Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@06:05:42 GMT

تضییع حقوق هر انسان زیر پا گذاشتن عدالت الهی است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۳۸۸۵۷

تضییع حقوق هر انسان زیر پا گذاشتن عدالت الهی است

خبرگزاری شبستان: نرسسان با بیان اینکه همه ما وجهی از خدا هستیم، گفت: هر جنایتی که نسبت به انسانی صورت می گیرد جنایت نسبت به خداست.

به گزارش خبرنگار شبستان، کشیش گریگوریس نرسسان، امروز در نشست بررسی مشترکات کتب ادیان توحیدی که در نمایشگاه کتاب در سالن فرهیختگان برگزار شد، گفت: ادیان نقش مهمی در گفتگوی بین انسانی و تمدن ها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر پیرو مشترکات ادیان باشیم جنگ و ناآرامی در دنیا اتفاق نمی افتد. اگر به ایمان مسیحی توجه کنیم می بینیم پدران کلیسا می گویند ایمان داریم به خدای آسمان و زیبا و همه چیزهای دیدنی و ندیدنی خدایی که همه انسان ها و موجودات را آفرید، فصل مشترک همه ادیان الهی ایمان به خدای یکتاست.

 

کشیش نرسسان اظهار داشت: مهمترین مسئله این است که طبق گفته کتاب مقدس ما شبیه خدا آفریده شدیم. همه ما وجهی از خدا هستیم. اگر جنایتی نسبت به انسانی صورت گیرد آن جنایت نسبت به خداست که صورت گرفته است. اگر حق انسانی ضایع شود یعنی عدالت الهی را زیر پا گذاشتیم. در کتاب مقدس آمده همسایه خود را مثل خود محبت فرما. اگر یک انسان به برادر انسانی خودش محبت کند دزدی، زنا، قتل و تعدی به حقوق دیگری را انجام نمی دهد.

 

وی تصریح کرد: در هنگام ظهور ثانوی عیسی مسیح زندگان و مردگان برپا و قضاوت الهی برقرار می شود و همه جا پر از صلح و عدالت می شود. اگر پژوهشگری تمام کتب الهی را بررسی کند به چند نکته می رسد اولین نکته زمان، مکان و اشیای مقدس است. در همه کتب آسمانی می توانیم رابطه انسان و خدا، معرفت خدا، ایمان به خدا و شکرگزاری نسبت به خدا را ببینیم.

 

کشیش نرسسان خاطرنشان کرد: ایمان به حیات پس از مرگ، اعتقاد به نتیجه اعمال، جاودانگی روح، شوق بهشت، اعتقاد به اولیای دین، اعتقاد به نبوت و امامت، الگو بودن اولیای دین، پیروی از اولیای دین، تقوا، مراقبت، محاسبه اعمال، عزت نفس، تفکر، راستی، صبر، وفاداری، امانتداری از جمله مشترکات ادیان توحیدی هستند.

 

وی همچنین بیان کرد: جدیت در کار، مردم آمیزی، بهره بردن از دنیا، شغل و مال حلال، کمک به مستمندان، درستکاری در معاملات، احترام به والدین، گفتار نرم و شایسته، ارتباط با اقوام و نزدیکان، تعدیل غرایض، طهارت و پاکیزگی و مراقبت از جسم از جمله نکات مشترک ادیان توحیدی است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران سبک زندگی اسلامی کتاب برجام مسجد کانون های مساجد بیرجند نمایشگاه کتاب مساجد آیت الله ایمانی نرسسان مشترکات ادیان الهی مسیحی نمایشگاه کتاب تهران کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۳۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت با حضور معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مدیران عامل و مدیریت‌های امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت با حضور مهدی علی‌مددی، معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پارس، ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری ایران، نفت و گاز اروندان، مدیریت‌های امور حقوقی و منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت تشکیل شد.

در این نشست مشکلات ناشی از اعمال سقف خالص حقوق، عدم معافیت فوق‌العاده‌های مربوط به مشاغل و مزایای رفاهی از شمول مالیات و اعمال سقف پاداش سنوات خدمت کارکنان صنعت نفت مطرح شد.

در این باره ضمن بررسی احکام تکلیفی در قوانین بودجه سالانه کشور درباره اعمال محدودیت‌های مورد اشاره در صنعت نفت، مقرر شد با توجه به وجود ظرفیت قانونی افزایش سقف حقوق کارمندان صنعت نفت طبق بند «پ» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در شورای حقوق و دستمزد کشور و هیئت وزیران، پیشنهادهای شرکت‌های اصلی اخذ، جمع‌بندی و به شورای حقوق و دستمزد ارائه شود، همچنین به‌منظور ارائه دستاوردهای حوزه صنعت نفت در سال‌های اخیر و اهداف و برنامه‌های مصوب‌شده برای افزایش تولید و نقش سرمایه انسانی در پیشبرد اهداف یادشده از حضور مدیران عامل شرکت‌ها نیز در نشست‌های تصمیم‌گیری شورای حقوق و دستمزد کشور استفاده تا به تصمیم مطلوب‌تر منجر شود.

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی