. پس شایسته است دولت و مجلس بیشتر از گذشته به این موتور محرکه توجه کنند تا با تمرکز و آسودگی خاطر بیشتری مولفه های توسعه دهنده کشور که همانا دانش آموزان امروز هستند را تربیت و آموزش دهند.

وی ابراز امیداوری کرد: با تاسی از اندیشه بزرگمرد عرصه علم و اندیشه، شهید مرتضی مطهری که هم در کلام و هم در عمل مبانی اسلام را در انقلاب نهادینه کرد و یکی از این مبانی کرامت انسان ها و قدر شناسی از مقام آن هاست، از زحمات همکاران فرهنگی کشور به شکل ارزنده ای قدرانی کنیم.

مسئول کمیته ویژه حقوقی قضایی مجلس افزود: بارزترین نوع قدردانی بدون تردید در رسیدگی به مشکلات معیشتی و امور رفاهی معلمان خلاصه می شود و مسئولان ما تنها به تکریم کلامی این عزیزان کفایت نکنند.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

 

R1359/P1359/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب

دریافت 7 MB

دیگر خبرها

  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • فیلم| دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • حکم 10 ساله محرومیت هوادار سپاهان؛ رسیدگی قضایی به تخلف در دادسرا
  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی