Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، منصور غلامی در مراسم بزرگداشت مقام استاد در دانشگاه تربیت مدرس افزود: این دانشگاه با ماموریتی خاص فعالیتش را آغاز کرد و هدف آن تربیت و آموزش اعضای هیئت علمی مورد نیاز برای توسعه آموزش عالی کشور بوده است.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های آموزش عالی در کشور گفت:: در سال‌های گذشته توسعه کمّی در آموزش عالی داشته ایم که این شرایط نیازمند مدیریت جدی، ساماندهی بسیار حساب و کارشناسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی افزود: مجموعه بزرگی در محدوده زمانی نه چندان طولانی شکل گرفته است که امروز مدیریت و ساماندهی آن نیاز به کارشناسی دقیق دارد.

وی گفت: شاخص‌های تولید علم و رتبه بندی‌های مراکز علمی داخلی و بین المللی باعث افتخار و دلگرمی شده که حاصل تلاش استادان و دانشجویان بویژه دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی است.

غلامی افزود: انتظاری که هم اکنون از آموزش عالی کشور وجود دارد این است که ضمن حفظ رتبه‌ها و موقعیت‌های علمی بین المللی، توسعه اثر در سطح جامعه است که دستاورد‌های علمی در جامعه اثرگذار باشد.

وی گفت: بسیاری از تحقیقات محققان و پژوهشگران منجر به خلق ثروت، توسعه اشتغال و صنعت نشده است، اما این انتظار وجود دارد که این تحقیقات اثرگذار باشد و تلاش ما نیز این است که این اثرگذاری را بیشتر کنیم.

غلامی افزود: سعی می‌کنیم با تلاش استادان، پژوهشگران و مدیران دانشگاه‌ها این حضور و ارتباط را تقویت کنیم.

وی گفت: در حال جمع آوری نظرات برای بازنگری در آیین نامه ارتقاء استادان هستیم تا از این طریق به فعالیت‌ها و حضور در صنعت و جامعه و همچنین اثرگذاری تحقیقات و پژوهش‌ها در جامعه امتیازات ویژه‌ای تعلق گیرد.

غلامی افزود: امروزه با تعداد زیادی از دانش آموختگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی روبرو هستیم که امکان اشتغال مناسب با جایگاه علمی خود را پیدا نکرده اند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی با نگاه متفاوت از قبل، از دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیشتر فارغ التحصیلان دوره‌های دکتری به فکر عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها بودند و باید پنجره‌ها و فرصت‌های جدیدی برای این افراد باز کنیم که به حضور موثر آن‌ها در سطح جامعه منجر شود.

در مراسم بزرگداشت مقام استاد در دانشگاه تربیت مدرس از ۶۸ استاد نمونه و برتر این دانشگاه قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس دانشگاه غیر دولتی آفاق ارومیه اظهار کرد: مراکز عالی کشور بستر رشد و توسعه فکری جوانان است.

وی افزود: توجه به دانشجویان یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مباحث و از ارکان پویا و بالنده مسیر توسعه و پیشرفت جامعه است.

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: امروزه به لطف خداوند و تلاش و استمرار مراکز دانشگاهی و آموزشی حتی در روستاها و بخش‌های ارومیه قشر زیادی از جوانان دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی وجود دارد که این مهم مگر با تلاش‌های دانشگاه‌های کشور تحقق نمی‌یافت.

عماری در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه در جامعه تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جوامع امروزی به عنوان کلیدی‌ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می‌رود، چرا که در پرتو آموزش است که انسان‌ها متحول می‌شوند.

وی ادامه داد: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند.

در این دیدار بسترهای توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه آفاق با مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های تابعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 747636

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مدرس دانشگاه حکیم سبزواری مربی تیم ملی دارت شد