Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@20:40:33 GMT

سالانه 70 مورد پیوند قلب در کشور انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۱۸۰۸

مسئول تیم پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در حال حاضر سالانه 70 مورد پیوند قلب موفق در کشور انجام می‌شود که اگر تجهیزات پزشکی بیشتری فراهم شود این آمار به 150 مورد در سال خواهد رسید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، بابک شریف‌کاشانی در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی دوسالانه نارسایی قلب ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره با حضور متخصصان داخلی و خارجی برگزار شده است و این افراد در زمینه بهترین روش‌های درمانی و پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی به بحث و تبادل‌ نظر خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آمار پیوند قلب در کشور گفت: در حال حاضر در کشور ما سالانه 70 مورد پیوند قلب به صورت موفق انجام می‌شود که اگر ما در زمینه این عمل جراحی تجهیزات مناسب داشته باشیم، می‌توانیم این آمار را به 150 مورد در سال برسانیم.

کاشانی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت علمی متخصصان قلب ما بسیار مناسب است و تقریباً تمام درمان‌های بیماران قلبی و عروقی در کشور انجام می‌شود.

رئیس کنگره بین‌المللی دوسالانه نارسایی قلب ایران خاطرنشان کرد: بیماری نارسایی قلبی به اندازه سرطان‌ها کشنده است، لذا لازم است مردم جامعه به این موضوع توجه ویژه داشته باشند، همچنین آگاهی‌بخشی در این خصوص صورت گیرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر وضعیت تجهیزات پزشکی در کشور ما مناسب است، اما لازم است برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در خصوص واردات این لوازم صورت گیرد که این تجهیزات به تعداد مورد نیاز در مراکز خاص درمان بیماری‌های قلبی اختصاص یابد.

منبع:‌فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شدند.

وی گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • کمک فوری / نگذاریم این کودک بیمار بمیرد
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد