Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس‌جمهور در خصوص تحولات در بحث گلخانه‌ای گفت: بذر برای ما خیلی مهم است. بعضا می‌گویند تعامل سازنده با دنیا خوب نیست، گفتند سلیقه با سین است یا صاد؟ گفت سلیقه ها متفاوت است. بذری که وارد می‌کنیم محصول ما را سه و چهار برابر می‌کند، یعنی از‌‌ همان زمین و زحمت سه برابر برداشت می‌کنیم.دست آن‌ها را بوسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه دو سه نکته مهم در سخنرانی وزیر جهاد و کشاورزی مطرح شد، گفت: اولا اینکه امروز ۱۲۳ طرح و پروژه افتتاح می‌شود. در بخش‌های کشاورزی ارزش این طرح‌ها ۳۱۳ میلیارد تومان با بیش از ۹ میلیون یورو اعلام شده است. نکته مهم تلاشی است که کشاورزان و وزارت کشاورزی برای سامانه‌های نوین آبیاری انجام می‌دهند. یکی از راه حلهای مشکل کم آبی ما صرفه جویی در بخش آب در کشاورزی است. این مهم‌ترین قدم است. 

روحانی با اشاره به اظهارات محمود حجتی گفت: در دولت یازدهم تا کنون ۵۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری مجهز شدند. کل سامانه‌های آبیاری از اولین دولت تا دولت یازدهم، ۱۱۰ هزار هکتار بوده و بیش از نصف آن در مدت ۴ سال انجام گرفت. 

رییس جمهور با بیان اینکه خیلی مهم است که خدمات کشاورزان را نادیده نگیریم گفت: خدمات دولت نادیده گرفته شود عیب ندارد؛ خدا یک جور دیگری در آن دنیا اجر می‌دهد. کشاورزان ما بخش فعال ما هستند؛ مهندس حجتی گفت ما دنبال این هستیم ۲۸ هزار هکتار دیگر به آن اضافه کنیم. اگر بتوانیم، قدم مهمی در مساله صرفه جویی آب است. 

وی در خصوص تحولات در بحث گلخانه‌ای گفت: بذر برای ما خیلی مهم است. بعضا می‌گویند تعامل سازنده با دنیا خوب نیست، گفتند سلیقه با سین است یا صاد؟ گفت سلیقه‌ها متفاوت است. بذری که وارد می‌کنیم محصول ما را سه و چهار برابر می‌کند، یعنی از‌‌‌ همان زمین و زحمت سه برابر برداشت می‌کنیم. اینکه مهندس فتاح می‌گوید در بخش امداد کاری می‌کنیم که مستمری بگیران ما تا چهار برابر حقوق بگیرید. یکی از راه‌ها این است که کشاورز بتواند از زمین خود دو سه برابر محصول بردارد. راهش نوین آبیاری و فعالیت‌های دانش بنیان و سم و بذر درست است و از زمین درست استفاده کردن و مکانیزه کردن کشاورز است. 

رییس‌جمهور ضمن تشکر از کشاورزان ایران و استان خراسان رضوی و دست اندرکاران وزارت کشاورزی و مهندس حجتی دستور افتتاح طرح‌های جدید را صادر کرد. 

رییس جمهور گفت: باید تشکر کنیم از همه سرمایه گذاران و کارآفرینان که تلاش می‌کنند در این کشور رسد و توسعه بیاید و صادرات افزایش پیدا کند. وقتی گفته می‌شود ۵۰ میلیارد دلار واردات در کشور داشتیم خیلی‌ها گرفته می‌شوند می‌گویند چرا انقدر زیاد است؟ اساس این حرف درست است که باید واردات را کنترل کنیم؛ ولی اینکه ۸۲ درصد به کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای اختصاص دارد، این یعنی تولید و کالای ایرانی. 

روحانی تاکید کرد: قرار نیست کالای ایرانی همه اجزایش ایرانی باشد. پس حدود ۴۱ میلیارد دلار از واردات به کالاهایی مربوط می‌شود که به تولید و رشد برمی‌گردد. حتی پولی که برای خدمات داده می‌شود هم برای تولید مفید است. این برای مردم دلگرم کننده است که فکر نکنند واردات همه ش واردات کالاهای ساخته شده مصرفی است. 

وی افزود: در ماه فروردین ۱۵ درصد صادرات غیر نفتی افزایش پیدا کرده است. خبر بسیار خوبی است؛ یعنی امسال سال تحرکات و توسعه است. بعضی‌ها همه ش به نکات ریز منفی اشاره می‌کنند. این نکته روشن و واضح که در فروردین صادرات غیر نفتی نسبت به مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته. در همین استان هم صادرات غیر نفتی ۱۵. ۹ درصد افزایش صادرات داشته‌ایم. این معنی بسیار خوبی دارد و امیدوار کننده است. 

رییس جمهور با اشاره به افتتاح کارخانه تولید شیشه فلوت در فریمان گفت: دلم می‌خواست صبح بروم برای افتتاح من عذر خواهی می‌کنم از مردم فریمان که نشد خدمت آن‌ها برسیم و از نزدیک طرح را افتتاح کنیم و زحمت آن را نماینده منطقه و دکتر شریعتمداری کشیدند. 

روحانی ضمن تشکر از همه بانک‌هایی که در این زمینه کمک می‌کنند گفت: در بانک‌ها وقتی خودم صحبت می‌کنم نیمه خالی لیوان را مطرح می‌کنم؛ اما خدمات این‌ها را نباید فراموش کرد. بانک‌ها ستون فقرات توسعه اقتصادی هستند. بدون بانک توسعه نداریم. جذب سرمایه داخلی و خارجی بدون بانک امکان پذیر نیست و امیدوارم با تلاش بانک‌ها و صندوق توسعه ملی دست به دست هم بدهیم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند

به گزارش خبرنگار محمدعلی زلفی گل صبح شنبه طی آغاز سفر یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد در فرودگاه یاسوج افزود: شاهد خیزش‌های دانشجویی و دانشگاهیان در دنیا برابر جنایات اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان برابر این نسل کشی مقاومت می‌کنند. ابراز داشت: ادامه این خیزش‌های خودجوش معادلات را عوض خواهد کرد.

زلفی گل گفت: ضمیر آگاه مردم در برابر این جنایات قابل ستایش است و وجدان بیداری که در نقاط مختلف جهان از مظلومان دفاع می‌کنند را می‌ستاییم.

وزیر علوم با بیان اینکه این خیزها در برابر نسل کشی‌ها و کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان می‌تواند آغازگر سیر تحولات جهانی باشد، ابراز داشت: این مهم سبب می‌شود تا دنیا مقابل جنایات اسرائیل موضع گرفته و بیداری ملت‌های آزاده را شاهد باشیم.

کد خبر 6089651

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم