Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته ساعاتی پس از خروج امریکا از برجام و استقرار سامانه های ضد موشکی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی و در مرز با سوریه، صدای انفجار در ریف دمشق پیچید که ناشی از رهگیری و انهدام دوموشک رژیم صهیونیستی توسط سامانه ضد موشکی سوریه بود.

ایران آنلاین /به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این انفجار در منطقه کسوه واقع در استان ریف دمشق سوریه روی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری سانا، افزود: پدافند موشکی ارتش سوریه دو موشک رژیم صهیونیستی را در منطقه کسوه واقع در ریف دمشق منهدم کرد. 

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام نظامی در سوریه گزارش داد، این حمله موشکی یک پایگاه نظامی در کسوه را هدف قرار داد؛ اما خسارتی درپی نداشته است.

یک منبع آگاه نیز که خواست نامش فاش شود با تایید این حمله، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی سه موشک به پایگاه نظامی ارتش سوریه در کسوه ریف دمشق شلیک کرد که دو موشک رهگیری و منهدم شد.
این در حالی است که برخی از منابع خبری گزارش دادند، سقوط لاشه های موشک های منهدم شده در اطراف یک کارخانه کارتن سازی باعث آتش سوزی در این منطقه شده است. 
منابع محلی نیز گزارش دادند، جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنان بر فراز جولان اشغالی در حالی گشت زنی هستند. احتمال می رود که این حمله از سوی این جنگنده ها انجام شده باشد. 
حمله جدید رژیم صهیونیستی به ریف دمشق در حالی صورت گرفت که نیروهای سوری در آستانه پاکسازی کامل اطراف دمشق از حضور گروه های تروریستی است. 
نیروهای سوری هم اکنون در حال پاکسازی منطقه حجر الاسود در جنوب دمشق هستند. 
پس از اخراج تروریست ها از غوطه شرقی، ارتش سوریه این فرصت را پیدا کرد تا کار تروریست های حاضر در جنوب پایتخت در غوطه غربی را نیز یکسره کند. 
پیش تر نیز جنگنده های رژیم صهیونیستی مواضع نیروهای سوری در حومه حماه و حلب را هدف قرار داده بودند. 

**نیروی ایرانی در پایگاه نظامی کسوه دمشق حضور ندارد
در عین حال یک منبع آگاه در سوریه به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ نیروی مستشار ایرانی در حمله موشکی سه شنبه شب رژیم صهیونیستی به پایگاه نظامی کسوه در ریف دمشق حضور نداشته اما یک شهروند سوری به نام هشام حمدی و همسرش از ساکنان الشیخ مسکین استان درعا کشته شده اند.

پیش تر رسانه های صهیونیستی از آماده باش کامل نیروهای این رژیم در جولان اشغالی خبر داده بودند. 
بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی دستور بازگشایی پناهگاه های اضطراری در منطقه جولان اشغالی را داده و سامانه های ضد موشکی این رژیم در جولان اشغالی مستقر شده است.

در همین حال سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی به شهروندان این کشور هشدار داده تا از سفر و حضور در جولان اشغالی خودداری کنند.
پیش تر رسانه های صهیونیستی مدعی شده بودند که ایران در صدد است تا به صورت محدود علیه اهدافی در اسرائیل حمله موشکی انجام دهد.
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفته بود که جنگ با ایران هیچ منفعتی برای این رژیم ندارد.
برخی از کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه ماجراجویی این رژیم علیه ایران هشدار داده و گفته بودند: اسرائیل بی تردید بازنده این ماجراجویی خواهد بود. / ایرنا

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی

حزب الله لبنان امروز نیز عملیات هایی علیه مواضع نظامیان صهیونیست داشت و ضربات مهلکی به آنها وارد کرد.

به گزارش مشرق، منابع لبنانی از حمله های توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک راشیا الفخار در جنوب لبنان خبر دادند.

این درحالی است که حزب الله لبنان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در الرادار در مزارع اشغالی شبعا هدف قرار داد.

همچنین مقاومت اسلامی لبنان مرکز نظامی صهیونیستها در الراهب را با موشک هدایت شونده هدف قرار داد.

خبرنگار الجزیره نیز از شلیک ۴ موشک به سمت مرکز نظامی الرادار در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • انفجار در حومه دمشق؛ اسرائیل مدعی رهگیری موشک و حمله متقابل است
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم