Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از ایلام، در این نشست، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، ضمن تشکر از برگزارکنندگان جلسه در اقدامی تحسین‌آمیز و  سفر مهم خود به تهران که با زمان برگزاری همایش نکوداشت تلاقی کرده بود را لغو و اظهار کرد: مشتاقانه در همایش نکوداشت شرکت هم کرد.
نکودداشت بزرگان فضای تعاملات و کنش‌های اجتماعی را تلطیف می‌کند
وی با بیان اینکه ایلام استان ذخایر انسانی، طبیعی و تمدنی است، تصریح کرد: حضور چشمگیر مدیران ارشد موفق ایلامی در وزارتخانه‌ها و اساتید برجسته‌ی ایلامی در  دانشگاه‌های معتبر کشور و سرمایه‌های نمادین داخل استان جلوه‌ای از ثروت‌های این دیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلیمانی ضمن تقدیر از مقام علمی دکتر محمد عبداللهی، گفت: آیین نکوداشت فرصتی مناسب برای الگو سازی است و  مهمترین کارکرد این گونه مراسم باید فرهنگ‌سازی در خصوص تلطیف فضای تعاملات و کنش‌های اجتماعی ساکنین این دیار کهن باشد.
استاندار ایلام، بر برگزاری آیین‌های نکوداشت جهت سرمایه‌های نمادینی که در قید حیات‌اند و منشا خدمات فراوانی هستند تأکید و اظهار کرد: یک جوان موفق و سرآمد نیز می‌تواند جز مفاخر استان بوده و مورد تجلیل قرار گیرد.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: اگر برنامه‌های توسعه ی یک کشور مبتنی بر پیوست جامعه‌شناسی و فرهنگی باشد آن کشورمسیر  توسعه را به سرعت و با کیفیت طی خواهد کرد بر این اساس ضروری است که در پاسداشت مقام جامعه شناس بزرگی چون دکتر محمد عبداللهی مراسم نکوداشتی برگزار شود.
وی در پایان بر ضرورت پیوند مفاخر گذشته‌ی استان به روزگار حال برای ترسیم آینده‌ی روشن استان ایلام تاکید کرد.
دکتر عبداللهی کانون همگرایی جامعه‌شناسان ایرانی بود
دکتر محمد علی‌اکبری، رییس دانشگاه ایلام نیز اظهار کرد: دکتر محمد عبداللهی در سال 1344 از ایلام بر می‌خیزد و در بهترین دانشگاه ایران تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده و در یکی از دانشگاه‌های برتر جهان (دانشگاه میشگان) مدرک دکترای جامعه‌شناسی خود را دریافت کرد.
وی افزود: دکتر عبداللهی کانون همگرایی جامعه‌شناسان ایرانی در دوره ریاست انجمن جامعه شناسی ایران بود و توانست گفتمان تازه‌ای در بستر جامعه‌شناسی ایران پدید آورد.
رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: برای معرفی مقام و منزلت دکتر عبداللهی همین نکته کافی است که دکتر محمد امین قانعی‌راد رییس پیشین انجمن جامعه شناسی ایران در شآن ایشان گفتند: " او جوانی روستازاده‌ بود که جامعه‌شناسی شهری را به ما یاد داد."
عبداللهی پایه‌گذار جامعه‌شناسی مدیریت شهری است
بهروز سپیدنامه، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه ایلام و دبیر علمی همایش نکوداشت مقام علمی دکتر محمد عبداللهی نیز ضمن تشکر از بانیان جلسه با بیان این که توفیق شاگردی ایشان  را در دوره ی کارشناسی دانشگاه علامه ی طباطبایی داشته با ذکر مطالبی در مقام علمی و اخلاقی دکتر عبداللهی، ایشان را پایه‌گذار حوزه‌ی جدیدی در جامعه شناسی به نام جامعه‌شناسی مدیریت شهری دانست.
سپیدنامه، از پایان نامه‌ی کارشناسی دکتر عبداللهی که در سال 1348 نگاشته شده، به عنوان نمونه‌ای موفق از یک پژوهش ترکیبی مردم شناسی و جامعه شناسی یاد کرد و آن را قابل رقابت با بسیاری از کتاب‌های نگاشته شده در خصوص ایلام دانست.
دبیرعلمی همایش نکوداشت مقام علمی دکتر محمد عبداللهی با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت کمیته‌های مختلف به تدوین یادنامه‌ی دکتر عبداللهی اشاره و ضمن تقدیر از تلاش‌های عزیزانی که در این راستا قدم برداشته‌اند خصوصا آقای «علی حیدربیگی» گفت: یادنامه‌ی مذکور که حاوی مطالب فراوانی از جامعه شناسان طراز اول کشور، صاحب نظران داخل و خارج از استان در نکوداشت منزلت علمی و اخلاقی دکتر عبداللهی و دست نوشته ها و کارنامه ی علمی استاد است،  سندی معتبر برای معرفی این استاد فقید جامعه‌شناسی است.
ضرورت مشارکت جمعی دولتی و مردمی در بزرگداشت مرحوم عبداللهی
عمران خودآموز، مدیرکل  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ضمن ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجمن مفاخر و آثار فرهنگی از تلاش‌ها و همکاری‌های دانشگاه ایلام در خصوص آیین نکوداشت مقام علمی دکتر محمد عبداللهی قدردانی و بر ضرورت مشارکت جمعی دولتی و مردمی در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این همایش تاکید کرد.
در پایان، اعضاء جلسه در راستای کیفیت برگزاری فاخر آیین نکوداشت مطالب و پیشنهادهایی ارائه کردند.
آیین نکوداشت مقام علمی دکتر محمد عبداللهی توسط دانشگاه ایلام و با همکاری دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی ایران، اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد مفاخر و آثار فرهنگی روز یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 در سالن اجتماعات آیت‌الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد

رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه، مدرک دکتری افتخاری این دانشگاه را به رئیس‌جمهور اعطا کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که بعدازظهر سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکتری افتخاری این دانشگاه را از پروفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

پروفسور عراقی در این مراسم تصریح کرد: این مدرک دکتری افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی آیت‌الله رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگترین دانشگاه پاکستان قدمتی ۷۳ ساله دارد و یکی از مهمترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

رئیس‌جمهور روز دوشنبه سوم اردیبهشت به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در صدر هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر کرد.

رئیس جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی با نخست وزیر، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و سنا و همچنین فرمانده ارتش و استاندار پنجاب پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر به لاهور و کراچی از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان است.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • ۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • (تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد
  • ماهگرد ششم تهران
  • آیین یادبود موسسین انجمن ایرانی مطالعات زنان برگزار می شود