Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@16:28:36 GMT

پیشتازی اقتباس تلویزیونی «بازی تاج و تخت» از اثر ادبی آن

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۹۴۷۸

پیشتازی اقتباس تلویزیونی «بازی تاج و تخت» از اثر ادبی آن

خبرگزاری شبستان: بهرنگ مافی گفت: نویسنده کتاب «بازی تاج و تخت» و کارگردان اقتباس تلویزیونی آن به صورت همزمان کار خود پیش می‌بردند تا جایی ارزش هنری سریال این اثر از کتاب آن پیشی گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و ادب خبرگزاری شبستان، بهرنگ مافی در نشست آشنایی با رابرت جردن و جایگاه ادبیات فانتزی حماسی در ایران که امروز (یکشنبه 16 اردیبهشت) در محل سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد با بیان اینکه رابرت جردن یکی از مهم‌ترین نویسندگان در حوزه ادبیات فانتزی حماسی در جهان است، گفت: من کوشیدم حسی که جردن می‌خواهد در اثر خود در خواننده ایجاد کند با ترجمه‌ام ایجاد کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تقسیم‌بندی آثار در ژانرهای مختلف و همچنین طبقه‌بندی آنان به اثر ترسناک یا غیر ترسناک به راحتی قابل انجام نیست، خاطرنشان کرد: مجموعه «چرخ زمان» محتوای نسبتا ترسناکی دارد اما مطالعه آن بدون محدودیت سنی است و همه گروه‌های سنی از کودک و نوجوان تا میانسال و پیر می‌توانند آن را مطالعه کنند.

 

این مترجم ادبیات افزود: تاکنون اقتباس سینمایی خوبی از مجموعه چرخ زمان تولید نشده است و تنها اقتباس سینمایی از این اثر آن‌قدر بی‌کیفیت بود که مردم برای کارگردان آن آرزوی مرگ کردند و جالب است بدانید که آن کارگردان چند روز بعد تصادف کرد و کار نیمه تمام ماند.

 

مافی در ادامه با اشاره به برخی دیگر از آثار ادبیات فانتزی حماسی گفت: نویسنده کتاب «بازی تاج و تخت» و کارگردان اقتباس تلویزیونی آن به صورت همزمان کار خود را پیش می‌بردند تا جایی که ارزش هنری اقتباس آن از کتاب پیشی گرفت.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مسجد مساجد مجلس برجام نیمه شعبان جشن نیمه شعبان کانون های مساجد بیرجند سبک زندگی اسلامی تاج و تخت نمایشگاه کتاب تهران ادبیات کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، تران آن هونگ کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی- ویتنامی به عنوان رییس هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای انتخاب شد.

این جشنواره در بیانیه‌ای گفت این نویسنده و فیلمنامه‌نویس در آثارش فرهنگ‌های شرقی و غربی را با حساسیت، ظرافت و سبکی رمانتیک با هم در آمیخته است.

فیلم‌های او عبارتند از «بوی پاپایای سبز» محصول ۱۹۹۲ برنده دوربین طلای کن ۱۹۹۳، «سایکلو» محصول ۱۹۹۵ با بازی تونی لیونگ چیو وای، «شعاع عمئی آفتاب» محصول ۲۰۰۰، فیلم مهیج انگلیسی زبان «من با باران می‌آیم» محصول ۲۰۰۹ با بازی جاش هارتنت، «جنگل نروژی» محصول ۲۰۱۰ که با اقتباس از رمان مشهور هاروکی موراکامی ساخته شد و جایزه فیپرشی جشنواره استانبول را کسب کرد، «ابدیت» محصول ۲۰۱۶ و جدیدترین فیلمش «طعم چیزها» یا «اشتیاق دودن بوفان» محصول ۲۰۲۳ با بازی ژولیت بینوش که سال پیش جایزه بهترین کارگردانی کن را برای او به ارمغان آورد ونماینده فرانسه در اسکار شد.

کسب عنوان رییس هیات داوران نشان دهنده بازگشت کارگردان به جشنواره شانگهای است که پیش از این در سال ۲۰۱۱ یکی از اعضای هیات داوران جشنواره شانگهای بود و شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را برای «سایکلو» در کارنامه دارد.

بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم شانگهای از ۱۴ تا ۲۳ ژوئن (۲۵ خرداد تا ۳ تیر) برگزار می‌شود.

کد خبر 6092729

دیگر خبرها

  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • اکران آنلاین فیلمی با بازی هدیه تهرانی
  • برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟