Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد گفت: مساجد نقش بسیار محوری در پیروزی انقلاب اسلامی و تقویت جبهه‌های دفاع مقدس برعهده داشت، اما متاسفانه در این سالیان اخیر کارکردهای اصیل و انقلابی خود را به دلیل برخی سیاست‌های نسنجیده از دست داده‌اند. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام صداقت معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد در نشست خبری دهه تکریم و غبارروبی مساجد که در مرکز محراب امور مساجد برگزار شد با اشاره به اینکه از دهه‌های گذشته طرح تکریم مساجد در قالب غبارروبی و عطر‌افشانی از این اماکن مقدس صورت می‌گیرد افزود: امور مساجد در طی این چند سال اخیر به این نتیجه رسید که باید در کنار فرهنگ عطرافشانی و غبارروبی مساجد کارکردهای اصیل مساجد را نیز تکریم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) از مساجد در ارتقای سطح زندگی بهره‌های فراوانی برد، گفت: از همان صدر اسلام پیامبر(ص) با پایه‌گذاری مساجد محور تمام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را در این اماکن مقدس قرار داد. لذا مساجدمان به سمت کارکردهای حقیقی خود حرکت کند به سنتی از پیامبر و آمیزه‌های قرآن عمل کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد افزود: البته مساجد نقش بسیار محوری در پیروزی انقلاب اسلامی و تقویت جبهه‌های دفاع مقدس برعهده داشت، اما متاسفانه در این سالیان اخیر کارکردهای اصیل و انقلابی خود را به دلیل برخی سیاست‌های نسنجیده   از دست داده‌اند. با توجه به این معضلات و تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب نسبت به افزایش و احیای کارکردهای مساجد این سازمان فعالیتهای خود را در این زمینه از سالهای اخیر آغاز کرد.

حجت‌الاسلام صداقت درباره برنامه‌های دهه تکریم مساجد گفت: دهه تکریم مساجد را با توجه به تکریم کارکردهای مساجد، برنامه‌ریزی کردیم براین اساس روز اول را روز مسجد پایگاه حمایت از کالای ایرانی در راستای شعار سال رهبر معظم انقلاب، روز دوم مسجد پایگاه تربیت کودکان و نوجوانان، روز سوم مسجد پایگاه تحکیم و تعالی خانواده، روز چهارم مسجد کانون مهرورزی و برادری، روز پنجم نماز جمعه میعادگاه منتظران، روز ششم؟؟ روز هفتم مسجد پایگاه نقش‌آفرینی بانوی مسلمان در جامعه، روز هشتم مسجد پایگاه نشر فرهنگ ایثار و شهادت، روز نهم مسجد هسته مقاومت فرهنگی و روز دهم را مسجد پایگاه نشر معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) نامیدیم.

انتهای پیام/

 

 

R1392/P1439/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط مرکز رسیدگی به امور مساجد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز رسیدگی به امور مساجد مرکز رسیدگی به امور مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نشست هم اندیشی در خصوص ویژه برنامه های بزرگداشت مقام معلم، به ریاست مهران فاطمی؛ استاندار یزد و با حضور جمعی از مدیران استان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با اشاره به نقش نظام تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت یزد، گفت: آموزش و پرورش، بعد از نهاد خانواده مهمترین و مقدس ترین نهاد در کشور است.

وی در ادامه به جایگاه و مقام رفیع معلمین در دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته تکریم مقام معلم باید یک خیزش عمومی در راستای تکریم مقام معلم در سطح جامعه شکل گیرد.

فاطمی با بیان اینکه تکریم مقام معلمین باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل و نهادینه شود، خاطرنشان کرد: تکریم معلمین نباید منحصر به یک هفته خاص باشد بلکه اوج آن باید در این هفته باشد.

استاندار یزد در ادامه به ویژه برنامه های بزرگداشت مقام معلم اشاره و بر برگزاری این برنامه ها در شان جامعه فرهنگیان و به بهترین نحو ممکن تاکید کرد.

خبرنگار: محمد حسین زارع زردینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228789 برچسب‌ها استان یزد دانشگاه فرهنگیان آموزش و پروش وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی