Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه شیراز با سبقه بالای ۷۰ سال از نظر وسعت در رتبه دوم دانشگاهی ایران قرار دارد؛ خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه شیراز به صورت متمرکز در پردیس ارم که به خوابگاه ارم معروف است، قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از شیراز، دانشگاه شیراز با سابقه بالای ۷۰ سال از نظر وسعت در رتبه دوم دانشگاهی ایران قرار دارد؛خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه شیراز به صورت متمرکز در پردیس ارم که به خوابگاه ارم معروف است، قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این مقدمه کوتاه به سراغ بررسی وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی می‌رویم.

گلایه یک دانشجو از اتاق‌های کوچک با جمعیت زیاد

یکی از دانشجو‌هایی که ۵ سال در خوابگاه‌ها حضور دارد در خصوص وضعیت و امکانات خوابگاه‌های دانشگاه شیراز گفت: واقعا امکانات خوابگاهی هم داخل خوابگاه و هم محیط خوابگاه کم است؛ اما فضای خوابگاه‌ها فضایی است که بچه‌ها دوست دارند.

وی افزود: سالن مطالعه خوابگاه‌ها و به آن صورتی که باید مجهز و مرتب باشد، نیست و از حد معمولی پایینتر است، فرش ندارند یا فرش هایشان خیلی تمیز نیست.

این دانشجو در ادامه با اشاره به جمعیت اتاق‌های خوابگاهی گفت: جمعیت در اتاق‌ها خیلی زیاد است که دانشجویان اکثرا شاکی هستند؛ اتاق‌ها کوچک، اما جمعیت زیاد است در یک اتاق ۲ در ۳ سه نفر دانشجوی ارشد سکونت دارند، اما برای دانشجویان کارشناسی بیشتر هست و در یک اتاق ۲ در ۳ حدودا ۴ نفر زندگی می‌کنند.

وی با ابراز رضایت از سرویس های ایاب و ذهاب گفت: دانشجویان از فرسوده بودن خوابگاه ها ناراضی هستند و خوابگاه های جدیدی هم که ساخته می شود، اصلا خوب نیست؛ اما رضایت دانشجویان از امکانات خوابگاه ها متوسط رو به پایین است.

این دانشجو در پایان بیان داشت: هر روز نظافت صورت می‌گیرد، اما به علت شلوغی خوابگاه ها و اینکه در هر طبقه یک آشپزخانه بیشتر وجود ندارد زود به زود کثیف می شود.

خوابگاه ها فرسوده و نیاز به بازسازی دارند

یکی دیگر از دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه نیز در خصوص وضعیت سرویس دهی گفت: امکانات در خوابگاه ها بطور کلی متوسط است که در هر سوییت ۶ اتاق و در هر اتاق ۳ نفر ساکن هستند.

این دانشجو افزود: خوابگاه ها قدیمی و نسبتا فرسوده و نیاز به بازسازی دارند؛ وضعیت اینترنت و سرویس بهداشتی ها هم تقریبا خوب است.

 90 درصد خوابگاه ها کهنه هستند

غلامرضا رخشنده رو، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در خصوص وضعیت خوابگاه‌های این دانشگاه بیان داشت: در دانشگاه شیراز 16 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد شش هزار نفر از آن‌ها در خوابگاه های دانشجویی سکونت دارند.

وی اضافه کرد: در این میان 14 خوابگاه دخترانه و 4 خوابگاه پسرانه دولتی و همچنین 2 خوابگاه خودگردان در دانشگاه شیراز وجود دارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز با اشاره به وضعیت سرویس دهی خوابگاه های این دانشگاه گفت: اگر بخواهید دولتی جواب بدهم، سرویس دهی ها عالی هستند؛ اما اگر واقعیت را بخواهید، سرویس دهی خیلی پایین و ضعیف است.

وی با بیان اینکه در این خوابگاه ها امکانات مادی خیلی ضعیفی وجود دارد و وضعیت متوسط است، گفت: امکانات مادی مثل سرویس بهداشتی، آشپزخانه، اتاق خواب و تخت در همه آنها وجود دارد؛ اما از لحاظ معنوی و روحیه و فرهنگ دانشجوها بخواهیم بگوییم خیلی عالی است.

رخشنده رو با اشاره به این شعر حافظ شیرازی که «در خرابات مغان نور خدا می‌بینم این عجب بین که چه نوری ز کجا می‌بینم»، تصریح کرد: از میان همین خوابگاه های 50 ساله، دانشجوهای عالی و نخبه ای بیرون می آید که باید دید خدمتگزاران آینده جامعه می شوند.

وی در خصوص وضعیت خوابگاه های خودگردان بیان داشت: خودگردان ها از نظر مادی مثل کاشی و سرامیک و کیفیت کمی بهتر از خوابگاه های دولتی است که خود دانشجوهای خودگردان هم به خیلی خوب نبودند؛ همان خودگردان ها معترفند؛ اما بخاطر رنگ آمیزی و کاشی و سرامیک جدید از خوابگاه های دولتی یکی دو پله بهتر و بالاتر هستند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز با بیان اینکه خوابگاه فقط به دانشجویان غیربومی داده می شود، گفت: دانشجویانی که محل زندگیشان حداقل 100 کیلومتر با شیراز فاصله داشته باشد، می توانند از خوابگاه ها استفاده کنند؛ اما دانشجویان شیرازی چه پسر و چه دختر خوابگاه نداریم که در اختیارشان بگذاریم.

رخشنده رو با اشاره به اینکه سرویس ایاب و ذهاب هم در حد نیاز و ضرورت داریم، گفت: ایاب و ذهاب به این صورت هست که اتوبوس‌هایی داریم که بین پردیس های مختلف ارم، دانشگاه کشاورزی، دانشکده علوم و دانشگاه هنر و معماری سر ساعت خاصی دانشجو ها را می چرخانند.

وی گفت: در خوابگاه متاهلین هم 150 سوئیت یا به عبارتی واحد آپارتمانی داریم و برای متاهلین حداقل یک سال در اختیارشان قرار می‌دهیم و بعد از آن هم وام مسکن می دهیم که با این ودیعه مسکن بتوانند بروند بیرون و کم کم برای خودشان مسکن تهیه کنند.

رخشنده رو در خصوص اجاره بهای خوابگاه ها گفت: برای مجردها خوابگاه های خودگردان ماهی 250 هزار تومان و دولتی ماهی 40 تا 50 هزارتومان اجاره بها پرداخت می کنند و متاهلین هم چیزی در همین حدود پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه باوجود امکانات اینترنتی در خوابگاه ها مشکلات هم وجود دارد، اظهار داشت: 90 درصد خوابگاه ها کهنه هستند و 10 درصد آنها عمری در حدود 5 تا 10 سال دارند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه خوابگاه ها از نظر مادی امکاناتشان خیلی کم است، بیان داشت: اما دانشجویان از نظر معنوی، اخلاقی، استعداد و هوش عالی هستند و بهترین دانشگاه دنیا هستیم؛ بنده همه دانشگاه های دنیا یا دانشجو یا استاد بودم؛ اما این دانشجوهای ما کمتر در دنیا دیده می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج افزود: تا پایان دولت برای دانشجویان پنج هزار خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: خوابگاه دانشجویی متاهلی یاسوج با زیربنای دو هزار و ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته می‌شود.

زلفی گل اظهار داشت: توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شد و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است و برخی املاک متعلق به دانشگاه‌ها مولدسازی شده تا بتوانیم از این منابع برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی استفاده کنیم.

کد خبر 6089914

دیگر خبرها

  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی