Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: به هیچ وجه توان موشکی قابل مذاکره نیست البته به نظرم اشکالی ندارد که در مسائل منطقه مذاکره کنیم.

به گزارش ایلنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران درباره آینده برجام بدون آمریکا، گفت: اگر اروپایی‌ها ضمانت مستحکمی به ایران بدهند که در مقابل فشارهای آمریکا ایستادگی می‌کنند و به برجام ادامه می‌دهند بهتر است در برجام بمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس شورای اسلامی، افرود: این ضمانت باید شامل آن باشد که اروپایی‌ها در مقابل جریمه‌هایی که آمریکایی‌ها آنها را به دلیل خارج نشدن از برجام می‌کنند، ایستادگی کرده و از بانک‌هایشان حمایت کنند، بنابراین این اتفاق اگر بیفتد ماندن‌مان در برجام ارزش دارد، این یک پیروزی برای ایران است چون توانسته شکافی بین اروپا و آمریکا ایجاد کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم، تصریح کرد:‌ البته به نظرم باید مهلت یک یا دو ماهه به اروپا برای دادن ضمانت قوی به ایران بدهیم تا آنها خسارت‌های احتمالی وارد شده به ایران را جبران کنند البته اگر از طرف دیگر اروپایی‌ها بخواهند ما را دو سه سال بین زمین و آسمان معلق نگه دارند به نظرم بهتر است ظرف یکی دو ماهه از برجام خارج شویم.

نایب رییس مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا توان موشکی قابل مذاکره است؟ گفت: به هیچ وجه توان موشکی قابل مذاکره نیست البته به نظرم اشکالی ندارد که در مسائل منطقه مذاکره کنیم، همان‌طور که اکنون مذاکره درباره یمن در جریان است و تاکنون درباره سوریه هم مذاکره کردیم. این مساله مهمی نیست چون ما در منطقه دست برتر را داریم.

وی ادامه داد: به نظرم در ادامه راه باید ضمن پذیرش مذاکره در منطقه به اروپایی‌ها مهلت دهیم که ضمانت واقعی به ما بدهند که واقعا مقابل آمریکا ایستادگی می‌کنند،‌ اگر این اتفاق رخ نداد بهتر است از برجام خارج شویم.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد تعیین تکلیف طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،‌ افزود: امروز در جلسه غیرعلنی مجلس این موضوع بحث شد. با توجه به اینکه تصویب کلیات این طرح نیاز به دو سوم رای نداشت، کلیات این طرح تصویب شده تلقی شد. قرار شد به کمیسیون مشترک رفته تا ایرادات و مغایرت آن با اصل ۷۵ رفع شود و دوباره به صحن آید، احتمالا در صحن تصویب خواهد شد.

تاکید بر تسریع در ارایه لایحه جلوگیری از خشونت علیه کودکان

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت لایحه مقابله با حیوان آزاری، گفت: اطلاعی از آن ندارم اما مقابله با حیوان آزاری مورد تاکید اسلام است. البته باید بررسی کنم که این در اولویت دستور مجلس قرار دارد یا خیر، به هر حال ما اکنون مسائل مهم‌تری همچون کودک آزاری و خشونت علیه کودکان داریم که واجب‌تر است دولت لایحه آن را بدهد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی ظهر یکشنبه در جلسه مناظره و پرسش و پاسخ که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: رسانه و مردم اگر در کنار نماینده مجلس باشند، بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

داوطلب دوره دوم انتخابات مجلس شهر مشهد را به عنوان نماد تحولی در کل کشور دانست و گفت: مشهد چالش‌های بسیاری دارد و آلودگی هوا نمونه‌ای از آن است و با نهایت تأسف باید اعتراف کرد سال گذشته تنها ۲۶ روز هوای پاک داشتیم؛ از این رو اولین اولویت بنده هوای مشهد است و راه‌هایی برای رساندن هوای پاک در گام اول از ۲۶ روز به ۱۲۰ روز خواهد بود.

وی به مشکلات و معضلات حوزه زیر ساخت اشاره کرد و گفت: سالیانه ۳۰ میلیون زائر داخلی و ۴ میلیون گردشگر خارجی به مشهد الرضا مشرف می‌شوند که برای زیر ساخت‌ها برای آن، برنامه دارم.

اخلاقی حاشیه نشینی و بافت‌های فرسوده کنار حرم مطهر را نیز یک چالش جدی در شهر مشهد عنوان و حل آن را اولویت مهم دانست.

داوطلب دوره دوم انتخابات مجلس مسائل فراشهری چون مهاجرت و کم توجه در دولت‌های گذشته به روستاییان عامل ایجاد حاشیه شهر برشمرد و افزود: عدم توزیع عادلانه امکانات در شهر باعث حاشیه شهر شده است. توزیع منابع ملی همراه با عدالت نکته کلیدی است که با پیگیری آن مشکل حاشیه شهر هم حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل کمبود آب نداریم، بلکه مشکل مدیریت آب را داریم، افزود: مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است و مجلس با نظارت قوی‌تر می‌تواند مشکل را حل کند. انتقال آب از کلات به مشهد منطقی نیست و باید مسیر انتقال از دریای عمان رو پیش ببریم زیرا خود کلات هم در شرایط آبی مناسبی نیست.

اخلاقی با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین و در دسترس ترین نهاد اجتماعی است، افزود: سیاست‌های کلی خانواده سال ۱۳۹۳ در ۱۴ بند بیان شده است اما تا الان به علت مشکل نظارت به خوبی اجرا نشده است.

داوطلب دوره دوم انتخابات مجلس گفت: در بحث تعلق وام ازدواج مشکل نظارت داریم و گاهی مردم برای دریافت آن مشکل پیدا می‌کنند. تسهیل ازدواج را باید انجام بدهیم و دولت می‌تواند از محل بودجه‌ای که مشخص شده است حداقل ۱۰۰ میلیون وام بلاعوض به زوج‌ها بدهد.

کد خبر 6097480

دیگر خبرها

  • وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • میوه‌های «وعده صادق» در موازنه جدید منطقه
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • مورایس: حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • دست‌های پشت پرده در انتخابات به روایت «رشیدی کوچی»
  • مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • علی مطهری: نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌های آیت الله مطهری دچار بن بست فکری یا پوچی در زندگی نشده‌اند