Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، پژوهش های محققان دانشگاه وینینگن در هلند نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی در مقیاس محلی در بسیاری از کشورهای جهان در حال وقوع است و این امر به شدت کشورهای فقیر را در معرض خطر قرار می دهد.

 

بر همین اساس کشورهای فقیری که هنوز دارای ساختارهای قومی و قبیله ای هستند و میزان تصاعد گازهای گلخانه ای در آنها کمتر از کشورهای صنعتی و توسعه یافته است، بیشتر از این تغییرات آب و هوایی لطمه خواهند دید و شدت گرمای هوا در این کشورها مشکلات اساسی ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نقشه این تغییرات که وضعیت گرم شدن کره زمین را تا سال 2100 به تصویر کشیده نشان می دهد که گرمای هوا در این کشورها که عمدتا در آفریقا و آمریکای جنوبی واقع هستند از مرز 40 درجه خواهد گذشت و ضروری است که کشورهای توسعه یافته جهان با صرف هزینه های مالی قابل توجه جلوی تداوم این روند را بگیرند.

 

مهم ترین بخش از جهان که به علت گرمایش کره زمین دچار مشکلات و تخریب شدید می شود جنگل های آمازون است که از بین رفتن آن تاثیرات غیرقابل جبرانی بر محیط زیست و اکوسیستم طبیعی جهان بر جای خواهد گذاشت. نتیجه اولیه این تخریب، از دست رفتن پوشش گیاهی منطقه، خشک شدن خاک و تبدیل آن به شن های روان و آوراگی ده‌ها میلیون نفر به علت غیرقابل زیست شدن منطقه آمازون است.

 

این تغییرات کشاورزی را در این بخش از جهان ناممکن کرده و امنیت غذایی و اقتصادی را در ده‌ها کشور قاره آمریکا به خطر انداخته و رشد اقتصادی کشورها را هم کند خواهد کرد. گفتنی است که بر اساس این بررسی گرمای کره زمین در نقاط مختلف جهان بین 1.5 تا 4.5 درجه سانتیگراد افزایش می یابد که حتی تغییر 1.5 درجه ای این دما هم می تواند تاثیرات مرگباری داشته باشد.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کشور های فقیر تغییرات آب و هوایی گوناگون کره زمین جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟

شمار کلاهک های موجود در جهان، در حال حاضر 12 هزار و 512 عدد است که 9 کشور جهان دارای کلاهک اتمی هستند.

گرافیک: مهدی برازنده

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان