Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@18:24:55 GMT

یک جامعه و هزار کاستی! مشکل از کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۰۴۳۱

عصر ایران؛ معصومه محمدی - این چند نفر را از نظر بگذرانید؛ آیا برایتان آشنا نیستند؟

- پزشک متخصصی که بیماران خود را همچون طعمه ای در نظر می گیرد و می خواهد تا آنجا که برایش مقدور است جیب هایشان را بتکاند...
- کارگری که از صبح اول وقت، سعی در اتلاف وقت داشته تا انرژی کمتری مصرف نماید و به عصر نرسیده تماما چشمش به آفتاب است که کی غروب می کند و کارش به اتمام می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..
- کارفرمایی که نگاهی غیر انسانی به زیردستانش دارد و سعی می کند استثمارشان کند و از حق شان بزند...
- مهندسی که با امضاهای پولکیِ خود، سازه های ناامن تحویل مردم می دهد...
- کارمندی که محل کار خود را با محل استراحت اش اشتباه گرفته و کارش شده است مردم را سر دواندن و " امروز برو فردا بیا " کردن...
- مدیری که تخصص مدیریت ندارد و صرفا بر باند بازی و رانت بر این جایگاه نشسته... 
- خودرو سازی که با اینکه می داند خودرو هایش به لحاظ کیفیت و ایمنی در سطح بسیار پایینی هستند اما باز خودروی بی کیفیت به قیمت گزاف تحویل مردم داده و باعث مرگ و میر و نقص عضو افراد جامعه می شود...
- راننده ای که با این که می داند خودرویش بی کیفیت است و جاده ها ناایمن، اما باز تمام تخلفات ممکن را انجام داده و با سرعتی حرکت می کند که انگار با هواپیما مسابقه می دهد...
- مغازه داری که کم فروشی کرده و اجناس بی کیفیت با قیمت نامتناسب تحویل مردم می دهد...
- والدینی که حتی نمی دانند با کودک و نوجوان خود چگونه صحبت کنند...
- کارخانه داری که مواد اولیه ی بی کیفیت را در محصولاتش به کار برده و باعث اتلاف پول مردمی می شود که با بدبختی و هزار زحمت خرج خود و خانواده شان را بدست می آورند...
- و...
این ها نشانه چه هستند؟ می توان دلایل مختلفی را قطار کرد، از ضعف نظارت گفت، از خلأهای قانونی سخن به میان آورد، اوضاع اقتصادی را بهانه کرد، فقر اخلاقیات را مطرح نمود و ... ؛ همه این ها و دهها دلیل دیگر درست اند ولی اگر بخواهیم ام المشکلات را بیابیم، باید سراغ جایی برویم که همه  این آدم های مشکل دار در آن تربیت روحی، فکری و روانی شده اند: نظام تعلیم و تربیت.
وجود میلیون ها شهروند مانند آنهایی که در این چند بند گفتیم،  نشان می دهد و فریاد می زند که راه تعلیم و تربیتِ جامعه، این نبوده است که تابحال به خورد جامعه داده شده است. ما آدرس تعلیم و تربیت را اشتباه آمده ایم و لازم است یک انقلاب فراگیر در عرصه تعلیم اتفاق بیفتد تا زیرساخت های فکری و رویکردی نسل جدید، به شیوه ای علمی تر و انسانی تر شکل بگیرد. 
شگفت است که سال هاست راه غلطی را پیش می رویم و به مقصد نمی رسیم و از همان ناکجاآبادی که بدان رسیده ایم، بقیه را نیز فرا می خوانیم که راه همین است که ما رفتیم، شما هم بیایید! این بزرگ ترین ظلم ما پدرها و مادرها بر فرزندان مان است؛ ما هر چند کودک آزاری را زشت و غیر انسانی می دانیم ولی در کمال تعجب،در حق همه کودکان این سرزمین مرتکب نسل آزاری هستیم.
تحول بنیادین و انقلابی در آموزش و پرورش، تنها راه نجات فرزندان ما و ایران ماست.

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ محمدحسین رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس روز معلم را نقطه عطفی در تاریخ کشور اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت مهم‌ترین رکن تعالی و پیشرفت جوامع و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه‌های انسانی و اجتماعی کشور بوده و نباید فقط در یک روز یا یک هفته خلاصه شود؛ بلکه این روز باید پیش درآمدی بر حرکت‌های نوین فرهنگی در حوزه تعلیم، تربیت و آموزش باشد.

وی  با تأکید بر نقش تعلیم و تربیت در اسلام و تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی در سایه آموزه‌های دینی افزود: نقش تعلیم تربیت به‌عنوان احیاکننده تمدن عظیم اسلامی باید به‌عنوان اصل در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان  شهید مطهری را نمونه بارز انسان تعلیم یافته و تربیت‌شده در حوزه مبانی دینی معرفی کرد و گفت: تفکرات و اندیشه‌های بی‌نظیر این شهید فرهیخته؛ راهگشای حرکت‌های بزرگ فرهنگی در زمان خود شد، توانست تغییرات شگرفی را در حوزه تعلیم و تربیت و شناخت مبانی دینی و اخلاقی در اختیار ما قرار دهد و حرکت جامعه را به این سمت‌وسو رقم بزند.

رنجبر، تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند را از اهداف حرکت‌های نوین دانشگاه آزاد خواند و اضافه کرد: رویکرد تحولی هم در مبانی نظری و اهداف و هم در ساختارها، روند‌ها و فرآیند‌ها و روش‌ها باید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی به سرعت جامه عمل بپوشد و با سرعت در راستای تحولات سریع اجتماعی، فناورانه و متأثر از تحولات جهانی به‌منظور بقا، خلق و آفرینش آینده مطلوب باشد.

وی مسئولیت خطیر دانشگاهیان دانشگاه آزاد را در تحقق سیاست‌های کلی نظام، گام دوم انقلاب و نقشه مهندسی فرهنگی و علمی کشور به‌ویژه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی را مهم و حیاتی برشمرد و عنوان کرد: بالا رفتن بصیرت انقلابی، انگیزه جهادی و تبیین عملکرد و انسجام بخشیدن و تقویت شبکه‌های ارتباطی و هم‌افزایی در بهره‌گیری از خلاقیت‌ها و نوآوری همکاران دانشگاهی می‌تواند در عملیاتی ساختن بسیاری از این برنامه و تحقق اهداف دانشگاه نتایج خوبی حاصل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت