Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به آینده برجام گفت: ما براساس منافع خودمان در مورد برجام تصمیم می‌گیریم، حتما اقدام آمریکا در صورتی که تصمیم اشتباه پیش‌بینی شده را بگیرند، به نفع آنها نخواهد بود و جمهوری اسلامی پیش‌بینی‌های لازم را کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از گذشته دولت پیش‌بینی های لازم را در حوزه‌های مختلف انجام داده که اقدام آمریکا در مورد برجام هیچ تأثیری در زندگی مردم نداشته باشد، مسئولان ذیربط هم آن را به اطلاع رساندند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: لغو برجام از سوی آمریکا در حوزه بین‌المللی به انزوای آنها منتهی می‌شود و قطعا آمریکا در حوزه‌های بین‌المللی هم از این حرکت خود منفعتی نخواهد برد.

ظریف با تأکید بر اینکه منافع ایران باید در برجام تضمین شود، تصریح کرد: اگر منافع ایران در برجام تضمین نشود و آمریکا بخواهد با روش‌های مختلف برای ایران فشار اقتصادی ایجاد کند، قطعا جمهوری اسلامی هم واکنش مناسب نشان خواهد داد.

وزیر امور خارجه با اشاره به واکنش ایران به احتمال خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: ما انتخاب‌های گسترده‌ای داریم که یکی از آنها خروج از برجام است، انتخاب‌های شدیدتر و انتخاب‌های دیگری هم داریم.

وی به سفر اخیر خود به نیویورک اشاره کرد و گفت: بنده در سفری که به نیویورک داشتم، با افراد مختلف، افرادی که خارج از دولت آمریکا و افرادی که در گذشته در مذاکرات بودند  و گروه های تصمیم ساز نخبه سیاسی گفت‌وگو کردم.

ظریف ادامه داد: این گفتگوها برای این بود که واقعیت‌ها را به آنها منتقل کنیم و این واقعیت که جمهوری اسلامی تاکنون برجام را رعایت کرده و بر این اساس جمهوری اسلامی یک کشور جدی در صحنه بین‌المللی است و در مقابل آمریکا برجام را رعایت نکرده که این نشان دهنده غیرقابل اعتماد بودن آنان است.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: ضروری است که نخبگان سیاسی آمریکا این حرف‌ها را بشنوند و آن را منتقل کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس ظریف برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند

یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق با تاکید بر لزوم اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور گفت: «تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند.»

به گزارش ایسنا، ابو زین‌العابدین، فرمانده تیپ ۲۸ حشد الشعبی تاکید کرد که «تهدیدهای آمریکا حباب رسانه‌ای بیش نیست و از دولت می‌خواهیم که به روند بیرون کردن تمام نیروهای خارجی از کشور سرعت بخشد.»

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه خاطرنشان کرد: «تهدیدهای آمریکا و دیگران مقاومت و مجاهدان عراقی را نمی‌ترساند و حرف آخر ما اخراج نیروهای بیگانه از کشور است.»

ابو زین‌العابدین افزود: «ما به قدرت دولت در اخراج کامل نیروهای بیگانه از خاک عراق اطمینان داریم و هدف آمریکا از تهدید این است که عراق امتیازات بیشتری برای تضمین بقای نیروهای این کشور بدهد.»

این فرمانده عراقی تاکید کرد: «تهدیدهای آمریکایی و غربی جدید نیستند، اما مجاهدین عراقی حرف آخر را می‌زنند. ما به قدرت دولت عراق در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه و در راس آن‌ها نیروهای آمریکایی ایمان داریم.»

پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه‌ای را برای خروج نیروهای خارجی از عراق به‌ویژه نیروهای آمریکایی بعد از جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد الشعبی عراق در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد تصویب کرد.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق اخیرا سفری به واشنگتن داشت. رعد التمیمی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در این باره گفت: «محور سفر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شامل سه پرونده مهم و اصلی است که مهم‌ترین آن خروج نیروهای آمریکایی از عراق است و توافق ملی در قبال این پرونده وجود دارد.»

التمیمی پیش‌بینی کرد اجرای دستورکار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

وی در مصاحبه با المعلومه گفت: «نیروهای آمریکایی حاکمیت ملی عراق را نقض و از کشتار جمعی ساکنان غزه حمایت کردند. آن‌ها تمام امکانات خود را برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی به کار گرفته‌اند. واشنگتن خطر مخالفت با خروج خود و پیامدهای داخلی و خارجی آن را درک می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • آیپک؛ اتاق فرمان سرکوب بیداری دانشجویی
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین