Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@10:12:12 GMT

بوشهر| برنامه ۳ ساله صنایع دریایی تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۰۸۵۷

بوشهر| برنامه ۳ ساله صنایع دریایی تصویب شد

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی گفت: برنامه سه ساله صنایع دریایی در این شورا تصویب شد و برای واحدهای صنعت دریایی هر استان ساحلی ساخت ۵۰ شناور در نظر گرفته است. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد رفعت ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات صنایع دریایی استان بوشهر با بیان اینکه در شورای عالی صنایع دریایی کشور شش وزیر و 2 معاون رئیس جمهور عضو است اظهار داشت: به منظور تمرکز سیاستگذاری و ایجاد هماهنگی لازم برای بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌ها، شورای عالی صنایع دریایی کشور با حضور شش وزیر و دو معاون رئیس جمهور تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امکانات صنایع دریایی صدرای استان بوشهر را بسیار مطلوب دانست و  تصریح کرد: اسفند سال قبل برنامه سه ساله صنایع دریایی در شورای عالی صنایع دریایی کشور تدوین، تصویب و ابلاغ  شد که بر اساس آن برای هر استان ساحلی ساخت 50 شناور کوچک و پایه در نظر گرفته شده است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی از ساخت شناورهای بزرگ و نفتکش‌ها در شرکت‌های صنایع دریایی خبر داد و بیان کرد: واحدهای صنعتی دریایی توانمند در ساخت شناورهای بزرگ و نفتکش‌ها مشارکت می‌کنند که صدرای بوشهر از آن جمله است.

رفعت از پرداخت تسهیلات اعتباری به شرکت‌های صنعتی دریایی خبر داد و افزود: بر این اساس از محل صندوق توسعه ملی با سود در مجموع 5 درصد تسهیلات مورد نیاز شرکت‌های صنایع دریایی پرداخت می‌شود.

وی، از ممنوع شدن واردات شناورهای دسته دوم خارجی به آبهای سرزمینی خبر داد و تاکید کرد: از امسال واردات شناورهای دسته دوم به کشور وتردد در آبهای سرزمینی ممنوع شده است.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان

مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ، با یادآوری اینکه تردد شناورهای تفریحی، مسافری و لندینگ کرافت‌های حامل خودرو و سرنشین به مقصد کیش ممنوع است، افرود: مسافران که از بنادر غرب استان قصد سفر به جزیره کیش دارند، از حضور در اسکله‌های مسیر یادشده خودداری کنند.

وی ادامه داد: مسافران این مسیر دریایی برای اطلاع از تردد شناورها می‌توانند با تلفن گویا ۰۷۶۴۵۷۷ تماس گرفته یا به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ پیام ارسال کنند.

سالاری توصیه کرد: تمامی مسافران و گردشگران از سفر دریایی با شناورهای غیرمجاز در شرایط نامساعد جوی خودداری کرده و سلامت خود و خانواده را به خطر نیندازند.

گردشگران و مسافران در صورت بروز شرایط اضطرار می‌توانند بدون گرفتن پیش شماره با مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان (۱۵۵۰) تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • برگزاری شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور