Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، برات کانکار، از نمایندگان پارلمان ترکیه در گفتگو با اسپوتنیک، با اشاره به تحریم‌های احتمالی واشنگتن علیه آنکارا بر سر خرید سامانه موشکی اس-400 روسیه، اعلام کرد این اقدام آمریکا می‌تواند پاسخ متناسبی از سوی دولت ترکیه را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در این باره گفت: قبل از هر چیزی تحریم‌های احتمالی کاخ سفید بر ضد ترکیه با درک روابط میان اعضای ناتو مطابقت ندارد و موضوع دوم اینکه این اقدام آمریکا روابط میان آنکارا و واشنگتن را به طور منفی متاثر خواهد ساخت، روابطی که در حال حاضر دوران پرتنشی را می‌گذراند.

کانکار خاطر نشان کرد:  این اقدام را یک اقدام ابتکاری کاملا بی‌معنا است. اگر شرایط فعلی میان آمریکا و ترکیه در نهایت منجر به اعمال تحریم علیه ما شود، آمریکا به عنوان یکی از متحدان عضو ناتو ما، قادر نخواهد بود هیچ استدلال متقاعدکننده‌ای برای اعمال تحریم‌های خود به ترکیه ارائه دهد.

این عضو پارلمان ترکیه در ادامه تاکید کرد: تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ترکیه در نهایت می‌تواند منجر به شکاف میان کشورهای عضو پیمان ناتو و سبب بروز تنش میان دو کشور در ابعاد مختلف شود. اعمال تحریم علیه آنکارا گامی از روی بی‌فکری و اشتباه از سوی مقامات واشنگتن خواهد بود.

به گفته این مقام پارلمانی ترکیه در صورت اعمال تحریم‌ از سوی آمریکا، کشورش آماده اتخاذ اقدامات جایگزین است. او در این باره افزود: چنین اقدامات افراطی زیان‌های جدی را برای آمریکا به بار خواهد آورد. ما در حال تجربه برهه‌ای از زمان هستیم که همه کشورهای دارای نقش موثر، باید مشترکا امنیت منطقه و به طور کلی امنیت جهان را تضمین کنند. او تاکید کرد: هر اقدام غیرمسئولانه‌ای در این زمان و در این خصوص قطعا بدون پاسخ درخور باقی نخواهد ماند.

ابتدای هفته جاری مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، نیز اعلام کرد در صورتی که آمریکا مانع دستیابی آنکارا به جنگنده اف-35 شود، ترکیه این اقدام را تلافی خواهد کرد. او پیشنهاد قانونگذاران آمریکا برای جلوگیری موقت از فروش سلاح به ترکیه از جمله جنگنده اف-35 را اشتباه، غیرمنطقی و نامتناسب در روابط میان اعضای ناتو دانست.

ترکیه قصد خرید 116 جنگنده اف-35 آمریکا را دارد. ماه گذشته معاون وزیر خارجه آمریکا به کمیته امور خارجه مجلس اعلام کرد: اگر ترکیه به برنامه خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه ادامه دهد با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد شد و این مسئله می‌تواند مشارکت آنکارا را در برنامه اف-35 تحت تاثیر قرار دهد.

در دسامبر سال 2017 روسیه و ترکیه قرارداد فروش سامانه‌های اس-400 از سوی به آنکارا را به امضاء رساندند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا ترکیه تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۲۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و شرکایش طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کردند و امید داشتند این تحریم‌ها بتواند مسکو را به زانو در آورد. با این حال، گذشت زمان نشان داد روسیه می‌تواند با جایگزین کردن کشور‌های دیگر، به خوبی جای خالی کشور‌های غربی را پر کند؛ موضوعی که به مذاق آمریکا و متحدانش خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار به امارات متحده عربی هستند تا مانع از همکاری این کشور در دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین شود. 

یک مقام انگلیسی در این باره گفت: مقاماتی از آمریکا، انگلیس، و اتحادیه اروپا هفته گذشته به امارات متحده سفر کردند تا تلاش‌هایی هماهنگ برای جلوگیری از ورود کالا‌های تحریم شده به روسیه به واسطه ابوظبی را داشته باشند.

منابع غربی می‌گویند مقامات آمریکایی و متحدانش بار‌ها طی نشست‌های مختلف از امارات متحده عربی خواسته اند اطلاعاتی درباره صادرات کالا و خدمات به روسیه را ارائه کند. این موضوع به ویژه درباره کالا‌هایی که به صورت صادرات مجدد و کالا‌هایی که کاربرد دو گانه دارد ضرورت بیشتری داشته است. 

یک مقام اماراتی بدون اشاره به اینکه آیا مذاکراتی در این باره میان طرفین انجام شده یا نه اجتناب کرد، اما تاکید کرد ممنوعیت برای جلوگیری از صادرات برخی کالا‌ها با کاربرد دوگانه که برای کاهش منازعه اوکراین ضروری است، صادر شده و داده‌های آماری نشان می‌دهد صادرات مجدد چنین اقلامی صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود