Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از دریافت سبد غذایی ۲۳۰۰ مادر و کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان بوشهر خبر داد و گفت: برای تحقق این مهم ۱۸ میلیارد ریال تخصیص یافته است. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ استانها بوشهر نظرات

یه گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد لطفی ظهر امروز در نشست با کارشناسان تغذیه کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه بر پایه اعلام سازمان بهداشت جهانی، سوء تغذیه یکی از مهم‌ترین عامل مرگ و میر کودکان به شمار می‌آید، اظهار داشت: در سال گذشته دو هزار و 300 مادر شیرده و کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه و دچار اختلال رشد در استان بوشهر، از سبد غذایی رفع سوء تغذیه  کمیته امداد این استان بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی بیان کرد: برای این تعداد کودک و مادر مبتلا به سوء تغذیه 18 میلیارد و 24 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: از مجموع کل اعتبار اختصاصی، 17.5 میلیارد ریال برای تغذیه کودکان و 475 میلیون ریال برای مادران باردار و شیرده تخصیص یافته است.

وی، اقلام مواد غذایی کودکان و مادران شیرده را شامل حبوبات، لبنیات و تخم مرغ، برنج، ماکارونی و روغن دانست و خاطر نشان کرد: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان کودکانی که مبتلا به سوء تغذیه و اختلالات رشد هستند شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند تا در برنامه بهره مندی از سبد غذایی قرار گیرند.

لطفی بیان کرد: هرکودک مبتلا به سوء تغذیه از زمان ورود به طرح بهره مندی از سبد غذایی، حداقل طی یک تا دو دوره شش ماهه تحت حمایت قرار می‌گیرد تا مراتب پایش، رشد و رفع کامل سوء تغذیه آن به صورت دقیق و کامل انجام شود و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی و درمانی مربوطه اعلام شود.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد

 به گزارش تابناک به نقل از جوان، پرونده دیانا، دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی که از بیماری اوتیسم هم رنج می‌برد با اعتراف مادرش به قتل کودک وارد مرحله تازه‌ای شد.

 روز حادثه مادر دیانا بچه را با خودروی شخصی‌اش به خانه می‌آورد. دیانا مقابل خانه پیاده می‌شود و مادر خودرو را به داخل پارکینگ می‌برد، اما وقتی برمی‌گردد متوجه می‌شود خبری از بچه نیست. برای همین پلیس را از ماجرا باخبر می‌کنند. اعضای خانواده دیانا به پلیس گفتند به کسی مظنون نیستند و احتمال می‌دهند در همان زمان سرنشینان یک خودرو کودک را ربوده باشند.

وقتی تحقیقات پلیس با تحقیقات میدانی نشان داد که سناریوی آدم‌ربایی منتفی است، مادر دیانا را به عنوان مظنون بازداشت کردند. او در جریان تحقیقات گفت از ماجرای گم شدن کودک خبری ندارد، اما سرانجام روز گذشته به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. متهم گفت: «من به جز دیانا صاحب فرزندی دیگر هم هستم. روز حادثه بود که تصمیم به قتل دیانا گرفتم. بچه‌ام را به باغی متروکه در بیرون شهر بردم و او را با ضربات چاقو به قتل رساندم. بعد هم جسدش را آتش زدم و به اداره پلیس رفتم و گم شدن او را گزارش دادم.»

با اعتراف متهم و با نشانی‌هایی که او در اختیار پلیس گذاشت، کارآگاهان راهی محل شدند و بقایای جسد سوخته را کشف کردند. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات برای بررسی انگیزه جرم در جریان است.

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • قتل دختر اصفهانی مبتلا به اتیسم به دست مادرش
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد