Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار همدان از ریاست سازمان صدا و سیما خواستار تبلیغ گردشگری استان همدان، طی این ۶ ماه از تمام مراکز استان ها برای برگزاری دو رویداد بین المللی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان شب گذشته (17 اردیبهشت) در آئین اختتامیه نخستین جشنواره پویانمایی در همدان گفت: همدان مهد پرورش علما و مفاخر بزرگی بوده است که می توان فیلم انیمیشن تلویزیونی و سینمایی برای آنها تولید کرد تا برای جوانان قابل استفاده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به ایجاد شور و شعف در بین مردم همدان در ایام برگزاری جشنواره، افزود: 6 هزار نفر در این چند روز از برنامه‌های فرهنگی جشنواره در میادین شهر حضور می‌یافتند.

 

وی تصریح کرد: همدان 500 سال پایتخت امپراطوری ایران بوده و دارای شخصیت های برجسته می باشد که خواستار ساخت انیمیشن 10 تن از مشاهیر و مفاخر این استان هستیم.

 

نیکبخت خاطرنشان کرد: انیمیشن هنری برای ترویج صلح و خلاقیت و بزرگانی است که برای این سرزمین خدمت کردند؛ بنابراین باید از این فرصت بهره گرفت.

 

وی خواستار واگذاری دبیرخانه دائمی جشنواره پویانمایی و ایجاد دانشکده پویانمایی در استان همدان از ریاست سازمان صدا و سیما شد.

 

استاندار همدان با بیان اینکه امیدوارم جشنواره های مختلف در استان های کم برخوردار هم برگزار شود، ابراز داشت: از ریاست سازمان خواستار برگزاری جشنواره پویانمایی در استان کهگیلویه و بویراحمد می باشم تا نشاط و شادابی در این شهر زلزله‌خیز هم ملموس شود.

 

نیکبخت مهمترین اولویت مسئولان این استان را توسعه گردشگری دانست و بیان کرد: امسال دو رویداد گردشگری 2018 در همدان برگزار خواهد شد که کشورهای مختلفی از جهان در این شهر حضور می‌یابند.

 

وی خاطرنشان کرد: استان همدان با دارا بودن یک هزار و 800 اثر تاریخی، پیشینه ای فرهنگی ، آب و هوای مناسب و مسیر دسترسی موجب انتخاب این استان برای میزبانی این دو رویداد بین المللی شده است.

 

وی از ریاست سازمان صدا و سیما خواستار تبلیغ گردشگری استان همدان طی این 6 ماه از تمام مراکز استان ها برای برگزاری دو رویداد بین المللی شد.

 

وی با اشاره به روند صعودی کسب و کار در همدان گفت: همدان 13 رتبه افزایش صعودی در کسب و کار را داشته و در مشارکت اقتصادی به عنوان استان رتبه اول کشور معرفی شده است.

 

استاندار همدان توجه به معرفی همدان در برنامه‌های فرامرزی را نیز خواستار شد و افزود: بعد از معرفی ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت 410 میلیارد تومان فروش مبل ظرف چند ماه در این حوزه را شاهد بودیم.

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مسجد بیرجند برجام سبک زندگی اسلامی مساجد کانون های مساجد وزارت ارشاد کتاب اردبیل ساخت انیمیشن مشاهیر همدان ایجاد دانشکده پویانمایی رویداد ۲۰۱۸ کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری، نخستین رویداد از سلسله رویدادهای باغ هنر با عنوان «امید فردا» و «تصویر یک پایان» امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در تالار سوره،‌ تماشاخانه مهر و ساختمان مرکز رشد حوزه هنری کار خود را آغاز کرد.

چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» رویدادی از مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری است که روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ویژه دانش‌ آموزان پسر و روزهای ۱۲، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ویژه دانش آموزان دختر، برگزار می‌شود.

در جشنواره «امید فردا» حوزه هنری انقلاب اسلامی میزبان بیش از ۵ هزار دانش آموز خواهد بود و دانش آموزان در سالن‌های سوره (بخش سرود)، سالن ماه (تئاتر عروسکی)، سالن مهر (تئاتر صحنه ای)، پلاتو رشد (نقالی و قصه گویی)، ساختمان امیرحسین فردی (نمایش نامه‌خوانی) به اجرا و رقابت می‌پردازند.

این جشنواره فرهنگی، هنری به سنت هر ساله، با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و شناسایی استعدادها و توانمندی های هنری دانش‌آموزان سراسر کشور، در رشته‌های گوناگون فرهنگی هنری در ۲ بخش حضوری و مجازی در تمامی مدارس کشور برگزار می‌شود.

رویداد «امید فردا» با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران (معاونت پرورشی و فرهنگی) برگزار می‌شود و داوری بخش استانی این جشنواره در حوزه هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای و عروسکی، نمایشنامه خوانی، ‌سرود، ‌نقالی، قصه‌گویی و لالایی) را نیز بر عهده دارد.

در رویداد دیگر یعنی «تصویر یک پایان» نیز جمعی از هنرمندان و تصویرگران نوجوان با موضوع پیروزی فلسطین، قدرت پوشالی اسراییل و ایران مقتدر به تولید اثر می پردازند. این رویداد نیز با حضور جمعی از علاقه مندان به حوزه گرافیک و تصویرسازی در قالب تصویرسازی با هوش مصنوعی، پوستر و تولید داستان مصور کار خود را آغاز کردند.

شرکت کنندگان این رویداد دانش آموزان متوسطه اول و دوم از رشته های مختلف هستند که تجربه تولید اثر هنری در قالب های گفته شده را داشته و حداقل یک تا سه اثر را در سامانه رویداد، ثبت کرده اند.

رویداد «تصویر یک پایان» روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ویژه نوجوانان پسر و ۱۲، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ویژه نوجوانان دختر در رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال در مرکز رشد حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

آثار این دانش آموزان پس از فرآیند شناسایی و استعدادیابی توسط کارشناسان به رویداد راه پیدا می‌کنند و بعد از تولید محتوا در ۲ روز ضمن توانمند شدن در حوزه های مورد نظر و بهره گیری از راهنمایی مربی های متخصص و حضور در کارگاه های محتوایی به رقابت خواهند پرداخت و در پایان رویداد به آثار هنری منتخب اعتبار می‌بخشند.

کد خبر 6091818

دیگر خبرها

  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره ره آورد سرزمین نور
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی