Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان گفت: حوزه علمیه برای داخل و خارج از کشور نیازمند افراد واجد شرایط است که پذیرش را در مرحله نخست از بهمن آغاز کرده و در ۷ اردیبهشت امتحان کتبی صورت گرفته است اما در اصفهان به مرحله نخست اکتفا نمی‌کنیم و ثبت‌ نام تا مرحله دوم که در دهه آخر تیرماه است به صورت اینترنتی ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛حجت الاسلام محسن جلالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آیه 122 سوره توبه مبنی بر ضرورت تربیت فقها و عالمان دین اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه دینی و اسلامی باشد نیاز به کارشناسان دینی داریم که این دین بر اساس منابع 4گانه در حوزه های علمیه مورد تفقه قرار می گیرد.

وی با اشاره به سخن بزرگان مبنی بر وجوب کفایی تحصیل علوم دینی، تصریح کرد: طبق گفته حضرات آیاتی همچون آیت الله مکارم با توجه به اینکه امروز نیروی کافی در حوزه های علمیه تربیت نشده تحصیل این علوم وجوب عینی یافته است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان افزود: حوزه علمیه برای داخل و خارج از کشور نیازمند افراد واجد شرایط است که پذیرش را در مرحله نخست از بهمن آغاز کرده و در 7 اردیبهشت امتحان کتبی صورت گرفته است اما در اصفهان به مرحله نخست اکتفا نمی‌کنیم و ثبت‌ نام تا مرحله دوم که در دهه آخر تیرماه است به صورت اینترنتی ادامه می‌یابد.

وی با بیان این که شروع سال تحصیلی حوزه علمیه 20 مرداد ماه است، گفت: امتحان ورودی حوزه علمیه در قالب 100 سؤال تستی است، سپس نوبت به مصاحبه گزینشی می‌رسد و پس از مصاحبه افراد به صورت آزمایشی وارد کلاس‌ها می‌شوند؛ در این دوره آزمایشی، آزمایش‌های سلامت از افراد گرفته می‌شود و تحقیقات محلی برای صلاحیت اخلاقی و خانوادگی فرد صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام جلالی افزود: در استان اصفهان مجموعا دو نظام آموزشی داریم یک نظام بلند مدت که 4 سطح دارد سطح 1 معادل فوق دیپلم سطح 2 لیسانس سطح 3 فوق لیسانس و سطح 4 معادل دکتری است.

وی خاطرنشان کرد: پایه هشتم از جمله مقاطعی است که پذیرش در آن صورت می‌گیرد، سپس مقطع متوسطه دوم و نهایتا مقطع دانشگاهی است؛ هر ساله حدود 100 نفر متقاضی دانشگاهی داریم که در مدرسه آیت‌الله دکتر بهشتی ثبت نام می‌کنند و در حال حاضر جمعیت فراوانی در حال تحصیل در این مدرسه هستند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان اصفهان اذعان کرد: برای سیکل و متوسطه مدرسه چهارباغ، مدرسه امیرالمؤمنین، مدرسه صاحب‌الامر و مدرسه جامعه‌المهدی هستند و مدرسه‌ای هم برای دیپلمه‌ها داریم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان دو نظام آموزشی داریم، یکی نظام آموزشی بلندمدت که 4 سطح دارد و سطح 4 مقطع دکتری است، گفت: در استان اصفهان 37 مدرسه در این نظام فعالیت می‌کنند که 12 مدرسه آن در اصفهان هستند.

حجت الاسلام جلالی در رابطه با دوره کوتاه مدت حوزه عنوان کرد: نظام دیگر کوتاه‌مدت یا «سفیران هدایت» است که 3 مدرسه به خود اختصاص داده است، یکی در رهنان، یکی در خمینی‌شهر و در حبیب‌آباد که در 5 سال تحصیل می‌کنند و 5 سال تعهد تبلیغ دارند سپس مدرک سطح 2 می‌گیرند.

وی ادامه داد: کسانی که تحصیل خود در سطح 2 را به اتمام رساندند می‌توانند به تحصیل در سطح 3 بپردازند که فعلا سطح 3 برای سفیران هدایت در اصفهان وجود ندارد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان اصفهان یادآور شد: مدرسه شهید طباطبایی‌نژاد در زینبیه مخصوص حفظ قرآن کریم است که از امسال حفظ یک ساله قرآن کریم را در برنامه دارد و از افراد جدیدالورود که علاقه قرآنی و زمینه حفظ قرآن داشته باشند، پذیرش می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر ثبت‌نام در دو مرحله انجام شود 21 تیرماه آخرین مهلت ثبت‌نام است اما اگر مجبور بشویم مرحله دیگری برای ثبت‌نام بگذاریم، 15 مردادماه آخرین مهلت ثبت‌نام در حوزه علمیه اصفهان است و از 20 مردادماه سال تحصیلی حوزه آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی خاطر نشان کرد: معافیت تحصیلی برای کسانی که پایان خدمت ندارند طبق ضوابط نظام وظیفه تا زمانی که تحصیل کنند، صادر می‌شود؛ البته سرباز طلبه هم داریم و طلبه‌ها می‌توانند در مدارس فعالیت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا

مهلت توزیع کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ امروز پایان می‌یابد و رقابت داوطلبان از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند، دارای دو کارت هستند.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان