Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@20:10:42 GMT

توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۲۹۵۸۹

توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست

خبرگزاری شبستان:نایب رئیس مجلس با بیان اینکه توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست گفت:ضمن پذیرش مذاکره درمنطقه به اروپایی‌ها مهلت دهیم که ضمانت واقعی به ما بدهند که واقعا مقابل آمریکا ایستادگی می‌کنند،‌اگر این اتفاق رخ نداد بهتر است از برجام خارج شویم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) درباره آینده برجام در جمع خبرنگاران،گفت: اگر اروپایی‌ها ضمانت مستحکمی به ایران بدهند که در مقابل فشارهای آمریکا ایستادگی می‌کنند و به برجام ادامه می‌دهند بهتر است ما در برجام بمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این ضمانت باید شامل آن باشد که اروپایی‌ها در مقابل جریمه‌هایی که آمریکایی‌ها آنها را به دلیل خارج نشدن از برجام می‌کنند، ایستادگی کرده و از بانک‌هایشان حمایت کنند. این اتفاق اگر بیفتد ماندن‌مان در برجام ارزش دارد، این یک پیروزی برای ایران است چون توانسته شکافی بین اروپا و آمریکا ایجاد کند.

مطهری بیان کرد: البته به نظرم باید مهلت یک یا دو ماهه به اروپا برای دادن ضمانت قوی به ایران بدهیم تا آنها خسارت‌های احتمالی وارد شده به ایران را هم جبران کنند البته اگر از طرف دیگر اروپایی‌ها بخواهند ما را دو سه سال معطل نگه داشته و بین زمین و آسمان معلق نگه دارند به نظرم بهتر است ظرف یکی دو ماهه از برجام خارج شویم.

نایب رییس مجلس در پاسخ به این سوال که آیا توان موشکی قابل مذاکره است؟ گفت: به هیچ وجه توان موشکی قابل مذاکره نیست البته به نظرم اشکالی ندارد که در مسائل منطقه مذاکره کنیم، همان‌طور که اکنون مذاکره درباره یمن در جریان است و تاکنون درباره سوریه هم مذاکره کردیم. این مساله مهمی نیست چون ما در منطقه دست برتر را داریم.

مطهری خاطرنشان کرد: به نظرم در ادامه راه باید ضمن پذیرش مذاکره در منطقه به اروپایی‌ها مهلت دهیم که ضمانت واقعی به ما بدهند که واقعا مقابل آمریکا ایستادگی می‌کنند،‌ اگر این اتفاق رخ نداد بهتر است از برجام خارج شویم.

وی  همچنین در مورد تعیین تکلیف طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،‌ بیان کرد: امروز در جلسه غیرعلنی مجلس این موضوع بحث شد. با توجه به اینکه تصویب کلیات این طرح نیاز به دو سوم رای نداشت، کلیات این طرح تصویب شده تلقی شد. قرار شد به کمیسیون مشترک رفته تا ایرادات و مغایرت آن با اصل 75 رفع شود و دوباره به صحن آید، احتمالا در صحن تصویب خواهد شد.

مطهری درباره آخرین وضعیت لایحه مقابله با حیوان آزاری، گفت: اطلاعی از آن ندارم اما مقابله با حیوان آزاری مورد تاکید اسلام است. البته باید بررسی کنم که این در اولویت دستور مجلس قرار دارد یا خیر، به هر حال ما اکنون مسائل مهم‌تری همچون کودک آزاری و خشونت علیه کودکان داریم که واجب‌تر است دولت لایحه آن را بدهد.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مسجد سبک زندگی اسلامی مصلی کتاب برجام نمایشگاه کتاب اقتصاد مقاومتی مساجد بیرجند ترامپ مطهری مجلس کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی رئیسی؛ موشک جواب موشک | ببینید

دریافت 11 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ما میز مذاکره را هیچ‌وقت ترک نکردیم اما با قدرت در مقابل کسانی که بخواهند با ایران دشمنی کنند خواهیم ایستاد و موشک را با موشک جواب خواهیم داد.

رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم اما... | موشک جواب موشک است | از وضعیت سفره مردم مطلعم

کد خبر 850247 برچسب‌ها خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • رئیسی: جایی مذاکره مسئله را حل می‌کند جایی موشک (فیلم)
  • هشدار جدی رئیسی؛ موشک جواب موشک | ببینید
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور