Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@05:03:30 GMT

آذربایجان‌شرقی| ۱۰ خانه محروم در عجب شیر احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۴۹۷۸

آذربایجان‌شرقی| ۱۰ خانه محروم در عجب شیر احداث می‌شود

فرمانده سپاه عجب شیر گفت: تا پایان سال جاری ۱۰ خانه محروم در عجب شیر احداث می‌شود. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عجب شیر، محمدرضا هنرور عصر امروز در جلسه اردوهای جهادی اقتصاد مقاومتی عجب شیر اظهار داشت: با هماهنگی مجمع خیران محرومیت‌زدایی و نهاد کمیته امداد، 10 خانه ویژه محرومان در این شهرستان تا پایان سال جاری ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال گذشته 9 خانه محروم ساخته شده است افزود: محرومیت‌زدایی از اصلی‌ترین محورهای فعالیت مشترک بین کمیته امداد و بسیج سازندگی است.

فرمانده سپاه عجب شیر در ادامه خاطرنشان کرد: با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 24 میلیارد ریال تسهیلات در بخش ایجاد اشتغال به طرح‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت شد و با تخصیص این تسهیلات برای 148 اشتغال ایجاد شد.

هنرور همچنین از پرداخت 13 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سال 96 در این شهرستان خبر داد و گفت: 18 طرح با اشتغال‌زایی 70 نفر از محل پرداخت این تسهیلات اجرا شده است.

وی به احیا برخی از واحدهای تولیدی غیرفعال در شهرستان اشاره و بیان کرد: کمک به راه اندازی کارگاه‌های تولید مرغ بومی و تخم مرغ، تولید قارچ خوراکی در فضاهای خانگی، راه اندازی صنایع تبدیلی کوچک، ایجاد گلخانه‌های تولیدی، راه اندازی واحدهای کوچک زنبورداری، واحدهای تولید زعفران، واحدهای پرورش دام‌های سبک و سنگین، ترویج مشاغل خانگی و نظارت بر اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی در قالب اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه عجب شیر  یادآور شد: در تابستان سال گذشته  اردوهای جهادی در روستاهای محروم عجب شیر با هدف محرومیت‌ زدایی برگزار شد که اردوهای جهاد سازندگی با حضور 900 دانش آموز و معلم و کارکنان بسیجی و کادر سپاه در هفت روستای محروم و 12 مدرسه شهرستان اجرا شد.

وی در پایان گفت: طرح‌های محرومیت‌زدایی با همت بسیج سازندگی ناحیه و با 250 میلیون ریال اعتبار و خودیاری و همکاری اهالی روستا در سطح مناطق محروم شهرستان اجرا شده و این طرح‌ها با همت بسیجیان و گروه‌های جهادی شهرستان در قالب اردوهای یک تا 10 روزه برگزار شد.

انتهای پیام/ح

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بارش‌ها در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عبدلی میزان بارش سال آبی گذشته آذربایجان شرقی (از ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲) را ۱۵۲.۳ میلیمتر اعلام کرد.

وی اظهار کرد: بارش سال آبی امسال نسبت به بارش ۲۳۵.۲ میلی متری بلندمدت کاهش ۳۵.۵ میلیمتری را نشان می‌دهد.

عبدلی با اشاره به اینکه بیشترین بارش سال آبی امسال در استان آذربایجان شرقی از ایستگاه‌های مرند با ۲۷۲.۷ و ورزقان با ۲۷۲.۱ میلی متر گزارش شده است گفت: کمترین بارش در ایستگاه میانه به میزان ۱۲۸.۱ میلیمتر ثبت شده است.

وی بیشترین افزایش بارش استان در سال آبی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مربوط به ورزقان با ۱۳۲.۵ میلی متر افزایش عنوان کرد و افزود: بیشترین کاهش بارش مربوط به چاراویماق با ۴۹.۸ میلیمتر کاهش است.

عبدلی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایستگاه چاراویماق ۲۸۴ میلیمتر بارندگی ثبت شد در حالی که امسال ۲۳۴.۲ میلی متر بارش داشتیم.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی در مقایسه بارش‌های فصل جاری (ابتدای فروردین تا ۱۷ اردیبهشت) نسبت به بلند مدت گفت: در بهار امسال ۷۶.۸ میلی متر بارش در استان ثبت شد که نسبت به بارش ۸۳.۷ میلی متری بلند مدت در زمان مشابه ۶.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان شرقی
  • دومین همایش به رسم سقایی در تبریز
  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی
  • افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دلیجان
  • برپایی نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان
  • برگزاری ۱۵ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم