Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: نباید اجازه سوء استفاده از بحران‌های ارزی و اقتصادی که در جامعه پیش آمده داده شود. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام‌ قاسم عبداللهی ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز رسمی داوری استان مرکزی که به همت اتاق بازرگانی بود با اشاره به فشار‌های سیاسی که بیشتر جنبه اقتصادی دارند اظهار داشت: همه آحاد ملت به این نکته رسیده‌اند که برای حفظ استقلال چاره‌ای جز روی پا‌ ایستادن نیست، شرایط امروز نشان می‌دهد در دنیا کسانی که قصد دارند مستقل شوند با موانع زیادی رو به رو هستند، کشور‌های بیگانه نمی‌توانند استقلال کشور‌ را تحمل کنند، بلکه قصد دارند همه کشور‌ها تابع آنها باشند و اما عزت ایران این  را نخواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر کشوری که قصد دارد مستقل شود باید هزینه‌های آن را هم بپردازد، استقلال یکی از شعار‌ها‌ی اصلی انقلاب اسلامی بوده و این دشمنی، دشمنی با ملت است و به حدی است که قصد دارند فشار را به جایی  برسانند تا ملت را از سرنوشت و استقلال خود بازدارند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: نقشی که صنعت در عرصه استقلال کشور بازی می‌کند بسیار پررنگ و جهادی است، جنگ فرهنگی ابزار دفاع فرهنگی نیاز دارد، در جنگ فیزیکی و تهاجم نظامی هم باید ابزار نظامی به کار گرفته شود، اما اگر جنگ، جنگ اقتصادی باشد باید با اقتصاد مقاومتی مقابله کرد.

عبداللهی بیان کرد: تولیدکنندگان، مدافعان، جهادگران  اصلی و بسیجیان واقعی این عرصه هستند که می‌توانند با تولیداتشان به جنگ اقتصادی بروند، ملتی که قصد دارد در جنگ پیروز شود اتحاد خود را باید حفظ کنند.

وی ادامه داد:  مردم نباید از بحران‌هایی که در جامعه پیش آمده سوء استفاده کنند و با بالا رفتن ارز و خرید دلار به خود ضربه بزنند، 40 سال است که تحریم را تجربه می‌کنیم، احتکار دارو، وسایل برقی و غیره را می‌توان دشمنی خودی نام‌گذاری کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم مشکلاتی در پیش رو داریم و باید فعالیت‌ها را‌ تکمیل و مضاعف کنیم تا در عرصه‌ای که مقام معظم رهبری ترسیم کردند، راهبردی را برای برون‌رفت ملت از وضعیت فعلی تعریف کنیم، این راهبرد اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است که به دست تولیدکنندکان و بازرگانان فعال در این عرصه اتفاق می‌افتد.

عبداللهی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که می‌توان در این عرصه انجام داد، حمایت قضایی از طریق کم کردن اختلافات  و ایجاد اتحادات است که از طریق کوتاه‌ترین راه‌ها میسر می‌شود، پروسه دادگستری، بسیار طولانی، زمان‌بر و هزینه‌بر است، کوتاه‌ترین راه دادرسی راهی است که همراه با همدلی، صلح و سازش باشد نه تقاص و  مقابله، در قوانین  مختلف از جمله قانون تشکیل اتاق داوری، اساس‌نامه اتاق داوری را قانون شورای اسلامی مصوب کرد که آیین‌نامه بسیار مفصلی دارد.

وی عنوان کرد: باید این فرهنگ و عادت ایجاد شود تا کسانی که اختلاف دارند نه تنها در میان بازرگانان و تجار داخلی، بلکه در میان همه آحاد جامعه برای رفع اختلافات به این مرکز مراجعه کنند و از این فرصت بیشترین استفاده را ببرند، که در این صورت هم سر دادگستری خلوت می‌شود  و از سویی کار طرفین دعاوی با صرف هزینه  و دغدغه کمتر و زمان کوتاه‌تر انجام شده و  نتیجه مطلوب‌تری حاصل می‌شود که در انتها به صلح و رفع اختلافات منجر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: فعالان اقتصادی، بیشترین استفاده‌‌کننده از خدمات هستند، تاسیس این مراکز مبتنی بر قانون است و امتیاز ویژه اتاق بازرگانی و سایر مراکز داوری که در کشور تاسیس شده‌اند رو به افزایش است،  قانون‌گذار از یک مجموعه‌ای به نام مجموعه داوری حمایت و تکلیف کند و به اتاق بازرگانی در شعار وظایف خود قرار دهد، این ویژگی منحصر به فرد حکامیت و حل و فصل دعاوی و اختلافات است.

عبداللهی افزود: این مرکز داوری با چنین حمایت و جایگاهی، چه کمکی به اقتصاد مملکت و دستگاه قضایی می‌کند، اگر این دو نکته تفهیم شود و بست پیدا کند و نسبت بین دستگاه قضایی و داوری در بخش خصوصی درست تحلیل شود، از برایند این می‌توان نتیجه‌ی معقولی استخراج کرد و از طریق آن برایند به اهدافی که  در فهرست اهداف دستگاه قضایی و اتاق‌های بازرگانی معین شده کمک کرد.

انتهای پیام/ ت

R41371/P1336/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد

سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

کد خبر 6089250 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • کارشناس داوری تایید کرد؛ گل اورونوف به آلومینیوم خطا بود!
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها