Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از افزایش ذخیره سد اکباتان به ۵۱ درصد خبر داد و گفت: براساس مصوبه هیئت دولت، حداکثر ۳۰ درصد از آب مورد استفاده در شهرداری‌ها و دستگاه‌های اداری تا پایان سال کاهش می‌یابد. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، منصور ستوده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 17 میلیون و 210 هزار متر مکعب معادل 51 درصد حجم مخزن سد اکباتان پر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از ابتدای سال آبی 97-96 تاکنون 310 میلیمتر بارندگی در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد و نسبت به بلند مدت 6 درصد کاهش یافته است.

ستوده بیان کرد: سدهای اکباتان، آبشینه، شیرین‌سو، کلان و سرابی، مهمترین سدهایی است که به بهره‌برداری رسیده و از آب آن‌ها استفاده می‌شود که ظرفیت حجم مخزن آن‌ها نزدیک به 97 میلیون مترمکعب است.

وی اعلام کرد: ورودی آب به این سدها در سال آبی جاری 27 میلیون مترمکعب بوده در حالی‌که سال گذشته 108 میلیون مترمکعب بوده و این نشانگر کاهش چشمگیر در ورودی آب به سدها است.

ستوده افزود: کل خروجی از سد 22 میلیون مترمکعب بوده در حالی‌که سال پیش 90 میلیون مترمکعب بوده زیرا سدها سرریز داشتند، اما در حال حاضر حجم مخزن سدها 72 میلیون مترمکعب بوده که عمده‌ترین آن‌ها، کلان و سرابی است زیرا استفاده زیادی از آن‌ها نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه 50 درصد سد اکباتان خالی است، مطرح کرد:  در حال حاضر 290 لیتر در ثانیه از آب شرب سد استفاده می‌شود که سال گذشته این رقم، هزار و 150 لیتر بوده است.

ستوده تصریح کرد: با مشارکت شرکت آب و فاضلاب شهری، مقدار برداشت آب از ذخیره سد اکباتان برای تأمین آب شرب شهر همدان کاهش پیدا کرده که ما به التفاوت مقدار مصرف از رودخانه‌ها و چاه‌های شهر تأمین می‌شود تا در فصل کشاورزی، ذخیره آب سد اکباتان پاسخ‌گوی مصرف آب باشد.

وی از صرفه‌جویی 26 میلیون مترمکعب آبی در مصرف آب خبر داد و افزود: سال گذشته 2 هزار و 768 حلقه چاه غیرمجاز پر و 3 هزار و 578 دستگاه کنتور بر روی چاه‌های کشاورزی و صنعتی استان همدان نصب شده که بیشترین نصب کنتورها در شهرستان اسدآباد بوده است.

ستوده بیان کرد: طرح مدیریت مشارکتی منابع آب زیرزمینی نیز از طرح‌های احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی بوده و دشت اسدآباد از 4 دشت پایلوت در کشور است که قرار است این طرح در آن اجرا ‌شود.

وی افزود: این طرح به وسیله شرکت مورانو میرای ژاپن و مهندسان مشاور کاوش پی مشهد به مدت سه سال اجرا شده و هدف از آن، عملیاتی شدن شبکه مدیریت مشارکتی آب زیرزمینی با ابتکار عمل و رهبری کشاورزان و تشکل‌های محلی است که اجرای کامل آن، بهبود سطح آب و مدیریت پایدار منابع آب زیرزمینی را محقق می‌کند.

ستوده، کاشت محصولات سازگار با کم آبی، کاهش حداکثر 30 درصد از آب فضای سبز شهرداری‌ها و دستگاه‌های اداری تا پایان سال و تعریف الگوی مصرف آب به منظور جلوگیری از مصرف بیش از حد آب از راهکارهای دولت برای مقابله با بحران کم‌آبی است.

وی تأکید کرد: باید وضعیت آب شرب، شفاف به مردم گفته شود تا در حفظ منابع آبی با رعایت مصرف بهینه به ما کمک کنند.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان