Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - کارشناس بانک گفت:در حال حاضر ۲۵ درصد سهم بازار پول در اختیار موسسات غیرمجاز بانکی است و دولت درصدد ساماندهی این موسسات است.

هادی حق‌شناس، با بیان اینکه ساماندهی موسسات غیرمجاز یکی از اقدامات مثبت دولت  است، اظهار کرد: در حال حاضر  ۲۵ درصد سهم بازار پول در اختیار موسسات غیرمجاز بانکی است و دولت  درصدد ساماندهی این موسسات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: هرگاه بانک مرکزی با سیاست‌های پولی و انقباضی درصدد تنظیم نرخ تسهیلات و سپرده‌های بانکی حرکت کرد، متأسفانه موسسات غیرمجاز این سیاست‌ها را در راستای منافع خود خنثی کردند.

این کارشناس بانکی با بیان اینکه فقدان یک سیاست پولی کارآمد در بازار ارز از عوامل تلاطم در این بازار به حساب می‌آید، تصریح کرد: حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و از سوی دیگر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مشکل نقدینگی دارند؛ بنابراین ساماندهی موسسات غیرمجاز یکی از ملزومات بانک مرکزی است که بتواند بازار پول را کارآمد کند.

به گفته حق شناس، رویکرد اصلی بانک مرکزی در فرآیند ساماندهی موسسات، محافظت و مراقبت از منافع سپرده‌گذاران خُرد و پرهیز از رویکرد‌های غیراصولی استوار است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

ایرنا در خبری نوشت:در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902450

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید + جدول
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند