Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز به نقل از بلومبرگ، مشخص نبودن جزئیات این تحریم ها، دوبی را بر سر دوراهی ادامه یا توقف خرید میعانات از ایران، بزرگترین صادر کننده میعانات منطقه قرار داده است.

 

شرکت ملی نفت امارات هر ماه حدود 3 محموله میعانات از ایران خریداری می کند که معادل بیش از 100 هزار بشکه در روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر آمریکا تلاش کند صادرات میعانات ایران را نیز محدود نماید، دوبی ناگزیر خواهد شد تامین کننده دیگری برای خرید میعانات بیابد و یا اینکه ریسک مجازات های دولت آمریکا را به جان بخرد. تفاوتی که دور جدید تحریم ها با دور قبلی تحریم ها (2012 تا 2015) دارد این است که این بار دوبی با دومین صادر کننده بزرگ میعانات منطقه، یعنی قطر اختلاف دیپلماتیک دارد.

 

امارات یکی از 4 کشور عربی است که از سال گذشته قطر را هدف تحریم اقتصادی و دیپلماتیک قرار داده است.

 

سیف علی فلسی، مدیر شرکت ملی نفت امارات هفته گذشته از اظهارنظر در مورد برنامه این شرکت در صورت تحریم صادرات میعانات ایران خودداری کرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت ملی نفت امارات برنامه ای برای انتخاب تامین کنندگان جایگزین دارد گفت: «امروز نه» به نوشته تسنیم، آخرین باری که آمریکا صنعت نفت ایران را هدف تحریم قرار داد، فروش نفت ایران به تمام کشورها به استثنای 6 خریدار عمده را ممنوع ساخت. در آن زمان دوبی خرید میعانات خود از ایران را کاهش داد، اما صادرات میعانات ایران به دوبی قطع نشد، ضمن اینکه امارات بقیه نیاز خود را از قطر تامین می کرد.

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ صادرات تحریم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس آمار گمرک صادرات ایران و امارات در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده که سهم واردات کالا از این کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار ثبت شده است. به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • بمب نقل و انتقالات پرسپولیس از امارات می‌آید
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • بانک شهر می‌تواند سعید عزت‌اللهی را پرسپولیسی کند؟ بعید است!