Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:21:59 GMT

دست شایعترین عضو آسیب پذیر در تروما

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۶۸۴۴

دست شایعترین عضو آسیب پذیر در تروما

تهران- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دست شایعترین عضوی است که در ضربه (تروما) به ویژه نوع صنعتی دچار آسیب می‌شود، اظهار داشت: این مساله بیشترین دلیل مراجعه به پزشکان ارتوپدی به خصوص در زمان هایی است که ایمنی کار رعایت نمی شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از انجمن جراحان ارتوپدی ایران، دکتر رضا شهریار کامرانی گفت: جوش خوردگی اولیه در شکستگی انگشت و کف دست حدود یک تا دو هفته زمان می برد و جوش خوردن کامل این بخش های بدن برخلاف سایر قسمت ها سه تا چهار هفته زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برخی اشتباهات شایع در تشخیص و درمان جراحی دست و راه‌های جلوگیری از آن اظهار داشت: تاخیر یک تا دو هفته‌ای در درمان باعث ایجاد عوارضی می شود که ممکن است برای رفع آن نیاز به جراحی باشد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص رعایت نکردن ایمنی کار گفت: این مساله علاوه بر این که ممکن است ضایعات دست را به همراه داشته باشد، روزهای خروج کارگران از کار را افزایش می دهد و هزینه‌های نظام سلامت را بیشتر می‌کند که در صورت عدم توجه به درمان به موقع نیز روزهای بیکاری کارگران بیشتر می شود.
کامرانی با بیان اینکه شکستگی‌های انگشت و کف دست همچنین دررفتگی‌های انگشت از شایعترین مشکلات مربوط به دست به ویژه در تروما و تصادفات به شمار می‌رود، افزود: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مشکل آنها خود به خود و به مرور زمان حل می‌شود؛ در صورتی که عدم مراجعه بیماران به پزشک سبب می‌شود که یک ضایعه ساده و قابل درمان به یک مساله غیرقابل درمان و پیچیده تبدیل شود.
وی گفت: کنده‌ شدن تاندون خم کننده عمقی انگشت، شاید در معاینات اولیه چندان مهم به نظر نرسد ولی این مساله در صورت عدم توجه سبب بروز مشکلاتی مانند عدم حرکت بند آخر انگشت می‌شود. همچنین عدم توجه به ضایعات مفصل فوقانی انگشت به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد، سبب عوارض زیادی برای بیمار شده و ممکن است ضرورت انجام جراحی را به همراه داشته باشد.
کامرانی با بیان اینکه پزشکان عمومی و برخی از متخصصان ارتوپدی در اورژانس خط اول درمان بیماران به دلیل ضایعات دست ناشی از تروما هستند، افزود: گاهی ضایعات انگشت از چشم پزشکان دور می‌ماند؛ برخی از متخصصان رادیولوژی به جای عکس نیمرخ واقعی، عکس مایل می‌گیرند تا استخوان کف دست و انگشتان روی هم همپوشانی نشده و به تشخیص کمک شود اما همین کار می تواند مشکلات انگشتان به خصوص دررفتگی و نیمه دررفتگی های مفاصل را از چشم دور نگاه دارد.
علمی**1834**2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پزشكي ارتوپدي شكستگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: قبرستان دهخدا که متعلق به اوقاف است، تبدیل به پارک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مصطفی طاهری، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در جلسه تعیین تکلیف قبرستان دهخدا اظهار کرد: مردم از شرایط موجود این محل اذیت می‌شوند در حالی که نهادهای متولی می‌توانند آن را تغییر کاربری بدهند و باید این کار را انجام دهند، به هر حال باید این فضا تغییر کند و نباید دود این مساله به چشم مردم برود.

وی افزود: امیدواریم با اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته تا تابستان سال‌جاری تغییر کاربری آن به پارک تصویب شود، خوشبختانه هیچ نهادی دنبال منفعت در این مساله نیست، در نهایت دیدگاه اوقاف هم باید این باشد که مردم از وضعیت این محل اذیت نشوند و اگر راهکار میانبری هم برای حل مساله هست، باید انجام دهیم.

حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم در این نشست، گفت: جلسات متعدد قبلی منجر به تفاهم‌نامه‌ای شد و باید کار را قانونی پیش ببریم و ما هم دغدغه مردم را داریم، اما توافقات باید کارشناسی شده باشد.

وی ادامه داد: موافق پیشبرد امور به نفع مردم هستیم، چون یکی از کارکردهای اساسی وقف برای آسایش مردم است و الان هم همان‌گونه است اما بعضی مقررات در اختیار ما نیست و آماده هستیم، به شرط باقی ماندن این محل به صورت وقفی خود شهرداری آن را به پارک تبدیل کند.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در ادامه جلسه، گفت: تغییر کاربری این مکان می‌تواند انجام شود و برای ما فرق نمی‌کند که چه کاربری برای آن تصویب شود، چون هدف ما آبادانی شهر است.

وی اظهار کرد: خود اوقاف هم می‌تواند این زمین را آباد کند و ما می‌توانیم این کار را تسهیل کنیم اما باید زمان‌بندی شده باشد و آماده برگزاری مناقصه تعیین پیمانکار هستیم.

کد خبر 751115

دیگر خبرها

  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • دبی باز هم همه را انگشت به دهان کرد!