Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز گفت: روستای سیاهکلان کاربرد اصلی خودش را از دست  داده و بر اثر محرومیت‌ها و ویلاسازی که با آن درگیر است دچار مهاجرت از روستا به شهر شده است. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ استانها البرز نظرات

سرهنگ علی ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق محروم شهر کرج، اظهار داشت: در چارچوب طرح کرامت، مناطق محروم و آلوده و کمتر برخودار شناسایی شده و گروه‌های جهادی به صورت معین به این مناطق سفر کرده و در طول سال خدمات جهادی عمرانی و موارد دیگر را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه 56 پروژه سازندگی در سال قبل برنامه‌ریزی و افتتاح  شد، افزود: روستای سیاهکلان از روستاهایی است  که با توجه به گستردگی شهرنشینی به شهر کرج الحاق شده است.

وی ادامه داد: روستای سیاهکلان کاربرد اصلی و تولیدی خودش را از دست  داده و بر اثر مشکلات و محرومیت‌هایی که با آن درگیر است دچار مهاجرت از روستا به شهر می‌شود.

ترکاشوند با بیان اینکه روستای سیاهکلان دارای محیط خوش آب و هوا است، عنوان کرد:  با برخی تغییر کاربری‌ها، ویلاسازی در این منطقه و امکان ساخت و ساز وجود دارد و بسیج سازندگی با ایجاد زیرساخت‌های کشاورزی و عمرانی درصدد عدم مهاجرت به شهرها است.

وی با تاکید بر اینکه با احداث زیرساخت‌های عمرانی، کشاورزی و علمی ساختن این بخش کمک‌هایی به این منطقه انجام می‌دهد، گفت: احداث زیرساخت‌ها برای توقف مهاجرت از روستاهای استان البرز به مناطق شهری از اولویت‌های اردوها و گروه‌های جهادی در سال 97 است و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی نیز در این برنامه قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه موضوع اشتغال نیز از مشکلات دیگر روستاها است، بیان کرد: گروه‌های جهادی به آموزش در زمینه اشتغال و مسائل فنی و اقتصاد مقاومتی در داخل روستاها می‌پردازند که در ادامه این آموزش‌ها به پرداخت تسهیلات منجر می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41451/P1494/S6,50/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مجری طرح‌های بنیاد علوی در استان اصفهان گفت: بنیاد علوی امسال در سه محور توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستاها، در حوزه سلامت و درمان و ارتقای عدالت آموزشی و تمرکز بر رشد دانش آموزان موفق در مناطق محروم فعالیت می‌کند.
محمد رضایی افزود: در راستای شناسایی محرومیت و نیاز‌های مناطق مختلف استان اصفهان بیش از هزار داوطلب در سطح کشور و ۱۰۰ داوطلب در استان اصفهان برای همکاری و تسهیل گری ثبت نام کرده اند.
وی گفت: برای جذب تسهیلگران بنیاد علوی در استان اصفهان در دو مرحله آزمون و مصاحبه روانشناسی و استعدادیابی انجام شد که ۵۰ تسهیلگر برای فعالیت در استان اصفهان انتخاب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت