Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@18:37:10 GMT

یاسوج| زلزله به ۵ هزار واحد مسکونی در یاسوج خسارت جدی زد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۰۲۶۳

یاسوج| زلزله به ۵ هزار واحد مسکونی در یاسوج خسارت جدی زد

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار واحد را در شهرستان‌های بویراحمد و دنا شناسایی کردیم که در اثر زلزله اخیر یاسوج دچار خسارت جدی شدند. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، ابراهیم فرزانه ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نهادهایی است که از ابتدای انقلاب پایه‌گذاری شد و اساس کار آن رسیدگی به خانه و مسکن روستایی و شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنیاد مسکن در زمینه‌های عمران روستایی، مسکن شهری، ساخت و بازسازی اماکن و مسکن روستایی و عمران روستایی فعالیت می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای طرح هادی هستند، گفت: تا سال 92 در 303 روستای استان طرح هادی اجرا شد که 129 روستا از سال 93 تاکنون به این آمار اضافه شده است.

فرزانه عنوان کرد: از سال 93 تاکنون 33 هزار و 100 مترمربع بازگشایی و برداشت موانع و بیش از یک میلیون مترمربع زیرسازی در روستاهای استان انجام شده است.

وی بیس و آسفالت، جدول‌گذاری، سنگفرش، دیوار حائل، کانال، اجرای پل، تملک زمین، واگذاری زمین و صدور سند مالکیت را از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد به حوزه بازسازی مسکن روستایی اشاره داشت و ابراز کرد: برخی بانک‌های عامل استان در بحث پرداخت تسهیلات بازسازی و بهسازی مسکن روستایی ضعیف عمل می‌کنند.

فرزانه گفت: در بحث تسهیلات بافت فرسوده گچساران تاکنون سه هزار سهمیه ابلاغ شده که از این میزان تاکنون یک هزار و 54 مورد پرداخت شده است که بانک ملت از 635 سهمیه تاکنون هیچ سهمیه‌ای را جذب نکرده است.

وی با بیان اینکه برخی بانک‌ها در استان حق مردم را ضایع می‌کنند و آنقدر ضمانت‌نامه‌ها را سفت و سخت می‌گیرند که مردم قادر به تأمین آنها نیستند، عنوان کرد: از دو هزار و 157 سهمیه ابلاغی بازسازی احداث مسکن روستایی مربوط به سال 93 تاکنون 1370 مورد تسهیلات بازسازی مسکن روستایی انعقاد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از دو هزار سهمیه بازسازی مسکن روستایی گرفته‌ایم که در حال پرداخت است.

فرزانه با بیان اینکه  استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های موفق در بحث مسکن مهر بود، عنوان کرد: مسکن مهر شهرهای که در اختیار بنیاد مسکن بود به صورت 100 درصد انجام شده و از مسئولان درخواست کردیم جشن پایان احداث مسکن مهر را برگزار کنیم.

وی به زلزله اخیر یاسوج اشاره داشت و عنوان کرد: پنج هزار واحد را در شهرستان‌های دنا و بویراحمد شناسایی کردیم که در اثر زلزله اخیر یاسوج دچار خسارت جدی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد زیادی از این واحدها نیازمند بازسازی هستند و باید خانه‌ها را تخریب کرده و از نو بسازند و تعدادی هم نیاز به تعمیر دارند.

انتهای پیام/م

R41452/P1486/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: در شبانه روز گذشته منطقه امامزاده جعفر با دمای ۳۲.۴، لیکک ۳۲.۵ ، دوگنبدان ۳۲.۶ و دهدشت ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است. ولی بهره مند افزود: حداقل دمای مناطق گرمسیری استان در بامداد امروز در امامزاده جعفر ۱۳،دوگنبدان ۱۲،دهدشت ۱۳ و لیکک ۱۹ درجه سانتیگراد ثبت شده است. وی تاکید کرد: در این مدت حداقل دمای هوای شهرهای سردسیری سی سخت، یاسوج و مارگون به ترتیب ۸.۸ ،۸.۷ و ۸.۳ درجه سانتیگراد بود. بهره مند افزود: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای شهرهای یاسوج و سی سخت نیز ۲۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است. کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: دمای هوای استان در شبانه روز آینده روند کاهشی نامحسوس دارد. بهره مند تاکید کرد: هوای استان در شبانه روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش وزش باد پیش بینی می شود. وی عنوان کرد: در آخرین سامانه بارشی استان (پنجم اردیبهشت)در دلی خمسیر۱۷،علی کرم دمچنار ۱۶،کاکان ۱۲،چیتاب ۱۱،تنگ رواق ۱۱،تلگاه ۱۰،سی سخت ۹.۸،گنجه ای ۹ میلیمتر باران باریده است. بهره مند خاطرنشان کرد: این سامانه در گنجگان هفت،یاسوج پنج،دشتروم پنج،ستنگان پنج،دشت بز چهار،ملرگون چهار،سیرون شبلیز چهار،و سرآسیاب یوسفی سه میلیمتر باران داشته است.

دیگر خبرها

  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند