Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@13:55:15 GMT

تقویت زیرساخت‌های کشاورزی به اعتبار نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۵۱۲۸

تقویت زیرساخت‌های کشاورزی به اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب در نشست خبری امروز خود در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: زلزله کرمانشاه زیرساخت‌های شهرستان سرپل ذهاب را دچار مشکل کرد و بیکاری مضاعفی تحمیل شد.

جمالی‌نیا افزود: خوشبختانه امروز بحران های شهرستان سرپل ذهاب با چاره‌اندیشی دولت در خصوص زلزله با حضور دستگاه‌های اجرایی مثل بنیاد مسکن تا اندازه ای برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه وسعت شهرستان سرپل ذهاب 1211 مترمکعب است، تصریح کرد: بالغ بر 32 هزار واحد مسکونی در اثر زلزله در این منطقه آسیب دیدند.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و 500 نفر که در جریان زلزله دچار آسیب‌دیدگی بودند،ا گفت: برای اسکان موقت زلزله‌زدگان همه تلاشمان را به کار گرفتیم و مردم‌ را در کانکس و چادر اسکان دادیم.

فرماندار سرپل ذهاب خاطرنشان کرد: همچنین تامین خدمات رفاهی با تلاش آبفا و اداره برق تامین شد و توانستیم آب‌های روان و فاضلاب‌ها را از محدوده مسکونی مردم دفع کنیم.

وی اضافه کرد: باید مردم را تشویق کنیم تا از اسکان موقت به منازل خود برگردند، چرا که حدود هفت‌هزار واحد مسکونی به طور کامل تعمیر شده است.

جمالی‌نیا تاکید کرد: همچنین باید برای تعمیر و تقویت زیرساخت‌های کشاورزی تخصیص اعتبار دهیم، البته دولت در این زمینه تمام توان خود را به کار گرفت و قصد داریم واحدهای اصناف را از طریق ایجاد بازارچه جبران کنیم.

فرماندار سرپل ذهاب متذکر شد: بیش از دوهزار واحد صنفی قبل از وقوع زلزله فعال بود اما اکنون بیش از 1500 واحد فعال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت شهر بعد از وقوع زلزله تثبیت شده است گفت: بیشترین آسیب ها در منطقه فولادی اتفاق افتاد که دلیل آن هم ساخت و ساز غیرمجاز است که باعث شد شاهد بیشترین خسارات باشیم.

جمالی‌نیا ادامه داد: بنیاد مسکن با بررسی‌ها و آزمایش خاک همچنین انجام هماهنگی‌ با دستگاه‌هایی همچون شهرداری‌ها توانسته با توان نظارتی وضعیت را نسبت به 5 ماه گذشته بهبود بخشد اما هنوز همه خواسته های مردم انجام نشده است.

فرماندار سرپل ذهاب اظهار کرد: بعد از زلزله شدت بارش و تگرگ در کرمانشاه بی‌سابقه بود و سیلاب در برخی روستاها خسارات زیادی وارد کرد اما خوشبختانه این مشکلات را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمد احمدی در نشست وبیناری دوره آموزشی ساماندهی، GIS، تفسیر عکس‌های هوایی و رفع تداخلات ویژه رؤسای ادارت امور اراضی استان هرمزگان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: رفع تداخلات اراضی به عنوان پیش‌نیاز تثبیت مالکیت مردم بر اراضی و صدور اسناد اراضی کشاورزی در اولویت سازمان امور اراضی کشور است

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بسیاری از استان‌های کشور در این خصوص در حال اتمام کار و ورود به مرحله بعدی تثبیت مالکیت اراضی در قالب تطبیق، مستندسازی و صدور اسناد اراضی کشاورزی هستند.

مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی خاطرنشان کرد: برنامه‌های حفظ کاربری اراضی، آمایش سرزمین و مدیریت جامع اراضی کشاورزی کشور نیز از اهداف اصلی سازمان امور اراضی به شمار می‌رود که در دست اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • پرداخت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان
  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور