Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا میری  در مورد آخرین وضعیت بازار صادراتی زعفران گفت: از 3 یا 4 سال پیش با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که جلوی مبادلات ارزی را می‌گرفت، معاملاتمان با کشورهای دنیا بر اساس تومان انجام می‌شود؛ یعنی اینکه مشتری قیمت به تومان را از ما می‌پرسد و آن را بر اساس ارز آزاد محاسبه و معادل دلاری  آن را به ما می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال زعفران کیلو 5 میلیون تومان را با دلار 6500 تومانی محاسبه کرده و چیزی حدود هر کیلو 800 دلار به ما می‌پردازد.

وی به بخشنامه اخیر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مورد ارز صادراتی اشاره کرد و گفت: این بخشنامه تأکید دارد که صادرکننده باید ارز صادراتی خود را بر اساس نرخ 4200 تومان تحویل دولت بدهد وگرنه باید عقوبت ‌آن را هم بپذیرد و من صادرکننده‌ای که زعفران خود را بر اساس دلار 6500 تومان می‌فروشم مگر دیوانه باشم که به نرخ 4200 تومان به دولت بدهم. 

وی افزود: با این بخشنامه من صادرکننده یا باید با کارت یکبار مصرف کالایم را صادر کنم یا از طریق قاچاق محموله‌ام را به دست طرف خارجی برسانم. 

نایب رئیس شورای ملی زعفران و رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران به این نکته اشاره کرد که 20 سال زحمت کشیده‌ایم تا صادرات زعفران را از 5 تن به 220 تن رسانده‌ایم و حوزه صادراتی را از 3 کشور به 47 کشور گسترش داده‌ایم، اما اکنون با این سیاست‌گذاری‌ها باید به سمتی برویم که بازارمان را دو دستی تقدیم کشورهای رقیب کنیم. در حالی که زحمت‌های بسیاری برای برندسازی، بازاریابی و بازارسازی کشیده‌ایم. 

میری همچنین قاچاق پیاز زعفران را یکی دیگر از مشکلات پیش‌روی کشور دانست و افزود: از 20 روز آینده که پیاز زعفران را می‌توانند از زمین در بیاورند قاچاق پیاز شروع می‌شود و فقط این پیازها به افغانستان نمی‌رود بلکه چین و کشورهای دیگر هم از این محصول استفاده می‌کنند و در نتیجه رقیب ما در بازارهای دنیا می‌شوند جالب اینجاست که هیچ سازوکار بازدارنده‌ای در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، زعفران به عنوان یکی از سه کالای مهم صادراتی در کنار پسته و فرش سالانه رقمی حدود ۲۲۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار برای کشور ارز آوری در پی دارد که نمی‌توان به راحتی با بازار صادراتی آن شوخی کرد. از طرفی طی چند سال گذشته کشورهایی همچون افغانستان و چین با استفاده از پیاز زعفران ایرانی از طریق قاچاق روی به تولید این محصول آورده‌اند تا بتوانند رقیب ما در بازار صادراتی باشند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس آمار گمرک صادرات ایران و امارات در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده که سهم واردات کالا از این کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار ثبت شده است. به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳