Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@02:10:01 GMT

يکصدايي ايران در قدرتي که قابل مذاکره نيست

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۵۷۶۷

يکصدايي ايران در قدرتي که قابل مذاکره نيست

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا - توان دفاعي جمهوري اسلامي ايران قدرت بازدارندگي متعارفي است که همه ملت و مسئولان براي گسترش دامنه اقتدار کشور يکصدا از آن دفاع کرده و آن را غيرقابل مذاکره مي دانند.

گرچه مردم ايران ملتي اهل منطق و مذاکره هستند و به پشتوانه آن، مسئولان نيز راه مذاکره با کشورها به منظور تامين حقوق ايرانيان را برگزيده اند، اما به طور قطع قدرت دفاعي کشور موضوعي نيست که درباره مذاکره اي صورت گيرد و ملت ايران چنين اجازه اي را نمي دهند و مسئولان نيز در اين خصوص ذره اي عقب نشيني نمي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفت وگو با 5 کشور در موضوع هسته اي و دستيابي به توافق در اين زمينه در قالب برجام اثبات کرد که ملت ايران اهل تعامل و مذاکره است. گرچه اکنون با بدعهدي دولت آمريکا و تزلزل برخي از کشورهاي اروپايي، مسير گفت و گو در حال ناهموار شدن است، اما وفاي به عهد ايران در اين عرصه حقانيت کشور در فعاليت هاي صلح آميز هسته اي را بار ديگر آشکار کرد.
همانطور که مسئولان کشور تاکيد کرده اند در صورت هر اقدامي از سوي دشمنان در زمينه برجام، ايران نيز برنامه هاي طراحي شده متناسب را به اجرا خواهد گذاشت و بدعهدي ها به زيان غربي ها خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي سال گذشته در مراسم مشترک دانش آموختگي، سوگندياد و دريافت سردوشي دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش، گفتند: دشمنان نظام اسلامي، اقتدار ملي ايران را مزاحم خود مي‌دانند و با آن مقابله مي‌کنند.
ايشان افزودند: دشمنان با افزايش اقتدار جمهوري اسلامي در ميان ملت‌ها، در منطقه و فراتر از منطقه مخالفند زيرا اين اقتدار، عمق راهبردي نظام اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي مخالفت قدرت‌هاي استکباري را با توان دفاعي ايران در همين چارچوب ارزيابي و تاکيد کردند: راه مقابله با اين مخالفت‌ها، اين است که بر خلاف خواسته آنها بر عناصر اقتدار ملي تکيه و ايستادگي کنيم.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: درباره ابزارهاي دفاعي و هر آنچه اقتدار ملي ايران را تأمين يا پشتيباني مي‌کند، هيچ‌گونه چانه‌زني و معامله‌اي با دشمن نداريم.
قدرت دفاعي جمهوري اسلامي ايران متناسب با شرايط و تهديدات و برآمده از توانمندي هاي متخصصان و دانشمندان داخلي است و اين موضوع خاري در چشم دشمنان و باعث افزايش اقتدار نظام اسلامي شده است.
اين توان نه تنها تهديدي براي کشورهاي منطقه نيست، بلکه مي تواند به عنوان اهرم بازدارنده صلح و ثبات در منطقه را تضمين کند. مقابله با تروريست هاي دست پرورده جبهه غربي، عربي و عبري و شکست آنها نيز اثبات کرد که جمهوري اسلامي ايران بر سر منافع خود با هيچ قدرتي معامله نمي کند.
حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهوري نيز روز گذشته در جمع مردم سبزوار، گفت: ملت ايران به عهد خود وفادار است اما به صراحت مي گويد راجع به سلاح و دفاع از کشور با کسي مذاکره نخواهيم کرد.
وي خاطرنشان کرد: هر مقدار سلاح، امکانات و موشک مورد نياز کشور باشد مي سازيم و انبار مي کنيم، به کسي ربطي ندارد ملت ايران براي دفاع خود چه تصميمي اتخاذ کرده است. ما راجع به قدرت و بنيه دفاعي خود با کسي مذاکره نخواهيم کرد.
رييس جمهوري افزود: در منطقه نيز به دنبال صلح، ثبات و امنيت هستيم، دنبال جنگ و تنش نيستيم، اما اهل دفاعيم و در مقابل هر توطئه اي قاطعانه دفاع مي کنيم.
وي ادامه داد: با ترکيه و روسيه در خصوص وضعيت سوريه و با ساير کشورها نيز در خصوص وضعيت يمن در حال مذاکره هستيم. با تروريسم در هرکجاي منطقه باشد مبارزه مي کنيم و نمي گذاريم داعش ديگري در منطقه ايجاد کنيد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در اين باره گفت: توانمندي موشکي ايران به هيچ عنوان قابل معامله و حتي مذاکره نيست و ما از توان موشکي همانگونه دفاع مي کنيم که مردان غيرتمند از ناموس خود دفاع مي کنند.
سردار سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري در همايش فرماندهان نيروي زميني سپاه در مشهد، افزود: توان موشکي ايران در هوا، دريا و زمين به سرعت در حال رشد است و اين براي ما يک اصل مسلم است.
وي جايگاه و اهميت توانمندي موشکي در ايجاد قدرت بازدارندگي را مهم خواند و خاطرنشان کرد: موشک هاي نقطه زني که در عمليات اخير موشکي عليه تروريست هاي تکفيري کيلومترها دورتر از مرزهاي کشور با دقت و موفقيت به هدف اصابت کرد، در حال توسعه کمي است.
فرمانده کل سپاه با بيان اينکه دامنه نفوذ معنوي انقلاب اسلامي آنقدر گسترده شده که ما در اکثر نقاط جهان خود را همجوار با منافع آمريکا مي بينيم‌، افزود: توانمندي امروز، ما را به يک قدرت بزرگ منطقه اي و حتي جهاني تبديل کرده که برگرفته از قدرت معنوي انقلاب اسلامي و توان تسليحاتي نيروهاي مسلح و غرش موشک هاي سپاه است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز گفت: دشمنان بدانند که قدرت دفاعي جمهوري اسلامي ايران روز به روز افزايش خواهد يافت و به هيچ عنوان قابل مذاکره و توقف نيست.
امير سرتيپ امير حاتمي در مراسم بهره برداري از خط توليد انبوه پهپاد مهاجر 6، افزود: توان دفاعي جمهوري اسلامي ايران با قوت تقويت مي شود و در همه ابعاد نيازمندي هاي بومي دفاعي کشورمان ادامه خواهد يافت که يکي از آنها حوزه مهم هوايي است و در همين چارچوب پهپاد توليدي جديد تقديم نيروهاي مسلح عزيز و توانمندمان مي شود.
امير حاتمي افزود: نيروهاي مسلح ما با استفاده از اين توانمندي مي توانند عمليات شناسايي، مراقبت هوايي و رزمي تا شعاع گسترده و عمليات مداوم پروازي بالا و البته با قابليت اطمينان فوق العاده انجام دهند.
سردار سرلشکر محمد باقري رييس ستاد کل نيروهاي مسلح نيز قدرت موشکي ايران را دفاعي و غيرقابل مذاکره و معامله دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران امروز قوي تر و موفق تر از هميشه، توان آمادگي و دفاعي خود را براي مقابله با تهديدات حفظ و ارتقا بخشيده است.
وي تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران با تمرکز بر راهبرد ظرفيت سازي پيش رونده و متراکم دفاعي توانسته است، با دفاع جانانه از مرزهاي کشور و جانفشاني مدافعان حرم و کمک به کشورهاي محور مقاومت در مقابله با تروريست هاي تکفيري، صحنه نبرد را به مناطق دور دست منتقل کند و امنيت مثال زدني را براي مردم خود به ارمغان بياورد.
امير سرلشکر سيد عبدالرحيم موسوي فرمانده کل ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز با تاکيد بر گسترش توان دفاعي کشور، گفت: امام راحل دين بزرگي بر ارتش و ملت ايران دارد چرا که ايشان عزت و عظمت ارتش و ملت ايران را احيا کرد و مردم را در مسير آرمان هاي والاي انساني و اسلامي قرار داد.
سرلشکر موسوي ادامه داد: امروز نيز ملت و ارتش ايران در پرتو رهبري داهيانه رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده راه پرصلابت امام (ره) خواهد بود.
1535
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت (ع) در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

وی با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان