Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@06:25:00 GMT

«دفتر حسرت و دلدادگي»؛ آخرين اشعار لئونارد کوهن

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۷۶۸۹

«دفتر حسرت و دلدادگي»؛ آخرين اشعار لئونارد کوهن

خبرگزاري آريا - آخرين اشعار لئونارد کوهن در قالب کتاب «دفتر حسرت و دلدادگي» منتشر شد. اين کتاب آخرين اشعار لئونارد کوهن، خواننده و شاعر بزرگ کانادايي‌تبار، همراه با طراحي‌هاي او است که توسط نشر کتاب «مس»، با ترجمه حميد آسيايي و ويراستاري عليرضا تهراني به بازار کتاب عرضه شده است.
با مطالعه اين اشعار مي‌توان با ابعاد مختلفي از ظرافت‌هاي هنر کوهن فقيد آشنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مجموعه، اشعاري از او با نگرش آيين ذن و هايکوهاي خاور دور مکتوب شده است.
حضور عليرضا تهراني (ترانه‌سرا و خواننده) در کنار مترجم اين اثر، در واقع براي کمک به حفظ فضاي شاعرانگي و اوزان اشعار تا حد ممکن در ترجمه بوده و به زودي شاهد کارهاي مشترک ديگري در زمينه ارائه ترجمه شعر و ترانه‌هاي هنرمندان انگليسي زبان از حميد آسيايي و عليرضا تهراني خواهيم بود.
لئونارد کوهن شاعر، نويسنده، ترانه‌سرا و خواننده‌اي که بيش از پنج دهه در دنياي هنر مطرح بود و داستان‌هاي زندگي انساني را به اسطوره‌هاي انتزاعي از موسيقي و شعر تبديل مي‌کرد. شايد در کشور ما کوهن به ترانه Dance me to the end of love مشهور باشد. اما واقعيت اين است که او در جامعه کانادا به عنوان شاعر و نويسنده‌اي صاحب سبک شناخته شده و از چهره‌هاي درخشان ادبيات معاصر کانادا به شمار مي‌رود.
کوئن اولين کتاب شعرش را در سال 1956 قبل از فارغ التحصيل شدن از دانشگاه در مونترال منتشر و آن را به پدرش تقديم کرد. شعرهاي اين کتاب مجموعه اشعاري بود که کوئن از 15 سالگي سروده بود. ترانه‌هاي ساده و دلنشين کوهن در اين کتاب و کتاب بعدي او، موقعيت و سبک خاصش را در کانادا و آمريکا تثبيت کرد. درون مايه شعرهاي او، دين، انزوا و روابط ميان فردي است.
کوهن در 10 مارس سال 2008 به عنوان عضو جديد تالار مشاهير راک اند رول معرفي شد و در سال 2011 به دليل مجموعه آثارش که بر سه نسل در سراسر جهان تأثير گذاشته، جايزه ادبي پرنس آستورياس (يکي از معتبرترين جوايز ادبي اسپانيا) را دريافت کرد. هيأت داوران جايزه «پرنس آستورياس» در مورد کوهن گفته‌اند که او تصويري آفريده که در آن، شعر و موسيقي در هم آميخته‌اند و به چيز گران‌بهاي تغييرناپذيري بدل شده‌اند.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 به تازگی موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده در فضای مجازی وایرال شده اما جامعه‌ای که این موسیقی در فضای مجازی به آن توجه کرده‌اند افراد نوجوان تا بزرگسال هستند! اصل ویدیو و شماری از واکنش‌های کودکان به آنها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (12 اردیبهشت)
  • حسرت برانگیزترین ضربات بازیکنان لالیگا که به تیرک برخورد کردند / فیلم
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • واکنش مادر ترانه علیدوستی به حواشی یک عکس با دخترش | تصویر
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!