Web Analytics Made Easy - Statcounter


برنامه هسته‌ای ایران، نگرانی اروپا از لغو برجام و نتایج منفی حاصل از این اقدام ، روابط مغرب با ایران و زورآزمایی آمریکا و ایران در انتخابات عراق از جمله مهم ترین محورهای امروز رسانه‌های جهان عرب درباره ایران است.

به گزارش گروه بین الملل امتداد نیوز، در حالی که موضوع برنامه هسته‌ای ایران همچنان مهم ترین محور پوشش اخبار مربوط به کشور در روزنامه‌های عربی است، برخی این موضوع را از دید نگرانی اروپا از لغو توافق و زیان‌های حاصل از آن برای آمریکا و اروپا بررسی کرده و برخی دیگر از جمله روزنامه‌های سعودی بر لزوم لغو توافق هسته‌ای تاکید کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه الشرق الاوسط در مطلبی تحت عنوان “ایران… روزهای بدتر هنوز نرسیده است” نوشت: از چشم یک ناظر پنهان نمی‌ماند که ایران در این مرحله تاریخی مهم منطقه و دنیا، روزهای خوبی ندارد و مراجع تصمیم‌گیرنده در ایران متوجه نیستند، آنچه در داخل و منطقه و نیز در سطح بین المللی علیه این کشور جریان دارد نه توطئه بلکه به معنای بسیار ساده نتیجه طبیعی سیاست‌ها و راهبردهای 40 سال اخیر است.

این روزنامه با حمایت از اغتشاشات و تحرکات فتنه گرایانه مورد حمایت استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای‌اش مدعی شد با وجود تمام سرکوب و دیکتاتوری که پس از جنبش سبز! در ایران به کار گرفته شد، جنبش اعتراضی و انتفاضه مردمی در ایران گاهی نمود پیدا کرده و گاهی پنهان می‌شود اما همچنان ادامه دارد و هر روز ریشه‌دارتر می‌شود و مردم ایران هیچ امیدی به اصلاحات ندارند.

 

الشرق الاوسط ژست کارشناس نظامی و راهبردی

الشرق الاوسط در مطلب دیگری با عنوان “جنگ علیه ایران روی شعله آرام” نوشت: رویارویی با ایران نیازمند حمله نظامی نیست، زیرا رویارویی نظامی به یک جنگ کلاسیک و پرهزینه تبدیل شده است و همانطور که می‌دانیم جنگ شکل‌های مختلف و کم هزینه‌تر و موثرتری هم دارد که سبب فرسایش و خوردگی نظام از درون می‌شود.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: همچنین نیازی نیست منتظر تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای باشیم تا متوجه شویم آیا برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران جدی هستند یا خیر؟ بلکه

الشرق الاوسط مدعی شد، عربستان سیاست‌های خود را تغییر داده و شاهد است حفظ پایگاه‌های ایران در سوریه از نظر مالی و جانی برای تهران پرهزینه شده است و به این ترتیب فرسایش مالی و جانی آن آغاز شده و در این شرایط باید آن را در سوریه رها کرد تا به مقابله با حملات روزافزون علیه پایگاه‌های خود سرگرم شود و این چیزی است که اکنون جریان دارد بدون اینکه نیازی به رویارویی مستقیم با ایران باشد.

اما روزنامه الحیات با انتشار مطلبی مدعی شد، ایران به منظور مجازات مغرب و همبستگی آن با کشورهای عرب خلیج فارس از پولیساریو حمایت کرد.

تعمیم اظهارات عادل الجبیر به همه حاضران در نشست سازمان همکاری اسلامی

“نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی، ایران را به دست برداشتن از حمله به قبله مسلمانان فرا خواند” مطلبی است که روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی منتشر کرده و اظهارات ادعا آمیز وزیر خارجه سعودی را به حاضران در این نشست تعمیم داد .

به نوشته این روزنامه عادل الجبیر وزیر خارجه سعوی در چهل و پنجمین نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در داکا پایتخت بنگلادش بار دیگر مدعی شد نیروهای وابسته به ایران باید از تمام کشورهای عربی خارج شده و حمایت از جنبش انصار الله و تحویل موشک‌های بالستیک به این جنبش که با استفاده از آن کشورهای عربی از جمله عربستان و نیز قبله مسلمانان در مکه هدف قرار می‌گیرد، متوقف شود.

روزنامه العربی الجدید نیز مطلبی با این عنوان منتشر کرد: “خروج ترامپ از توافق هسته‌ای: سناریوی وحشت برای اروپا در درجه نخست” .

الحیات در ذیل این تیتر نوشت: اتحادیه اروپا با نگرانی منتظر موضع دونالد ترامپ در قبال توافق هسته‌ای با ایران است و بیم دارد مبادا خروج از این توافق بر اقتصاد و امنیت اروپا تاثیر منفی داشته باشد و علاوه بر این نگران است جنگ دیگری در منطقه خاورمیانه شعله‌ور شد که دنیا را به ناآرامی و تشدید مواضع سوق دهد.

روزنامه القدس العربی مطلبی با این عنوان ” آیا ایران با استفاده از انتخابات عراق می‌تواند اوضاع را علیه دشمنانش تغییر دهد؟” منتشر کرده و نوشت: یکی از فصول داغ زورآزمایی آمریکا و متحدانش با ایران در عراق و در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور است که هفته آینده برگزار خواهد شد.

این در حالی است که هم پیمانی افراد با نفوذ صحنه سیاسی عراق با عربستان سبب نگرانی ایران شده است.

روزنامه الوفد مصر نیز به موضوع قطع تلگرام در ایران اشاره کرد و نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران فیلتر تلگرام را در تعارض با دموکراسی دانست و از اقدام قوه قضاییه در محدود کردن شبکه تلگرام انتقاد کرد.

الوفد در مطلب دیگری نوشت: “موضوع هسته ای ایران روی میز مذاکره پوتین و نتانیاهو در مسکو”.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، چهارشنبه هفته جاری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو دیدار خواهد کرد و مسائل منطقه‌ای و پیش از همه توافق هسته‌ای ایران محور مذاکرات آنان خواهد بو د.

این در حالی است که با نزدیک شدن به زمان اعلام تصمیم ترامپ در مورد توافق هسته‌ای، اسرائیل کشورهای قدرتمند دنیا را برای اصلاح و یا رد توافق هسته‌ای که در سال 2015 با ایران امضا شده است، تحت فشار قرار داده است .

تنگنای آمریکا در لغو توافق هسته ای

روزنامه الشعب مصر نوشت: تصمیم ترامپ به خروج از توافق هسته‌ای، آمریکا را در تنگنا قرار می دهد.

این روزنامه نوشت، برخی کارشناسان اعلام کردند در صورت لغو توافق هسته‌ای، آمریکا در موضعی خوبی قرار نمی‌گیرد، زیرا در هیئت طرف لغو کننده توافق هسته‌ای ظاهر شده و در برابر جامعه جهانی در تنگنا قرار می‌گیرد.

 

“هشدار اروپا به ترامپ از جنگ در خاورمیانه.. لغو توافق هسته‌ای ایران .. جعبه پاندورا* باز خواهد شد” مطلبی است که روزنامه الرای کویت منتشر کرد و نوشت: سیاستمداران ارشد اروپا و در صدر آنان امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه هشدار دادند در صورت لغو توافق هسته‌ای احتمال  شعله ور شدن جنگ در خاورمیانه وجود دارد. ( جعبه پاندورا اصطلاحی که سیاستمداران به کار می‌برند و کنایه از مشکلات و فجایع پیش‌بینی نشده است)

 

 

پی‌نوشت: جعبه پاندورا، به روایت افسانه‌های یونانی جعبه‌ای بود با محتوای تمام بلاها و شوربختی‌های ناشناخته بشریت از جمله کار، بیماری، مرگ و غیره.امروزه اصطلاح «جعبه پاندورا» به عنوان ضرب‌المثل در رابطه با مواردی استفاده می‌شود که فلاکتی بی علاج به بار آمده باشد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل

 یک نشریه غربی با استناد به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه از تلاش وی برای تبدیل کردن این اتحادیه به یک قدرت هسته‌ای مستقل خبر داد.

به گزارش تسنیم، روزنامه "فرانکفورتر روند شای" آلمان در مطلبی نوشت: "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه می خواهد اتحادیه اروپا را به یک قدرت هسته ای گسترش دهد. ماکرون می خواهد درباره بازدارندگی هسته ای در اروپا بحث کند. کشور او آماده است تا در دفاع از خاک اروپا مشارکت بیشتری داشته باشد.

هفته گذشته "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه، در دانشگاه سوربن پاریس، دیدگاه های خود را در مورد اینکه دفاع اروپایی چگونه باید باشد، بیان کرد. بعد از آن وی این موضوع را پیگیری کرده و در استراسبورگ در مورد سلاح های هسته ای مشترک صحبت کرد.

در جلسه ای با جوانان که توسط گروه رسانه ای EBRA فرانسه برگزار شد، از وی پرسیده شد که آیا فرانسه آماده اروپایی کردن قابلیت بازدارندگی هسته ای خود است؟ ماکرون گفت که می‌خواهد همه چیز را روی میز بگذارد تا ببیند واقعا چه چیزی از ما به شکلی معتبر محافظت می‌کند. وی تاکید کرد که کشورش آماده است تا حتی بیشتر در دفاع از خاک اروپا مشارکت کند.

در استراسبورگ، رئیس‌جمهور فرانسه در ابتدا ناتو را نوعی سپر حفاظت نامید که باید با ایجاد یک دفاع معتبر اروپایی از آن فراتر رفت. به گفته وی این باید شامل سپرهای دفاع موشکی، موشک های دوربردی که روسیه را بازدارند و سلاح های هسته ای باشد. مکرون در ادامه گفت که دکترین هسته ای کشورش به این کشور اجازه می دهد در صورت تهدید منافع حیاتی خود از سلاح هسته ای استفاده کند. این منافع حیاتی یک بعد اروپایی نیز دارد که وی نخواست جزئیات آن را بیان کند تا اعتبار دفاعی اروپا خدشه دار نشود.

در ادامه این مطلب آمده است: دلایلی که ماکرون اروپایی‌سازی تسلیحات هسته‌ای فرانسه را وارد بازی می‌کند، در نگرش او نسبت به ناتو به‌ویژه تردید او در مورد قابل اعتماد بودن ایالات متحده به عنوان شریک در مواجهه با انتخاب مجدد احتمالی دونالد ترامپ، نهفته است. ترامپ در ماه فوریه این سوال را مطرح کرد که آیا ماده 5 کمک ناتو و بنابراین کلاهک های هسته ای آمریکا باید از اعضای این ائتلاف دفاعی که حداقل دو درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف دفاع نمی کنند، محافظت کند.

استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه هم اظهارات مشابهی را به جهان ارائه کرد. او گفته است که اروپا باید دوباره خود را به عنوان یک قدرت ببیند و خود را از وابستگی ها رها کند. به گفته وی توسعه صنعت دفاعی اروپا را باید "نه به عنوان جایگزین، بلکه به عنوان یک مکمل" درک شود. سژورنه همچنین گفته است: «ما باید در کنار ناتو یک بیمه نامه عمر دوم بگیریم، زیرا هر چهار سال یک بار به تصمیم 250000 رأی دهنده آمریکایی در ایالت های این کشور وابسته هستیم».

وزیر امور خارجه این کشور توضیح داد که به منظور توسعه حاکمیت و استقلال استراتژیک اتحادیه اروپا، فرانسه همچنین متعهد به استانداردسازی سیستم های تسلیحاتی در سطح اروپا است. به گفته وی هدف باید "عملکرد متقابل" باشد، به این معنی که همه کشورها می توانند بدون هیچ مشکلی از ادوات نظامی استفاده کنند.

ماکرون همچنین می خواهد استانداردهای جدید برای آینده بازدارندگی اروپا را با دیگر اعضای اتحادیه اروپا مورد بحث قرار دهد. رئیس جمهور فرانسه در استراسبورگ گفت: "من طرفدار باز کردن این بحث هستم که باید شامل دفاع موشکی، حملات با سلاح های دوربرد و همچنین سلاح های هسته ای برای کسانی باشد که آنها را دارند یا سلاح های هسته ای آمریکا را در خاک خود دارند."

با انجام این کار، او بار دیگر درخواست مذاکره را به آلمان ارسال کرد - همانطور که برای اولین بار در سال 2020 انجام داد. سلاح های هسته ای تاکتیکی ایالات متحده در پایگاه هوایی بوشل در آلمان ذخیره می شود. مکرون همچنین این سخنان خود را خطاب به اعضای اتحادیه اروپا، بلژیک، هلند و ایتالیا که همگی چنین تسلیحات آمریکایی را در خود جای داده اند ایراد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ۹ کشور هسته‌ای جهان چند کلاهک دارند؟
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود