Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@20:09:23 GMT

برند کشی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۶۵۷۵

برند کشی

در اصفهان نزدیک به ۵۰۰ واحد تولیدی کفش وجود دارد اما روزانه شاهد کاهش ظرفیت تولید این واحدهای تولیدی هستیم. این درحالی است که روز به روز بر رونق برندهای خارجی افزوده می‌شود و موانعی بر سر راه معرفی و تبلیغ برند ایرانی وجود دارد.

به گزارش ایمنا، طبق آخرین آمار بدست آمده از اتحادیه کفاشان اصفهان بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ واحد فعال تولید کننده کفش در اصفهان وجود دارد در صورتی که این آمار روزانه در حال کاهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله مهم‌ترین دلایل رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی کفش اصفهان، مالیات بر ارزش افزوده، بهره‌های بانکی، هزینه بالای انرژی، فرسودگی ماشین آلات و بروکراسی اداری گفته می‌شود.

حال با چنین اوضاعی پای برندهای خارجی مانند نایک، آدیداس، اِرکه، اکو، دانیلی، اسکیچرز و ... در سراسر شهر باز شده تا این مغازه‌های شیک عرصه را بیش از پیش برای تولیدات ایرانی تنگ کنند.

یک مقام مسوول که نخواست نامش ذکر شود، در گفت‌وگو با ایمنا تاکید می‌کند که واردات این محصولات در دست عده‌ای خاص است اما کسی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد. وی اضافه کرد: برخی از مدل‌های کفش‌های خارجی قیمتی معادل یک میلیون و ۷۰۰ هزارتومان دارد اما زمانی که برندهای ایرانی مانند شاهین یا بهشتیان که قیمت‌های به مراتب مناسب تری دارند، مشغول به کار می‌شوند جلوی آنها را با پایین آوردن تابلوی تبلیغاتی گرفته و «برند کشی» می‌کنند، این درحالی است که این مشکلات در وزارتخانه صنعت هم مطرح شده اما کاری برایش نشده است.

البته پیگیری موضوع جلوگیری از تبلیغات برندهای ایرانی از رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان، ما را با این جواب روبرو کرد که قرار است برای بهبود تبلیغات تابلوهای شهری آیین نامه مدونی تهیه شود. نصیر ملت در گفت و گو با ایمنا، این نکته را هم اضافه کرد که قوانین فعلی برای جلوگیری از نصب تابلوهای تبلیغاتی توجیه قابل قبولی ندارد که سعی داریم برای بهبود اوضاع کسب و کار در شهر از هیچ تابلوی تبلیغاتی عوارض دریافت نشود.

با این حال مشکلات کفاشان به همین جا ختم نمی‌شود. اکثر برندهای خارجی، مغازه‌های شیک و پر زرق و برقی دارند که فعالیت آنها با مجوزهای قانونی صورت می‌گیرد و حتی برای فروش محصولاتشان ضمانت هایی هم عرضه می‌شود. اما محصولات و برندهای کفش ایرانی در اصفهان شناخته شده نیستند و هیچ فروشگاه اختصاصی برای یک برند مطرح وجود ندارد. علاوه بر این زمانی که از یک فروشنده تقاضای جنس ایرانی می‌کنید، محصول عرضه شده با علائم و مارک‌های خارجی همراه است، از این رو اصالت محصول مشخص نیست و خریدار در ایرانی بودن کالا اطمینان حاصل نمی‌کند.

البته گفته می‌شود برای اینکه محصولات ایرانی در بازار فروخته شود، تولیدکنندگان ایرانی مجبورند تا آنها را با برندهای خارجی عرضه کنند. این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که برندهای ایرانی به خوبی معرفی نشده‌اند و از جایگاه خوبی برخوردار نیستند در صورتی که اگر محصولات ایرانی به خوبی در بازار معرفی شوند علاوه بر سود مصرف کننده در تهیه کالای ایرانی، تولید کننده هم با افزایش فروش محصولات خود همراه می‌شود.

در حال حاضر ۵۰۰ واحد تولیدی در شهر اصفهان کفش تولید می‌کنند که این تعداد با ظرفیت ۳۰ درصدی مشغول به کار هستند. این درحالی است که قیمت تمام شده محصولات خارجی به دلیل کاهش هزینه‌های تولید به مراتب با صرفه تر است؛ همچنین مواد اولیه تولید در کشورهایی مانند چین، ایتالیا و ترکیه از همان کشور تامین می‌شود، اما این موضوع در ایران مشهود نیست و معمولا وقفه‌ای دو ماهه برای تهیه مواد اولیه وارداتی نیاز است.

مسئولان اعلام کردند که نزدیک به ۲ هزار واحد تولیدی کفش اسپرت در ایران مشغول به کار هستند که محصولاتی با کیفیت دو و سه تولید می‌کنند. این افراد معتقدند محصولات اسپرت خارجی از روز اول چنین کیفیتی نداشتند.

صدا و سیما اخیرا اعلام کرده که به منظور حمایت از کالای ایرانی تسهیلاتی در پخش تبلیغات این محصولات در نظر می گیرد، از این رو مسئولان دستگاه های مختلف نیز باید به منظور معرفی، تبلیغ و برندسازی محصولات ایرانی هم چنین روندی را دنبال کنند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر دوشنبه در دیدار با سفرای کشورهای کره جنوبی، نیوزلند، نیکاراگوئه و فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سیاسی به حساب می‌آید و این استان آمادگی هرگونه همکاری خارجی با کشورهای مختلف را دارد.

وی با اشاره به مفاخر متعدد استان در زمینه‌های سیاسی، ورزشی، علمی و مذهبی ادامه داد: شهید رجایی رئیس جمهور شهید ایران و از فعالین و مبارزین انقلابی بودند که اصالت قزوینی داشتند و در مدت کوتاهی پس از ریاست جمهوری در یک اقدام تروریستی شهید شدند و به عنوان یکی از چهره‌های محبوب و دوست داشتنی کشور به حساب می آیند.

استاندار گفت: به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های تاریخی قابل توجه در ایران خیلی از نقاط تاریخی کشور مغفول مانده است که جاذبه‌های تاریخی قزوین هم بر همین اساس زمینه خوبی برای معرفی بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه قزوین یکی از اولین زیستگاه‌های زندگی بشر بوده است، افزود: در منطقه تاریخی سگزآباد در بوئین زهرا آثاری از انسان‌های اولیه کشف شده و تاریخ زیست آنها بسیار قدیمی است که بخشی از این کشفیات در موزه قزوین وجود دارد و آنها را مشاهده خواهید کرد.

اعلایی گفت: در تاریخ‌های نزدیک هم قزوین در دوران صفویه که از دوران‌های پرشکوه ایران به حساب می‌آید به مدت زیادی پایتخت ایران بوده است که بخشی از آثار آن دوران را هم در این سفر مشاهده خواهید کرد که به طور قطع منجر به شگفتی شما خواهد شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: در منطقه الموت یکی از ظرفیت‌های قابل توجه تاریخی و طبیعی وجود دارد و در قلعه حسن صباح که فردا آن را بازدید خواهید کرد اتفاقات تاریخی متعددی رخ داده است.

وی افزود: استان قزوین از جهت اقتصادی یکی از استان‌های مهم ایران است و در حوزه صنعت و کشاورزی محصولات قابل توجهی از نیازهای کشور و برخی از کشورهای دیگر در استان قزوین تولید می‌شود.

اعلایی گفت: در حوزه‌هایی مثل شوینده‌ها، قطعات خودرو، مواد غذایی و محصولات صنعتی، استان قزوین جزو استان‌های برتر کشور است و این استان در حوزه محصولات و تولیدات دانش بنیان هم توانمندی‌های متعددی دارد که برخی از آنها تجاری سازی شده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: دشت قزوین یکی از دشت‌های حاصل خیز کشور است و استان قزوین با وجود اینکه یک درصد مساحت کشور را دارد ولی تقریباً ۵ درصد غذای کشور را تولید می‌کند.

وی افزود: تمامی این ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های بی شمار دیگری که در این فرصت نمی‌توان از آنها نام برد نشان دهنده این است که استان قزوین آمادگی لازم را برای هرگونه سرمایه گذاری خارجی دارد و از حضور تجار و سرمایه گذاران کشورهای مختلف استقبال می‌کنیم.

کد خبر 6098273

دیگر خبرها

  • خرید ویپ و پادهای اورجینال از برند ووپو VOOPOO در فروشگاه ویپ ایران
  • پاکشوما ۴۹ ساله شد
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • بهترین برند ترکیه برای خرید در سال ۲۰۲۴
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟