Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@07:47:29 GMT

تدریس زلزله‌زدگان با زبان مهربانی از سوی دانشجویان همدانی

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۷۹۹۴

تدریس زلزله‌زدگان با زبان مهربانی از سوی دانشجویان همدانی

مدیر گروه زبان دانشگاه آزاد اسلامی همدان با همکاری دانشجویان رشته زبان انگلیسی این دانشگاه اقدام به برگزاری کلاس‌های جبرانی زبان انگلیسی در مقاطع اول دبیرستان و دوم دبیرستان برای دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ساعت 21:48 شامگاهیکشنبه 21 آبان 96 بود که زمین‌لرزه شدیدی باقدرت 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش‌های گسترده‌ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند. بعد از گذشت چند ماه از وقوع زلزله علی‌رغم تلاش‌های فراوانی که از سوی ارگان‌های دولتی و مردمی صورت گرفته است، مردم محروم این منطقه هنوز نیاز به کمک‌های فراوانی دارند.

پس از این حادثه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی همدان با صدور بیانه‌ای علاوه بر ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، اعلام کرد اما در اقدامی جالب مدیر گروه رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به همراه جمعی از دانشجویان این دانشگاه و خبرنگاران استان کرمانشاه با حضور در روستای آسیب‌دیده به دانش آموزان به‌صورت رایگان کمک می‌کنند تا درس زبان انگلیسی خود را بهتر یاد بگیرند.

داریوش احمدی مدیر گروه رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به همراه جمعی از دانشجویان این دانشگاه محسن شیخ‌مرادی، فردین منصورزاده، حسن محمدی‌فر، سامان کیوان‌نیا، مهدی جلیلیان، شهین کریمی، فروغ علی‌اکبری و سارا مرادی کتاب‌های درسی سال اول و سال دوم دبیرستان را برای دانش‌آموزان روستای زلزله‌زده آموزش می‌دهند.

دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی همدان و یکی از این مدرسان این دروه آموزشی خداپسندانه به خبرنگار آنا گفت: «با فراخوانی که از سوی مدیر گروه در سر کلاس‌های درس و فضای مجازی اعلام شد در دانشگاه همدان اعلام شد و استقبال دانشجویان از این ایده قرار شود پس از برنامه ریزی‌های لازم بنده با سایر دانشجویان برای آموزش و مرور کتاب‌های درسی زبان انگلیسی مقاطع اول و دوم دبیرستان بهمناطق زلزله‌زده سفر کنم.»

سارا مرادی افزود: «به‌طور مثال من امروز به همراه فروغ علی‌اکبری در روستایتپانی 15 دانش‌آموز در مقاطع هفتم، هشتم، نهم و دهم کتاب‌های درسی را برای دانش‌آموزانی که در این سه مقطع سکونت دارند تدریس می‌کنیم.»

وی بیان کرد: «بر اساس برنامه ریزی‌های انجامِ شده من و دوستانم که در این طرح مشارکت دارند در هفته یک روز برای آموزش کتاب‌های مقطع‌ها مختلف و مرور کتاب‌های انگلیسی و رفع اشکال این دانش‌آموزان به روستای تپانی،کوئیک حسن، کوئیک محمود، سرپل‌ذهاب و سایر محلات منطقه زلزله‌زده سفر می‌کنیم.»

فروغ علی‌اکبری دیگر مدرس این طرح هم گفت: «متأسفانه بعد از گذشت چند ماه از وقوع زلزله علی‌رغم تلاش‌های فراوانی که از سوی ارگان‌های دولتی و مردمی صورت گرفته است، مردم محروم این منطقه هنوز نیاز به کمک‌های فراوانی دارند.»

علی‌اکبری افزود: «اکنون کلاس‌های درسی این دانش‌آموزان در کانکس برگزار می‌شود و فقط این سرپناهی است برای در امان ماندن این عزیزان از تابش مستقیم آفتاب بدون هیچ امکانات دیگری که در شان این دانش اموزان نیست.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق عشق در روستایی دورافتاده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد ، دوربین چشم و چراغ این هفته روایت مشق عشق معلمی است که هر روز به عشق دانش آموزان از شهر به روستا می‌آید.
۶۰ کیلومتری از مرکز استان یزد دور می‌شویم، به روستای صادق آباد تفت می‌رویم تا روایتگر حضور معلمی باشیم که چند سالی است، مشق عشق می‌کند.
روستایی کوچک در دل کویر، اما با آب و هوایی کوهستانی که دبستانی کوچک دارد. دبستان شهید دستغیب با ۶ دانش آموز.
خانم رمضانی، اینجا ۳ پایه را تدریس می‌کند. پایه اول، سوم و پنجم ابتدایی. او سختی راه را به جان می‌خرد و نه تنها معلمی بلکه برای دانش آموزان مادری می‌کند.
نکته قابل توجه، روش تدریس این معلم توانمند است، او با آخرین شیوه‌های تدریس به دانش‌آموزان تعلیم می‌دهد و معتقد است در هر شغل و هر لباسی که خدمت می‌کنیم اگر متعهد باشیم و عاشقانه کار کنیم، موفق خواهیم شد.
بیش از سه دهه از خدمت خانم رمضانی در کسوت معلمی می‌گذرد، اما چند ساعتی که در کنار او بودیم، با ذوق و شوق به دانش آموزانش آموخت. با آنها صمیمی شد و همچون مادر دل به دلشان داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود