Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@04:23:09 GMT

آذربایجان‌شرقی| ۱۰ خانه محروم در عجب شیر احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۴۹۷۸

آذربایجان‌شرقی| ۱۰ خانه محروم در عجب شیر احداث می‌شود

فرمانده سپاه عجب شیر گفت: تا پایان سال جاری ۱۰ خانه محروم در عجب شیر احداث می‌شود. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عجب شیر، محمدرضا هنرور عصر امروز در جلسه اردوهای جهادی اقتصاد مقاومتی عجب شیر اظهار داشت: با هماهنگی مجمع خیران محرومیت‌زدایی و نهاد کمیته امداد، 10 خانه ویژه محرومان در این شهرستان تا پایان سال جاری ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال گذشته 9 خانه محروم ساخته شده است افزود: محرومیت‌زدایی از اصلی‌ترین محورهای فعالیت مشترک بین کمیته امداد و بسیج سازندگی است.

فرمانده سپاه عجب شیر در ادامه خاطرنشان کرد: با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 24 میلیارد ریال تسهیلات در بخش ایجاد اشتغال به طرح‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت شد و با تخصیص این تسهیلات برای 148 اشتغال ایجاد شد.

هنرور همچنین از پرداخت 13 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سال 96 در این شهرستان خبر داد و گفت: 18 طرح با اشتغال‌زایی 70 نفر از محل پرداخت این تسهیلات اجرا شده است.

وی به احیا برخی از واحدهای تولیدی غیرفعال در شهرستان اشاره و بیان کرد: کمک به راه اندازی کارگاه‌های تولید مرغ بومی و تخم مرغ، تولید قارچ خوراکی در فضاهای خانگی، راه اندازی صنایع تبدیلی کوچک، ایجاد گلخانه‌های تولیدی، راه اندازی واحدهای کوچک زنبورداری، واحدهای تولید زعفران، واحدهای پرورش دام‌های سبک و سنگین، ترویج مشاغل خانگی و نظارت بر اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی در قالب اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه عجب شیر  یادآور شد: در تابستان سال گذشته  اردوهای جهادی در روستاهای محروم عجب شیر با هدف محرومیت‌ زدایی برگزار شد که اردوهای جهاد سازندگی با حضور 900 دانش آموز و معلم و کارکنان بسیجی و کادر سپاه در هفت روستای محروم و 12 مدرسه شهرستان اجرا شد.

وی در پایان گفت: طرح‌های محرومیت‌زدایی با همت بسیج سازندگی ناحیه و با 250 میلیون ریال اعتبار و خودیاری و همکاری اهالی روستا در سطح مناطق محروم شهرستان اجرا شده و این طرح‌ها با همت بسیجیان و گروه‌های جهادی شهرستان در قالب اردوهای یک تا 10 روزه برگزار شد.

انتهای پیام/ح

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان مرزی صالح‌آباد محروم از امکانات

ایسنا/خراسان رضوی صالح‌آباد ۵ سالی هست که از شهرستان تربت‌جام جدا شده و از سال ۱۳۹۷ به شهرستان ارتقا یافته است. این شهرستان که در شمال شرق ایران واقع شده، مرکز آن شهر صالح‌آباد است.

این شهرستان مرزی از شمال با شهرستان‌های سرخس، از جنوب با تربت‌جام و از غرب با مشهد و با کشورهای ترکمنستان و افغانستان نیز همسایه است و با وجود استقلال و انتزاع از تربت‌جام به لحاظ برخورداری از امکانات زیرساختی با کمبود و نبود مواجه است. به ویژه آنکه حوادثی همچون سیل و زلزله و طوفان‌های شدید شهرستان را تهدید می‌کند و به جز حوادث طبیعی، حوادث انسان‌ساخت از جمله ترافیک در شهرستان داریم اما در صالح‌آباد ۹۰ درصد روستاهایش در مواقع بحران محل اسکان ندارند و شهرستان از داشتن امکانات مناسب در شرایط بحرانی محروم است.

شهری جدید با انبوهی از مشکلات

 معاون فرماندار صالح‌آباد در گفت و گو با ایسنا، در این خصوص با بیان اینکه شهرستان‌های تازه تأسیس معمولاً با مشکلات بسیار بیشتری مواجه‌اند، گفت: متأسفانه روستاهای صالح‌آباد به لحاظ زیرساختی با مشکلات بیشتری مواجه‌اند.

مرتضی یوسفی، با اشاره به اینکه علیرغم بروز حوادث طبیعی در شهرستان، اما هلال‌احمر صالح‌آباد با تربت‌جام مشترک است، افزود: امسال از محل اعتبار سوخت مرزنشینان توانستیم سوله‌ای را در جنت‌آباد احداث نماییم، اما برای اسکان اضطراری و مواقع بحرانی با مشکل مواجه‌ایم.

وی گفت: این وضعیت در روستاها به مراتب بدتر است، به طوری که در ۹۰ درصد روستاهای شهرستان، کمتر از ۱۰ درصد مکان اضطراری وجود دارد.

 معاون فرماندار صالح‌آباد اظهار کرد: در این شهر دو پارک داریم که در مواقع بحرانی برای اسکان اضطراری استفاده می‌شود اما امکانات شهرداری‌ها بسیار کم است و نیاز به حمایت بیشتری دارد.

وی با اظهار تأسف از اینکه شهرستان صالح‌آباد از داشتن انبار امدادی هلال‌احمر محروم است، افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که به جد پیگیر آن بودیم راه‌اندازی نمایندگی هلال‌احمر است.

یوسفی گفت: با وجود بعد مسافت ۹۰ کیلومتری که با تربت‌جام و ۱۸۵ کیلومتری که با مشهد داریم اما به لحاظ امکانات امدادی با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت مقاومت منازل مسکونی در برابر حوادث طبیعی اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌ها و پیگیری‌های لازم بافت فرسوده روستاهاست که متأسفانه به خصوص در روستاهای مرزی اکثر بافت روستایی فرسوده هستند.

معاون فرماندار صالح‌آباد با بیان اینکه با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده است، گفت: در چند روستا اقدامات خوبی انجام شد و تلاش می‌شود اعتبارات مورد نیاز برای سایر روستاها هم تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه روستائیان کمتر از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن استفاده می‌کنند، عنوان کرد: تلاش می‌شود با فرهنگ‌سازی مردم تمایل بیشتری به مقاوم‌سازی پیدا کنند.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی شهرستان در حوزه اجرای طرح‌های هادی گفت: متأسفانه به لحاظ زیرساخت‌ها با مشکلات جدی مواجه‌ایم و در حوزه مدیریت بحران در گذشته کار خاصی در شهرستان انجام نشده است.

یوسفی اظهار کرد: متأسفانه خودروی امداد و نجات در شهرستان نداریم و فقط در حد ماشین‌های آتش‌نشانی صالح‌آباد است، همچنین شهر جنت‌آباد با ۲۹ روستا و مرزی بودن، فقط یک ماشین آتش‌نشانی سبک دارد.

وی بیان کرد: این کمبودها موجب شده که از ظرفیت‌های نیروهای نظامی مستقر در منطقه که امکانات و خودروهای خوبی دارند استفاده کنیم.

معاون فرماندار صالح‌آباد با بیان اینکه پیگیر ایجاد پد هلیکوپتر در شهرستان هستیم، افزود: در این خصوص پیگیری‌های بسیاری شده که امیدواریم به نتیجه برسد. همچنین نیاز به ایجاد پست جدید سازمانی داریم که می‌طلبد اعتبارات مورد نیاز در این خصوص تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه صالح‌آباد دارای یک جایگاه بنزین است و از داشتن جایگاه سی ان جی محروم هستیم، گفت: پارسال بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای صالح‌آباد افتتاح شد و ضمن خدمات‌رسانی به مردم منطقه در صورت بروز بحران، می‌تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد.

ضرورت تأسیس شعبه مستقل هلال‌احمر در صالح‌آباد

  رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تربت‌جام در گفت و گو با ایسنا گفت: شهرستان مرزی صالح‌آباد سال ۱۳۹۷ از تربت‌جام جدا شد، اما با کمبودهای زیرساختی روبروست.

سعید شیری عنوان کرد: یکی از مؤلفه‌هایی که معمولاً دستگاه‌های امدادی در خصوص آن به هر منطقه توجه دارند، سابقه رخداد آن حوادثی است که طی ۳۰ گذشته در آن منطقه اتفاق افتاده است که شهرستان صالح‌آباد از نظر فراوانی سیل و زلزله و حوادث طبیعی همچون طوفان شدید، در شرایطی است که مورد تهدید است، البته به جز حوادث طبیعی حوادث انسان‌ساخت هم از جمله حوادث ترافیک در برخی مناطق شهرستان داریم که موجب خسارت در روستاها و مناطق پرخطر می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تربت‌جام با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی جمعیت هلال‌احمر آموزش‌های همگانی است که به آحاد مردم جامعه ارائه می‌شود، گفت: صالح‌آباد یک شهرستان مستقل است که از سوی جمعیت هلال‌احمر شهرستان تربت‌جام ارائه آموزش‌های همگانی در این دو شهرستان صورت می‌گیرد.

شیری گفت: در شهرستان صالح‌آباد با استفاده از تمام ظرفیت و امکانات موجود نسبت به ارائه آموزش‌های لازم اقدام می‌کنیم، یکی از طرح‌های موفق طرح دانش‌آموز آماده در روزهای سخت است که همه ساله در شهرستان صالح‌آباد اجرا می‌شود و امسال نیز در ۶ مدرسه آموزش‌های همگانی در راستای طرح دادرس اجرا شده است.

وی بیان کرد: با توجه به وسعت و گستردگی شهرستان صالح‌آباد یکی از سیاست‌های جمعیت هلال‌احمر، تأسیس خانه‌های هلال است که در برخی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان از جمله آزاده، درازاب و برخی از مناطق جنت‌آباد نسبت به تأسیس خانه‌های هلال اقدام شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تربت‌جام، وجود خانه‌های هلال را بستر مناسبی برای ارائه آموزش‌های همگانی به آحاد مردم در راستای تاب‌آوری جوامع محلی دانست و افزود: می‌طلبد از ظرفیت‌ها و امکانات بهتری در این خصوص برخوردار شویم.

وی با بیان اینکه اکنون در شهرستان صالح‌آباد ۴ خانه هلال داریم که 6 خانه دیگر نیز افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: در شهرستان صالح‌آباد یک پایگاه امداد و نجات بین‌شهری با نیرو و تجهیزات مورد نیاز داریم که حدفاصل روستای بنی تاک قرار دارد.

شیری با اشاره به اینکه در پایگاه یکسری اقلام امدادی با توجه به شرایط منطقه و پایگاه دپو هستند تا در شرایط اولیه حادثه بتوانیم شروع به امدادرسانی اولیه کنیم، افزود: یکی از اقداماتی که جمعیت هلال‌احمر در دست پیگیری دارد تأسیس شعبه مستقل در شهرستان صالح‌آباد است.

 وی راه‌اندازی شعبه مستقل هلال‌احمر در شهرستان صالح‌آباد را بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: پیگیری‌ها و اقدامات لازم صورت گرفته و امیدواریم به زودی این شعبه تأسیس شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تربت‌جام افزود: قطعاً بعد از راه‌اندازی شعبه هلال‌احمر شهرستان در حوزه انبارهای امدادی و ارائه آموزش‌های لازم و پاسخگویی به موقع و مؤثر به حوادث قطعاً با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: چون شعبه و اداره‌ای در شهرستان صالح‌آباد نداریم امکان داشتن انبار هلال‌احمر در داخل شهر نیست و باید قبل از احداث انبار امدادی شعبه یا اداره مستقر شود.

شیری گفت: با توجه به فاصله‌ شهرستان صالح‌آباد با تربت‌جام، راه‌اندازی هر چه زودتر شعبه هلال‌احمر ضروری است و با تأسیس شعبه هلال‌احمر بسیاری از مشکلات چون کمبود لجستیک و نیرو نیز رفع خواهد شد.

وی گفت: هرچند در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بر روی نقشه خطرپذیری شهرها کار شده است اما چون آن زمان صالح‌آباد زیر مجموعه تربت‌جام بود در شهرستان این نقشه تهیه شده و ضروری است که این اقدام در سطح شهرستان صالح‌آباد صورت گیرد و نقشه خطرپذیری و پلان عملیاتی نیز تهیه شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تربت‌جام در ادامه با اعلام اینکه شهرستان صالح‌آباد در کنار نوپا بودن، موضوع محرومیت نیز آن را آزار می‌دهد، تصریح کرد: با توجه به خطراتی که منطقه را تهدید می‌کند می‌طلبد در شهرستان مدارس ایمن‌تر و سوله‌های ورزشی بهتری داشته باشیم تا در زمان حوادث از این امکان ایمن برای اسکان اضطراری مردم استفاده کنیم.

وی گفت: با توجه به نوپا بودن شهرستان صالح‌آباد می‌طلبد به زیرساخت‌های منطقه توجه بیشتری شود، هنوز سوله مدیریت بحران در شهرستان نداریم که ضروری است در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

شیری اظهار کرد: با توجه به زمین مناسبی که در محدوده منطقه بنی تاک به تملک جمعیت هلال‌احمر درآمده امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته در ساخت پایگاه و سوله امدادی در محور تربت‌جام به صالح‌آباد و هم در خصوص تأسیس شعبه هلال‌احمر شهرستان بتوانیم ورود کنیم.

شهرستان صالح‌آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت تلفیقی مرکب از اهل سنت و اهل تشیع و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد که ۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهرهای صالح‌آباد و جنت‌آباد هستند و بقیه نیز با کشاورزی دیم در ۹۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار زندگی می‌کنند و ضرورت دارد با نگاه ویژه مسئولان به این شهرستان تازه تأسیس و رفع کمبودهای زیرساختی آن، مردم منطقه از ارتقا و تبدیل آن به شهرستان منتفع شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت الله جوادی آملی: اقتصاد مقاومتی با بانک ربوی ممکن نیست / پیشنهاد 81 سال پیش فداییان اسلام: بهترین شخص برای وزارت اقتصاد یک بقال با ایمان است
  • ۷ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب در مناطق محروم آذربایجان‌غربی توزیع شد
  • توزیع هفت‌هزار و ۲۰۰ جلد کتاب در مناطق محروم آذربایجان‌غربی
  • آغاز توزیع میوه نوروز در سراسر آذربایجان شرقی
  • ساخت ۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران
  • آغاز عرضه سیب و پرتقال شب عید در آذربایجان شرقی
  • گذری بر آبشارهای زیبای آذربایجان شرقی
  • برپایی نمایشگاه‌های فروش بهاره در ۱۱ شهرستان آذربایجان شرقی
  • توزیع ۲هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در شهرستان شبستر
  • شهرستان مرزی صالح‌آباد محروم از امکانات