Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون امید گفت: اروپایی‌ها باید بتوانند مستقل از فشار‌های آمریکا به تعهدات خود در قبال برجام عمل کنند.

محمود صادقی عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به خروج ترامپ از برجام گفت: آمریکا در خصومت با ایران و بسیاری از ملت‌هایی که خواهان استقلال هستند، سابقه دیرینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مهمترین مداخله آمریکا در ایران که حتی خودشان هم بر آن اذعان کردند، کودتای 28 مرداد است که خسران بزرگ تاریخی برای کشورمان ایجاد کرد.

صادقی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم آمریکایی‌ها دست از توطئه بر نداشتند.

عضو فراکسیون امید تأکید کرد: خوشبختانه اکنون در قضیه برجام جامعه بین المللی آشکارا مشاهده کردند رئیس جمهور بی‌اعتنا به هنجارها و قوانین بین المللی اکنون در آمریکا بر سر کار آمده است، ترامپ نه تنها با ما بلکه حتی با اتحادیه اروپا هم دچار مشکل است و قبل از برجام، از کنوانسیون پاریس خارج شد.

نماینده مردم تهران، ری‌، شمیرانات و اسلامشهر با تأکید بر اینکه خوی استکباری آمریکا همیشه بوده اما ترامپ آن را به حد نهایت رسانده است، افزود: برجام آشکارا یک توافق بین المللی بوده که دولت آمریکا هم آن را امضا کرده است که حتی تغییر دولت‌ها یا رژیم در یک کشور هم نمی‌تواند از لحاظ حقوقی مانع اجرای تعهدات آن کشور باشد، ولی ترامپ از لحاظ حقوقی اکنون نقض عهد کرده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه با دیپلماسی بسیار فعال در جریان رسیدن به برجام توانست اجماع جهانی که پیش از این علیه کشورمان بود را بشکند.

صادقی با بیان اینکه بعد از اظهارات سخیف دولت ترامپ برای خروج از برجام، اروپایی‌ها و مسئولان اتحادیه اروپا رسما اعلام نظر و مخالفت کردند، گفت:‌ آنها رسما اعلام کردند که به برجام ادامه می‌دهند.

عضو فراکسیون امید اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه برجام یک توافق چند جانبه است و خروج یک کشور از آن موجب فرو ریزی آن نمی‌شود، اکنون استراتژی مقامات ما این است که حفظ برجام تنها مشروط بر تأمین منافع ملی کشورمان خواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری‌، شمیرانات و اسلامشهر با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها باید بتوانند مستقل از فشارهای آمریکا به تعهدات خود در قبال برجام عمل کنند، گفت: اگر اتحادیه اروپا نتواند به تعهدات خود در برابر برجام به دلیل فشارهای آ‌مریکا عمل کند، بدیهی است که ما هم از برجام خارج شده و به شرایط قبل بر می‌گردیم.

وی در پایان همبستگی ملی را در همه احوال به ویژه در این شرایط موجب باطل شدن سحر ترفندهای آمریکا دانست و بر آن تأکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خروج آمریکا از برجام کودتای 28 مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • تحصن دانشجویان ایتالیا در همبستگی با فلسطین+ فیلم
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • همبستگی با فلسطین در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه‌های آمریکا
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا