Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-استاد حوزه علميه قم گفت: حمايت نكردن از مفسدان سياسي و اقتصادي جهاد كبير است.

آيت الله عبدالله جوادي آملي در درس اخلاق هفتگي خود با تفسير سي امين جمله حكيمانه نهج البلاغه گفت: در اين جمله از امير مومنان(ع) در مورد ايمان سوال شده است و ايشان ايمان را «صبر، يقين، عدل و جهاد» توصيف كردند.

وي با اشاره به معناي جهاد از ديدگاه امام علي(ع) اظهار داشت: حضرت علي (ع) جهاد را «امر به معروف و نهي از منكر، صدق و راستي در معركه نبرد و كينه و دشمني با فاسقان» توصيف كرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي به امر به معروف و نهي از منكر اشاره كرد و آن را غير از تعليم، ارشاد و تنبيه دانست و عنوان داشت: شخصي كه عالماً، عامداً و بدون عذر گناه مي كند را بايد امر به معروف كرد، زيرا بر اساس آيات قرآن كريم بعضي از مومنان بر ديگر مومنان ولايت دارند؛ حال اگر امر به معروف شونده به آمر به معروف اعتنا نكرد دو گناه مرتكب شده است؛ يكي اين كه به تكليف خود عمل نكرده و ديگري آن كه به امر ولي خود بي توجهي كرده است.

آيت الله جوادي آملي در ادامه با بيان اين كه امر به معروف و نهي از منكر زير مجموعه ولايت است، ابراز كرد: اين ارزش ديني مراحلي دارد كه نخستين آن انزجار قلبي و دومين آن انزجار جوارحي است؛ بر اين اساس اگر زنان نسبت به فرد بي حجاب يا بدحجابي انزجار جوارحي نشان دهند، بي ترديد آن فرد پس از مشاهده اين كه عموم مردم از رفتار او انزجار دارند، بي ترديد تغيير رويه خواهد داد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم در خاتمه با تاكيد بر اين كه حمايت نكردن از تبهكاران و رشوه گيران و مفسدان سياسي و اقتصادي يكي از شعبه هاي جهاد كبير است، عنوان كرد: اگر شخصي به همه مباني ايمان عمل كند، خداوند او را در هر كجا كه نياز به كمك داشت، ياري خواهد كرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند