Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@03:14:17 GMT

انشاءالله که به امیدشان برسند؛ آرزو بر جوانان عیب نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۶۸۷۳

انشاءالله که به امیدشان برسند؛ آرزو بر جوانان عیب نیست

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یکشنبه هفته آینده گزینه اصلی شهرداری انتخاب می‌شود، درباره اظهار امیدواری برخی از افراد مبنی‌بر شهردار شدندش، گفت: از لطف‌شان متشکرم ان‌شا‌ءالله که به امیدشان برسند آرزو بر جوانان عیب نیست.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز دو نفر از بین 4 نفر از کاندیداهای تصدی پست شهرداری تهران انتخاب شدند، اظهار کرد: البته ابتدا 7 مورد را برای این پست در نظر گرفته بودیم که در نهایت با انصراف امروز صبح آقای حجت‌الله میرزایی به 4 نفر تقلیل پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار پایتخت در جلسه بعدی شورای شهر (23 اردیبهشت ماه) انتخاب می‌شود، تصریح کرد: بنابر این است تا این دو کاندیدا (سمیع‌الله حسینی مکارم و سید محمد علی افشانی) در تعامل و جلسات متعدد با کمیسیون‌ها برنامه‌های خود را دقیق‌تر ارائه دهند و با آنها وارد مذاکره شوند البته در همین راستا جلسات هم اندیشی نیز با آنها برگزار خواهد شد و در اولین دستور جلسه هفته آینده شهردار تهران انتخاب می‌شود.

وی درباره تعداد آرای دو کاندیدای انتخاب شده توضیح داد: مشخصا نام این دو فرد بر اساس حروف الفبا اعلام شد و من شخصا نمی‌خواهم آرای آنها را اعلام کنم.

شهردار تهران باید 4 شاخصه داشته باشد

هاشمی درباره شاخصه‌های شهردار تهران توضیح داد: شهردار تهران در گذشته سه شاخصه داشت که امروز یک شاخصه دیگر نیز به آن اضافه شده است. شهردار تهران باید کارآمد باشد و بتواند انسجام شهرداری و شورا را حفظ کند، نمایندگی بخش اصلاح‌طلب جامعه را داشته باشد تا اعضای شورای شهر نسبت به او نظری مساعد داشته باشند و همچنین شهردار باید نظر دولت و نظام را نیز جذب کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در این دوره یک نفر از داخل شهرداری و یک نفر از خارج انتخاب شده است، گفت:‌ به نظر می‌رسد که انتخابات در این دوره منطقی بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا این دو گزینه انتخابی مورد تایید دولت و نظام هستند یا خیر، افزود: فرض ما این است که هر 7 گزینه مورد تایید دولت و نظام هستند و تمامی آنها نیز دارای چهره ملی شناخته شده هم هستند.

وی با بیان اینکه همه اعضای شورای شهر مسئولیت‌های انتخابات خود را برعهده گرفتند، گفت: ‌اتفاقاتی که افتاد خارج از تصمیم کسانی بود که این افراد را انتخاب کرده بودند تنها موردی که انصراف آن را هنوز بررسی نکردم آقای میرزایی بود گویا ایشان با کسانی که وی را انتخاب کرده بودند صحبت کردند و تصمیم‌شان بر آن شد تا انصراف دهند.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه آیا از بین گزینه‌های انتخابی کسی انصراف می‌دهد یا خیر گفت: بهتر است پیش‌گویی نکنیم و منتظر باشیم.

وی درباره اعلام معاونین قبل از انتخاب شدن شهردار گفت: در جلسه هم‌اندیشی با 14 رای این دستور لغو شد و دیگر نیازی به اعلام معاونین قبل از انتخاب شدن شهردار نیست.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه آیا فرد بعدی که شهردار می‌شود طی سه سال آینده این سمت را دارد یا مجددا استعفا خواهد داد، گفت: اگر شما فشار نیاورید آنها راه خود را ادامه می‌دهند.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد که در همان روز اول تمام مدارک 7 گزینه شهرداری به وزارت کشور ارسال شده است و امیدوارم دو گزینه کاندیدای شهرداری مورد تایید نظام و دولت قرار گیرند.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی‌بر اینکه برخی از اعضای شورای شهر نسبت به انتخاب دو کاندیدای شهرداری اظهار شگفتی کردند، گفت: بعید می‌دانم که اظهار شگفتی کرده باشند، شاید در مورد یکی دچار شگفتی شده باشند اما قابل پیش‌بینی بود.

در پایان یکی از خبرنگاران از هاشمی پرسید که هنوز عده‌ای امیدوارند که شما شهردار شوید و طرفدار شما شوند که پاسخ داد: از لطف‌شان متشکرم انشاءالله که به امیدشان برسند آرزو بر جوانان عیب نیست.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین،در حاشیه نهمین سمینار بین‌المللی زلزله، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در گفتگو با خبرنگاران درباره آمادگی شهرداری تهران برای مقابله با زلزله اظهاراتی داشت. او اعلام کرد: در ابتدا، تمرکز ما بر کاهش آسیب‌پذیری شهر تهران نسبت به زلزله است. سپس، درک صحیح ابعاد زلزله و تشخیص سریع وقوع آن برای ما بسیار اهمیت دارد. در این راستا، پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تکنولوژی شتاب‌نگارها و سیستم‌های تشخیص زودرس زلزله در شهر تهران روی داده است.

ایسنا در خبری نوشت:وی افزود: به عنوان مثال سال گذشته برای اولین بار در تهران، ۵ شتاب نگار عمقی در عمق ۵۰ متری سطح زمین کارگزاری شده است. همچنین مراحل نصب یک شتاب نگار دیگر نیز در عمق ۱۰۰ متری به زودی تکمیل خواهد شد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اقدامات شهرداری تهران در حوزه آموزش عمومی به شهروندان با هدف مقابله با زلزله گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان تحت آموزش‌های عمومی شهرداری تهران قرار گرفتند. همچنین در درون سیستم مدیریت شهری نیز به کارکنان آموزش‌های تخصصی پیرامون مقابله با زلزله ارائه شده است.

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: مدیریت شهری تهران در حوزه استحکام کالبدی نیز گام‌های رو به جلویی طی ماه‌های گذشته برداشته است. در همین راستا بناست برای نخستین بار ۱۶ هزار ساختمان با همکاری ۹ دستگاه به لحاظ ایمنی پایش شود که تاکنون عملیات پایش ۴۰۰۰ ساختمان تکمیل شده است.

وی تاکید کرد: در ستاد ایمنی و مدیریت بحران شهرداری تهران ۱۵ کارگروه با هدف مقابله با زلزله شکل گرفته است که این کارگروه‌ها با هماهنگی کامل بین دستگاه‌های مختلف به دنبال افزایش ضریب ایمنی در پایتخت هستند.

زاکانی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون حواشی لیست منتشر شده از تخصیص وام به مدیران شهرداری برای مسکن گفت: سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف خانه سازمانی برای استقرار مدیران خود دارند، اما شهرداری تهران فاقد خانه سازمانی برای مدیران است. به همین جهت در دوره‌های قبلی املاک شهر را به ثمن بخس و بعضاً با تخفیف ۵۰ درصدی به مدیران می‌دادند و این اتفاق مصداق کامل بی‌عدالتی بود.

وی با بیان اینکه لازم است برای برخی از مدیران شهرداری که از شهرستان به تهران می‌آیند مسکن تهیه شود، افزود: در این دوره ما به جای آنکه برخی از زمین‌ها و املاک شهرداری را در اختیار مدیران قرار دهیم به آنان وام با درصد سود بانکی دادیم. برای پیشبرد این کار مقدمتاً به مدیران ودیعه دادیم و سپس آن را تبدیل به وام کردیم‌. آنان نیز قسط‌های این وام را پرداخت می‌کنند.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: اختصاص برخی از املاک و خانه‌ها به مدیران شهرداری که در دوره‌های پیشین صورت می‌گرفت امری ناعادلانه بود اما ما به این سمت نرفتیم و سعی کردیم به جای این کار برای مدیران شاغل در شهرداری که فاقد مسکن بودند وام با بهره بانکی تهیه کنیم، اما متأسفانه این موضوع با بی‌انصافی در رسانه منعکس شد. در حالی که واقعیت چیز دیگری بود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903998

دیگر خبرها

  • زاکانی: به جای ملک به مدیران وام بانکی دادیم!
  • دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم