Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار گلستان با اشاره به اينکه مرزهاي اين استان آرام و بدون مسئله هستند، اظهار کرد: ارتش جايگاه والايي در پيروزي انقلاب، تداوم بخشي آن و دفاع از اين سرزمين داشته و دارد.
به گزارش خبرگزاري آريا ، دکتر سيد مناف هاشمي در ديدار با تعدادي از اساتيد و دانشجويان برتر دافوس آجا با حضور سرتيب دوم ستاد ايرج تذکري جانشين قرارگاه عملياتي لشکر 30 گرگان ، تصريح کرد: استان گلستان داراي 90 کيلومتر مرز آبي و 348 کيلومتر مرز خاکي با کشور ترکمنستان است و در تعامل با کشور هاي آسياي ميانه جايگاه ويژه اي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه گلستان به لحاظ طبيعي، انساني، شرايط فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي ايراني کوچک است افزود: قوميت هاي متفاوت و گوناگوني در استان وجود دارد که موجب ايجاد فرهنگهاي مختلف شده و همچنين استان را با ويژگي هاي خاصي همراه کرده است.
استاندار گلستان افزود: احداث زيرساخت هاي گردشگري در جزيره آشوراده، يکي از برنامه ها و آرزوهاي مردم بوده که با حمايت دولت تدبير و اميد و سازمان محيط زيست، با اجراي طرح هاي گردشگري اين جزيره موافقت شده و تا 20 روز آينده آغاز مي شود.
دکتر هاشمي با اشاره به افزايش 7 درصدي صادرات استان در سال 96 نسبت به سال 95 يادآور شد: برنامه محوري دستگاه هاي اجرايي در سال 97 توسعه ميابد و برنامه ريزي ها با هدف رشد اقتصادي، رونق توليد و افزايش اشتغال مد نظر مي باشد.
وي با اشاره به اجراي طرح رونق توليد در استان، يادآور شد: از سال 96 تا امروز به تعداد 238 واحد توليدي استان بيش از 376 ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده که از اين حيث گلستان در سال 96 به رتبه هفتم رسيد.
استاندار گلستان با بيان اينکه 11ميليون نفر گردشگر در ايام نوروز از جاذبه هاي استان ديدن کردند که در مقايسه با سال گذشته 84درصد رشد داشته، افزود:اجراي طرح گردشگري جزيره آشوراده ، طرح ديوار دفاعي گرگان به عنوان سومين ديوار بزرگ دفاعي جهان و اسب ترکمن در سال 1397 به عنوان مکمل همديگر از نقطه قوت هاي گلستان براي جذب گردشگران مي باشند.
دکتر هاشمي با اشاره به سفر دکتر حسن روحاني رييس جمهوري و هيات همراه در اوايل سال به ترکمنستان ،گفت:در اين سفر 13 سند همکاري بين دو کشور به امضا رسيد و 283 نفر از ايرانيان زنداني در ترکمنستان به کشور بازگشتند که عيدانه خوبي براي مردم ايران بخصوص گلستان بود.
وي گلستان را با توجه به وجود اقوام مختلف نماد وحدت و همدلي در کشور دانست و افزود: وجود آيت ا..نورمفيدي بعنوان نماينده مقام معظم رهبري و پدر معنوي در استان ،وحدت بين اقوام مختلف را در کشور پررنگتر کرده است.
لازم به ذکر است که در سال 1369 پس از تدوين و تصويب قانون ارتش جمهوري اسلامي ايران و اوامر موکد فرماندهي معظم کل قوا و تدبير رياست ستاد مشترک، دانشگاه هاي فرماندهي و ستاد نيروي زميني، نيروي هوايي و نيروي دريايي در يکديگر ادغام شدند و با نام دانشکده فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران ( دافوس آجا )، تحت يک فرماندهي و در تابعيت ستاد مشترک ارتش جمهوري اسلامي ايران قرار گرفتند.
برابر قانون ارتش جمهوري اسلامي ايران, مأموريت دافوس آجا عبارت است از ارتقاي سطح بينش و دانش نظامي و علمي و تقويت مباني عقيدتي و سياسي افسران منتخب ارتش جمهوري اسلامي ايران و آشنا ساختن آنان با پيشرفت‌هاي نظامي، علمي و صنعتي ايران و جهان و عوامل سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و نظامي موثر در تأمين امنيت کشور به‌منظور انتصاب در مشاغل فرماندهي, مديريت و طراحي است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس