Web Analytics Made Easy - Statcounter

نکوداشت پرویز نورپناه با حضور جمعی از اساتید، صنعتگران و دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معتمدی، ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم بزرگداشت پرویز نورپناه بیان کرد: کمتر فردی به اندازه ایشان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خدمت کرده‌اند. ایشان در حوزه سازندگی فعالیت‌های زیادی را انجام دادند؛ از جمله نقش موثرشان در تأسیس دانشکده کشتی‌سازی در بندرعباس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ویژگی‌های بارز نورپناه به بی‌ادعا بودن و پشتکار و صبر زیادشان می‌توان اشاره کرد.

لطیفی، ریاست دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با اشاره به آیه مبارکه «فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره» از خدمات و کار‌های نیکوی دکتر نورپناه قدردانی کرد.

او همچنین اشاره کرد: نورپناه ۴۰ سال عمر کاری خود را در مسئولیت‌های مختلف به منظور توسعه کمی و کیفی دانشگاه بدون هیچ ادعایی صرف نموده است.

یکی از حاشیه‌های این مراسم بروز احساسات و علاقه لطیفی به نورپناه بود که با اشک شوق ابیات «گر از یادم رود عالم /تو از یادم نخواهی رفت/ به شرط آنکه گه‌گاهی /تو هم از من کنی یادی» را قرائت کرد.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام میراحمدی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: بنده معتقدم دکتر نورپناه از نعمت الهی محبوبیت بین دیگران برخوردار است و راز محبوبیت ایشان صرف انجام خدمات نیست بلکه ویژگی‌های منحصربه‌فردشان است. ایشان در تمامی خدمات خود از منت‌گذاری و زیاده‌شماری دوری کرده‌اند.

وی ادامه داد: ایشان منشأ خدمات ماندگاری در دانشگاه امیرکبیر بودند و و در همه دوره‌های مدیریتی دانشگاه با هر رئیسی همکاری داشته و هر مسئولیتی را در هر سطحی پذیرفته‌اند.

از دیگر سخنرانان این مراسم با شکوه که به همت حوزه ریاست دانشگاه، اداره کل فرهنگی و دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، رهایی، رئیس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شیبانی از فعالان صنعت نساجی و حقیقت‌کیش، استاد دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بودند که هریک به نوبه خود به بیان وجوه مختلف و درخشان استاد نورپناه در سالیان خدمت خود در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پرداختند.

در ادامه، نورپناه به عنوان سخنران پایانی این مراسم، ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران این برنامه در بخشی از سخنان خود افزود: دوستان درباره بنده اغراق فراوانی کردند تا جایی که بنده به خود شک کردم! من در تمامی این سال‌ها کاری انجام ندادم! اگر هم کاری پیش رفته است، در همکاری با دیگران و با تلاش همه دست‌اندرکاران شکل گرفته است.

در پایان این مراسم نمایندگان بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، فعالان صنعت نساجی و نمایندگان مختلف نهاد‌های دولتی و خصوصی رئیس دانشگاه هرمزگان، کاتب نماینده مردم گرمسار و اختیاری از اساتید نساجی و نماینده هموطنان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی با اهدای هدایا و الواح تقدیر از دکتر پرویز نورپناه به پاس نیم قرن تلاش بی‌وفقه و خدمت در جامعه دانشگاهی کشور تقدیر کردند و با گرفتن عکس‌های یادگاری این نکوداشت به پایان رسید.

پرویز نورپناه در طول حدود نیم قرن تجربه تحصیلی و مدیریتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سابقه معاونت آموزشی، معاونت طرح‌های عمرانی دانشگاه، پایه گذاری دانشکده مهندسی کشتی‌سازی در بندرعباس، دانشگاه تفرش و واحد گرمسار دانشگاه امیرکبیر را در کارنامه خود جای داده و همچنین در احداث بسیاری از سازه‌های عمرانی دانشگاه امیرکبیر در طول سالیان متمادی نقش موثری را ایفا کردند. ایشان همچنین از بنیانگذاران جامعه متخصصین نساجی و رئیس هیأت مدیره این بخش در چهار دوره متوالی بودند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم

در این مراسم، میهمان ویژه مادر شهیده معلم فائزه رحیمی حضور داشت که در کرمان به شهادت رسیده بود و با استقبال بالای دانشجو‌ها در هنگام ورود مواجه شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جشن بزرگ دبیران جوان به مناسبت روز معلم توسط کانون دبیران جوان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

در این مراسم میهمان ویژه مادر شهیده معلم فائزه رحیمی حضور داشت که در کرمان به شهادت رسیده بود و با استقبال بالای دانشجو‌ها در هنگام ورود مواجه شد. از مادر شهیده بعد از گفتگوی گرمی که با مجری مراسم و دانشجو‌ها داشتند با نقاشی زنده‌ایی که توسط یکی از دانشجویان در حین مراسم صورت گرفت و یادگاری‌هایی دیگر تقدیر و تشکر شد.

طی این مراسم معاونت فرهنگی که به تازگی به این پست منصوب شدند سخنرانی داشتند و از دغدغه‌های خود و برای دانشجویان گفتند. بخش تقدیر از اساتید محبوب دانشکده‌ها با یادگاری‌هایی که توسط کانون دبیران جوان و معاونت فرهنگی تدارک دیده شده بود یکی دیگر از قسمت‌های جشن بود که مورد علاقه دانشجو‌ها قرار گرفت، چون خودشون در انتخاب آن‌ها نقش مستقیم داشتند.

در پی تقدیر‌ها از فعالین فرهنگی کانون‌ها که طی یکسال گذشته فعالیت آن‌ها باعث زنده نگه داشته شدن کانون‌های دانشگاه با تمام مشکلات توی مسیر بود تقدیر شد تا قدری از زحمات آن‌ها جبران شود؛ و در آخر گفتگوی صمیمانه دبیر دبیران کانون‌ها با دانشجویان و دعوت آن‌ها به فعالیت فرهنگی در کانون‌ها بود که گزارشی از فعالیت کانون‌ها ارائه کرد و از دانشجو‌های شرکت کننده در این جشن هم تشکر کرد.


اختتامیه جشن بزرگ با دیدار نهایی مسابقات جام بزرگ PES به همراه گزارشگری زنده یکی دیگر از دانشجویان جو فوق العاده ایی برای همه رغم زد که تا مدت‌ها در خاطر دانشجویان دانشگاه شهید رجایی خواهد ماند.

دیگر خبرها

  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • تجلیل از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • جشنی به بلندای عشق به فرزندان این مرز و بوم/ عاشقانی که سوختند و هنر آموختند
  • جشنی به بلندای عشق به فرزندان این مرز و بوم/ عاشقانی که سوختند تا هنر بیاموزند
  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شدند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد