Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی و یکمین نماشگاه بین المللی کتاب درحالی امسال آغاز به کار کرد که آموزش و پرورش هم سه غرفه را در این نمایشگاه به خود اختصاص داده است؛ غرفه‌هایی که چندان پر رونق نیست و البته به نظر می‌رسد آموزش و پرورشی‌ها هم چندان علاقه‌ای به حضور پررنگ در این رویداد فرهنگی را ندارند کما اینکه حضور دو روز پیش سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در نمایشگاه کتاب هم در سکوت رسانه‌ای برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز حیدر تورانی، سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، با حضور در انتشارات مدرسه وابسته به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور از نمایشگاه کتاب بازدید کرد.

تورانی که مدتی کمی است به عنوان سرپرست سازمان پژوهش‌ها انتخاب شده در نشست خبری با خبرنگاران معدود شرکت کننده در این برنامه از پاسخ صریح و شفاف به سوالات مطرح شده در خصوص نمایشگاه و کارایی انتشارات مدرسه باشد خودداری کرد و سوالات مطرح شده را غیرکارشناسی دانست و معتقد بود نباید دخالت چندانی در فعالیت‌های انتشارات مدرسه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا جذابیت غرفه انتشارات مدرسه نسبت به سایر غرفه‌های کتاب کودک و نوجوان کمتراست، ضمن نپذیرفتن این موضوع گفت: این پرسش‌ها را باید از مدیرعامل انتشارات بپرسید و بنده نمی‌توانم بگویم برای جذابیت بیشتر چکار‌هایی لازم است چرا که تخصص بنده نیست البته انتشارات مدرسه، به عنوان انتشارات برتر انتخاب شده است.

تورانی با بیان اینکه هیچ کسی نباید بگوید وضعیت موجود مطلوب است اظهار کرد: وضعیت ما مطلوب نیست، اما وضعیت نامناسب هم نیست؛ در گذشته کتاب‌ها به دلیل دولتی بودن به مدرسه داده می‌شود اما اکنون مدارس خود از انتشارات استقبال می‌کنند هرچند برای بهتر شدن باید با سلایق نوجوانان همراه شویم.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره قیمت کتاب‌های درسی بیان کرد: همه انتشارات برای قیمت گذاری فرآیند‌هایی دارند و قیمت گذاری سلیقه‌ای نیست و شما هم که تعزیرات نیستید! البته سعی می‌کنیم قیمت گذاری به گونه‌ای باشد که تمامی مراحل با دقت انجام شود.

در ادامه در حالی که پیگیری چالش‌های انتشارات وابسته به وزارت آموزش و پرورش چندان به مذاق اعضای این غرفه خوش نیامده بود یکی از اعضای این غرفه که خودش را مدیر روابط عمومی معرفی کرده بود طی برخورد تندی با معدود خبرنگاران حاضر در این برنامه آنها را به سمت بیرون از غرفه هدایت کرد، رفتاری که به نظر می‌رسد حکایت از تمایل نداشتن مسئولین این انتشارات از آشکار شدن چند و چون فعالیت‌های غرفه بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه بزرگداشت مقام معلم فقط به بهانه یک روز و ۱۲ اردیبهشت نیست گفت،: همه موظفیم برای تکریم این مقام همه روزه تلاش کنیم.

وی با عنوان اینکه معلم تا پایان عمر معلم است، ادامه داد: اینکه در هفته معلم به پیشکسوتان عددی داده نمی‌شود قابل تحمل است و باید این مسئله زیربنایی اصلاح شود.

احمدی با بیان اینکه معلم عامل توسعه است و اگر قرار باشد تحولی اتفاق بیفتد منشأ آن از انسان و آموزش و پرورش است، تصریح کرد: اگر جامعه به معلم بها بدهد آینده کشور را ساخته است و برای نظام تعلیم و تربیت چند عنصر از جمله فضای آموزشی، کتاب و بودجه و مهم‌تر از همه معلم نیاز است.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رکن اساسی برای اجرای تحول است و معلمی که باور داشته باشد رکن این محور خواهد بود.

احمدی گفت: در برنامه تحولی اقدامات خوبی را شروع کردیم و اتفاقات بزرگی در سه سال گذشته رقم خورده است و تأسیس سازمان ملی تربیت کودک از اقدامات مهم است.

وی با بیان اینکه اکنون مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در اختیار سازمان دیگری بودند و به گونه‌ای خاص آموزش می‌دادند ادامه داد این در حالی که در هیچ جای دنیا بخشی از آموزش در اختیار وزارتخانه دیگر و بخشی در اختیار آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان اینکه ۷ میلیون کودک زیر ۷ سال در کشور وجود دارد گفت: برای این تحول باید رتبه بندی رخ می‌داد و الحمدلله نظام رتبه‌بندی معلمان انجام شد.

احمدی با عنوان اینکه رتبه و درجه در نظام رتبه بندی مهم نیست، گفت: اساسنامه نهضت سوادآموزی در برنامه هفتم تغییر پیدا خواهد کرد افزوده برای معلمان فعال در مدارس غیردولتی نیز مصوبه گرفته شده است و قانون شدید اعلام می‌کند که در مدارس غیر دولتی و باید قانون کار کامل پرداخت شود.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون بودجه سال جاری رقمی برای نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، همچنین برای جذب ۲۰۵ هزار نیروی انسانی سهمیه گرفته شده است.

وی ساماندهی باباهای مدرسه و نیروهای خدماتی را از برنامه‌های مهم ذکر کرد.

کد خبر 6097942

دیگر خبرها

  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه