Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@02:37:50 GMT

من حتما نامزد تصدی پست نخست وزیری خواهم شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۷۳۳۸

من حتما نامزد تصدی پست نخست وزیری خواهم شد

نخست وزیر سابق لبنان و نامزد پیروز انتخابات پارلمانی این کشور از فهرست العزم، گفت: من حتما نامزد تصدی پست نخست وزیری خواهم شد اما نمی خواهم اینطور بنظر برسد که نامزدی علیه دیگران هستم.

ایران آنلاین / انتخابات پارلمانی لبنان روز یکشنبه گذشته در 15 حوزه انتخابیه این کشور برگزار شد. وزارت کشور لبنان، میزان مشارکت در این انتخابات را 49.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

20 درصد اعلام کرد.

نجیب میقاتی روز سه شنبه و دو روز پس از انتخابات پارلمانی این کشور در کنفرانس مطبوعاتی افزود: نتایج انتخابات پارلمانی 2018 پیروزی بزرگی برای ما بود.
وی افزود: ما نمی خواهیم کسی را کنار بزنیم بلکه می خواهیم در کنار هم باشیم.
میقاتی اظهار داشت: امروز انتخابات پارلمانی لبنان پایان یافته است و ما برای تحقق وعده هایمان، تلاش های خود را آغاز کرده ایم.
وی تاکید کرد من حتما نامزد تصدی پست نخست وزیری خواهم شد اما نمی خواهم اینطور بنظر برسد که نامزدی علیه دیگران هستم. این موضوع نیاز به رایزنی دارد و اگر شانسی برای رسیدن من به این پست باشد من آماده قبول این خدمت هستم.

 سه میلیون و 764 هزار و 483 لبنانی واجد شرایط برای شرکت در انتخابات پارلمانی اخیرا این کشور بودند. در این انتخابات 583 نامزد در قالب 77 لیست برای تصاحب 128 کرسی حضور داشتند.
این انتخابات در شرایطی برگزار شد که نمایندگان فعلی پارلمان در سال 2009 یعنی 9 سال قبل به پارلمان راه یافته بودند و در واقع انتخابات کنونی با 5 سال تاخیر برگزار شد.
نتایج اولیه و غیررسمی انتخابات حکایت از این دارد که حزب الله و متحدانش توانسته اند کرسی های زیادی را کسب کنند.
گفته می شود آنها توانسته اند بیش از نیمی از کرسی های پارلمان را از آن خود کنند.
لبنان دارای نظامی پارلمانی است و ترکیب این نهاد آرایش دولت آینده را نیز تعیین خواهد کرد.
بر اساس قانون انتخابات لبنان که بر اساس الگوی نسبیت تدوین شده، مردم به لیست های انتخاباتی رای دادند و هر لیست بر اساس میزان آرای بدست آمده در پارلمان کرسی خواهد داشت.
کرسی های پارلمان بین طوائف مختلف لبنان در همه حوزه ها تقسیم بندی شده است. به صورت کلی هم نیمی از کرسی های پارلمان به مسیحیان و نیمی دیگر به مسلمانان تعلق می گیرد.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، فرماندار شهر تهران گفت: در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران شامل تهران، ری، شمیران، اسلامشهر و پردیس، ۳۲ نامزد رقابت می‌کنند و ۱۶ نماینده انتخاب خواهند شد.

احمد قیومی افزود:از ۱۳ اردیبهشت فرایند رسمی تبلیغات انتخابات آغاز شد که تا ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت تبلیغات ادامه دارد و روز ۲۱ اردیبهشت؛ آغاز رای گیری خواهد بود.

آقای قیومی با اشاره به اینکه این انتخابات تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری الکترونیک انتخابات ۶۰ هزار نفر آمادگی لازم را کسب کردند و آموزش شهروندان نیز آغاز شده است.

وی در باره چگونگی برگزاری الکترونیک انتخابات گفت: پس از اخذ کارت ملی از شهروندان و ثبت در دستگاه احراز هویت برای بررسی شرایط رای دادن، کارتی تحویل شهروندان می‌شود که روی صندوق گذاشته و کد‌های نامزد‌ها را وارد می‌کنند و پس از انتخاب و تایید نامزد‌های منتخب دکمه اتمام رای را زده و برگه نهایی داخل صندوق اخذ رای می‌افتد.

دیگر خبرها

  • پخش مناظره‌های انتخاباتی از صدا و سیمای فارس
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در پاسارگاد
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • ببینید | اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا