Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@04:01:56 GMT

عربده­‌کشی­‌های ترامپ موجب وحدت داخلی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۳۹۷۵

عربده­‌کشی­‌های ترامپ موجب وحدت داخلی می‌شود

معاون پیشین دبیر شورای­عالی امنیت ملی گفت: مهم­ترین درس تاریخی از سرنوشت برجام، عقلایی­‌نبودن اعتماد به دشمن و اتکا به بیگانه است، اگر امروز متوجه شدیم اعتماد به آمریکا خلاف عقل بود، نباید به اروپایی‌­ها هم اعتماد کرد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، علی باقری معاون پیشین دبیر شورای­عالی امنیت ملی در نخستین اجلاس علمی، آموزشی و تشکیلاتی رؤسای مراکز استانی بسیج اساتید و مسئولان کانون‌های بسیج استادان سراسر کشور گفت: امام خمینی(ره) در حالی که از بسیاری صفات و ویژگی‌های انسانی در سطح عالی برخوردار بود، اما آنچه که ایشان را بر قلب­ها نشاند، قلم او را تأثیرگذار و کلامش را در دل و جان ملت نافذ گردانید، صرفاً علم، فقه، فلسفه، مدیریت، شجاعت، هوشمندی و این مسائل نبود، بلکه آنچه که روح‌­الله الموسوی را امام خمینی کرد، نایب امام زمان بودنش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عبارت دیگر، ولایت فقیه یا جانشینی ولایت امام زمان بود که اعتباری فراتر از تصور عادی و مادی را به امام خمینی داد که ملت بدون هیچ شک و شبهه­ای مال و جان خود را در راهی که او ترسیم کرده بود، فدا کردند.

باقری تصریح کرد: همان­گونه که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند، خطوط اساسی و اصول انقلاب اسلامی الهام­ گرفته از مکتب فکری امام خمینی(ره) است. موارد تکرارشونده در بیانات امام خمینی(ره) نشانگر خطوط اساسی و اصول انقلاب اسلامی است.

معاون پیشین دبیر شورای­عالی امنیت ملی ادامه داد: از این­ رو، بر اساس فرمایش­‌های حضرت امام، موضوع­‌هایی مانند «مردم»، «استقلال کشور»، «تدین و پای­بندی به مبانی اسلامی»، «مبارزه با استکبار و زورگویی»، «مسئله­ فلسطین»، «موضوع معیشت مردم»، «توجه به مستضعفین و رفع فقر»، «حفظ نظام اسلامی»، خطوط اصلی انقلاب هستند که از ترکیب آنها هندسی انقلاب به ­دست می­‌آید.

وی تاکید کرد: بر این اساس، خط و راه امام خمینی(ره)، صرفاً یک رویکرد سیاسی و یا فکری در کنار سایر رویکردها و افکار نبوده و نیست، بلکه خط و سیره امام خمینی(ره) جلوه­ عینی و عملی تفکر اسلام ناب محمدی در عصر کنونی است و از همین‌­رو نیز فهم و درک اصول و مبانی این خط و راه یا به عبارت روشن­‌تر ایمان و باور به خطوط اصلی و اساسی انقلاب اسلامی، شرط لازم و اقدام و عمل بر مبنای آن اصول و خطوط اساسی، شرط ضروری برای اتصاف یک فرد و یا جامعه به صفت انقلابی­بودن و انقلابی­ماندن و در یک کلام انقلابی­گری است.

باقری تصریح کرد: باور قلبی به آموزه‌­های خط امام(ره) و پای­بندی عملی به اصول و مبانی این راه و خط نورانی و در یک کلام انقلابی­‌گری، تنها راه عقلایی برای صیانت از استقلال، پاسداری از آزادی، حفظ منافع ملی، تضمین امنیت ملی، تأمین تعالی مردم و پیشرفت کشور است.

تنها راه تأمین منافع مادی ملی نیز در گرو باور و عمل به آموزه‌­های خط امام(ره) است

وی گفت: از این‌­رو، ایمان و پای­بندی به خط و فکر امام، صرفاً در صیانت از ارزش‌­ها و آرمان­‌ها جلوه‌­گری نمی­‌کند، بلکه تنها راه تأمین منافع مادی ملی نیز در گرو باور و عمل به آموزه‌­های خط امام(ره) است.

معاون پیشین دبیر شورای­عالی امنیت ملی تصریح کرد: به دلیل نقش راهبردی و بی­بدیل خط و راه امام خمینی(ره) در تعالی مردم و پیشرفت کشور، همواره شخص و شخصیت امام(ره) و راه و خط امام مورد تهاجم دشمن بیرونی بوده‌­است.

وی ادامه داد: متأسفانه با منفعت­‌طلبی، دنیاخواهی، سست‌­انگاری، محافظه‌­کاری و بازی‌های سیاسی شخصیت‌­ها و جریان­های داخلی، نه تنها از مرزهای خط و راه امام خمینی به­‌درستی صیانت نشد، بلکه در بسیاری از موارد آموزه­‌های فکر و راه امام(ره)، گروگان منافع شخصی و جریانی در داخل کشور قرار گرفت و این افراد و جریان­‌ها، امام(ره) و فکر امام (ره)را فدای منافع پست و بی‌ارزش خود کرده و می­‌کنند.

باقری تاکید کرد: دقت در تاریخ سیاسی شخصیت­‌ها و جریان­‌های سیاسی در چند دهه­ گذشته به­ خوبی هویدای این واقعیت تأثربرانگیز است که همه­ شخصیت­‌ها و جریان­‌هایی که از مسیر اصیل انقلاب اسلامی فاصله­ گرفته‌­اند، با وجود همه­ اختلاف­‌ها و تفاوت­های کوچک و بزرگی که با هم دارند، اما در یک چیز همه­ آنها با هم مشترکند و آن؛ دوری و انحراف از آموزه­‌های خط امام(ره) و یا تحریف راه و مسیر امام(ره).

عده‌ای در سال 76 به­ جای خط امام(ره) عنوان اصلاحات را برای خود برگزید

معاون پیشین دبیر شورای­عالی امنیت ملی اظهار کرد: جریانی که یک روز با افتخار عنوان خود را پیروان خط امام قرار داده بود، به یکباره در سال 1376، خط امام(ره) را حذف و شخصیت امام را در موزه­‌های تاریخ قرار داد و به­ جای خط امام(ره) عنوان اصلاحات را برای خود برگزید.

باقری ادامه داد: سال بعد هم جریانی که مدعی احیای گفتمان امام بود، به یک­باره اما را حذف و مکتب ایرانی را جایگزین آن کرد. جالب آن که هر یک از این دو جریان با وجود اختلاف­های متعدد فکری و عملی، ولی در یک چیز مشترکند و آن حذف امام(ره) و تفکر امام(ره) است، از این­رو، در حالی که جریان اصلاحات، آرمان حضرت امام(ره) مبنی بر "صدور انقلاب" را به "تنش­‌زایی ایران" تعبیر می‌کند و "مکتب ایرانی" صدور انقلاب را "سلطه­ منطق‌ه­ای ایران" جلوه می‌دهد.

وی افزود: کسانی که الها‌م ­بخشی انقلاب اسلامی را تنش­زایی و یات سلطه‌گری معرفی می­‌کنند هیچ سنخیتی با تفکر و راه و خط امام(ره) ندارند.

معاون پیشین دبیر شورای­عالی امنیت ملی تصریح کرد: برخی راحت­‌طلبان و سست­‌عنصران این گزاره از خط و سیره­ حضرت امام(ره) را که "حفظ نظام از اوجب واجبات است"، فقط در عقب­‌نشینی در مقابل دشمن و تساهل و تسامح در قبال اصول و مبانی به یاد می­آورند، ولی هیچ­گاه برای حفظ نظام حاضر نیستند از منافع شخصی و جریانی خود کوتاه بیایند.

باقری اضافه کرد: مقابله با اشرافی­‌گری و خوی کاخ­‌نشینی حاکمان و کارگزاران نظام از مسلمات خط و راه امام(ره) است، اما برخی تا جایی با امام(ره) و خط امام(ره) هستند که هیچ تعارضی با اهداف و منافع شخصی و جریانی آنها نداشته باشد. به همین جهت هم بود که آن روشن‌­بین فرزانه فرمود: «تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند.» و یا در جایی دیگر فرمودند: «بحث مبارزه و رفاه، بحث قیام و راحت­طلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت­جویی دو مقوله‌ای است که هرگز با هم جمع نمی­‌شوند و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند.»

وی گفت: امروز دو جریان فکری کیان خط امام(ره) را تهدید می­‌کند؛ یکی تفکر غربگرایی است که راه حل همه­ مسایل را در وادادن در قبال قدرت­های بزرگ به سرکردگی امریکا دانسته و هیچ هویت مستقل فرهنگی، سیاسی، علمی و اقتصادی برای ملت ایران قایل نیست که متأسفانه این تفکر در برخی ارکان حاکمیت مصدر تصمیم‌­سازی و تصمیم­‌گیری است.

معاون پیشین دبیر شورای­عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: دیگری تفکر متساهل و راحت­‌طلبی است که با وجود اعتقاد اجمالی به خط و راه امام(ره)، اما نه تنها هیچ واکنشی در برابر زیرپاگذاشته­‌شدن مرزهای خط امام از خود نشان نمی‌­دهد، بلکه با سکوت معنادار بسترساز پیشبرد تفکر غربگرایان مخالف خط و مسیر امام(ره) را فراهم کرده تا جایی که غربگرایان بدون هیچ هزینه‌­ای بخش‌­های مهمی در عرصه­‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را اشغال نموده و از آن سکوها با تمام ابزارها و شیوه­‌ها خط امام را ناکارا و ناکارآمد جلوه می­‌دهند.

وی افزود: انقلابی­‌ها باید ابتدا با رفتار و عمل خود و سپس با سخن و اقدام خود پرچمدار راه و خط امام(ره) باشند.

باقری ادامه داد: مقام معظم رهبری از سال­‌ها پیش نسبت به خطر حذف یا تحریف خط و راه امام خمینی(ره) به­‌طور مکرر هشدار داده­‌اند تا جایی که در سال 1394 در آیین بزرگداشت حضرت امام(ره) فرمودند: اگر راه امام را گم کنیم یا عمداً به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد». از این­‌رو تنها راه بیمه­‌شدن ملت ایران از تهدیدهای خارجی و آسیب­‌های داخلی، پای­بندی تمام عیار به خط و راه امام خمینی است.

تصمیم امریکا برای خروج از برجام سرفصل جدیدی در عرصه­ سیاسی کشور ایجاد کرد

معاون پیشین دبیر شورای­عالی امنیت ملی افزود: تصمیم امریکا برای خروج از برجام سرفصل جدیدی در عرصه­ سیاسی کشور ایجاد کرد، چراکه عده­‌ای با صدای بلند راه حل همه­ مشکلات را در تعامل با امریکا می‌­دانستند، حال که طی چند سال گذشته تعامل با امریکا با همه­ ابعاد آن محقق شد، ولی امروز، نتیجه تعامل با امریکا را باید در افزایش وقاحت، گستاخی و درنده­‌خویی آشکار رئیس جمهور این کشور به عینه مشاهده کرد.

وی افزود: از این­‌رو، برای انتخاب درست­تر مسیر پیش­رو باید از گذشته عبرت گرفت و نقاط قوت و ضعف مسیر طی‌­شده را با دقت و وسواس بررسی کرد. مهم­ترین درس تاریخی از سرنوشت برجام، عقلایی­نبودن اعتماد به دشمن و اتکا به بیگانه است. اگر امروز متوجه شدیم اعتماد به امریکا خلاف عقل بود، نباید به اروپایی‌­ها هم اعتماد کرد، چراکه اگر امریکا دشمن ما است، اروپایی­‌ها هم متحد و هم­‌پیمان دشمن ملت ایران هستند.

معاون پیشین دبیر شورای­عالی امنیت ملی اضافه کرد: ‌توهم­‌گرایان درصدند تا تعامل با اروپا را با اعتماد به اروپا و اتکای به آنها گره بزنند، اما عدم اعتماد و عدم اتکا به اروپا به معنای عدم تعامل با اروپا نیست. ما باید به واقعیت واقف باشیم که اروپا درصدد است تا نقشی را در سال­های 82 تا 84 در جریان مذاکرات هسته­‌ای بازی می‌­کرد، دوباره در عرصه­‌های غیرهسته‌­ای هم ایفا کند و با امتیازگیری از ایران، منافع بلندمدت خود در همکاری با امریکا را تأمین نماید. از این­رو صرفاً و صرفاً با اتکا به ظرفیت­های درونی و عدم امید به بیگانگان از جمله اروپایی­ها باید مسیر غلط گذشته را تصحیح کنیم، نه این که اعتماد به امریکا را با اعتماد به اروپا جایگزین نماییم.

وی گفت: عربده­‌کشی­‌های اخیر رئیس جمهور امریکا، شرایط را برای وحدت و انسجام کامل داخلی در قبال خصومت­‌ورزی دشمنان و مانع‌­تراشی بیگانگان فراهم آورده‌­است.

باقری افزود: اکنون نوبت جریان­‌های مدعی انسجام داخلی است تا حول فرامین رهبر انقلاب اسلامی یک دل و یک صدا در مقابل فشارها و تهدیدها متحد شوند و از تکرار اشتباه اعتماد به دشمن و اتکای به بیگانه جلوگیری نمایند.

وی ادامه داد: هرچند ظاهراً اقدام­‌های اخیر رئیس جمهور امریکا غربگرایان را از خواب خوش اعتماد به امریکا بیدار کرده‌­است، ولی به نظر می‌رسد که آنها به‌دنبال سراب اتکا به اروپا هستند، در حالی که اروپا نه می­‌خواهد و نه می‌­تواند تأمین­کننده­ منافع راهبردی ملت ایران باشد.

وی گفت: اقدامات دولتمردان خصوصا در سیاست خارجی نباید به گونه‌ای باشد که برآورد دشمن از ما که همواره پس از انقلاب اسلامی جز اقتدار و استقلال نبوده است، تغییر کند.

منبع: فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا می شناسیدش؟

آیت الله سید مهدی امام جمارانی، و تو چه دانی او کیست؟ 

عالمی فرهیخته و دانا 

سیدی جلیل و فروتن 

جلوه ای از خلق خوش محمدی 

با سابقه ای طولانی در خدمتگزاری برای عامه مردم 

مورد احترام همه جناح ها 

میزبان امام خمینی (ره) 

کسی که خانه شخصی خود را در جماران برای سکونت امام خمینی در اختیار قرار داد  

خانه ای که قبل از انقلاب مأمن انقلابیون بود 

و حسینیه ای را که جد او بانی اش بود محل ملاقات های عمومی امام خمینی کرد. 

با این همه سوابق نسل جدید او را نمی شناسد و حق دارد 

چون بیش از پانزده سال است در صدا و سیما نه نامی از او برده می شود و نه تصویری 

ضد انقلاب هم که از او خوشش نمی آید تا او را معرفی کند 

پس جوان بیست ساله ایرانی از کجا او را شناخته باشد؟ 

چه می گویم، اصلا در این روزگار چه نیازی به شناخت چنین افرادی هست؟ 

امثال پناهیان و صدیقی کافی هستند تا شب و روز، شام و سحر، جمعه و غیر جمعه همه شبکه های صدا و سیما دربست در اختیار آنان باشد تا هرگونه اراده می کنند راجع به پیامبر و اسلام و امام زمان سخن بگویند و دین پاک و خالص مردم را دستکاری کنند.  

زمانه عجیبی است، سید مهدی امام جمارانی که از باب « اهل البیت ادری بما فی البیت» صدها خاطره شنیدنی و آموزنده از مصاحبت با امام خمینی در سینه دارد باید سکوت کند و مردم نباید در مناسبتها و سالگردهای رحلت امام و یا پیروزی انقلاب راجع به شخصیت و دیدگاه های امام از او بشنوند. بلکه شخصیت امام خمینی را در صدا و سیما از زبان کسانی باید آموخت که در تمام عمرحتی یک جلسه با امام همصحبت نبوده اند. چرا؟ پاسخ روشن است، تا امام را آن گونه معرفی کنند که در مسیر تحقق اهداف شان مفید و کارساز باشد و برای نسلی که باید برای اهداف خاص تربیت شوند کاربرد داشته باشد. امامی خشن، گوشت تلخ، وجودش پر از خشم مقدس نسبت به ملتهای جهان حتی به مردم خودش. 

 ولی امام جمارانی که از نزدیک شاهد رفتار و سیره امام بوده روایتهایی کاملا متفاوت دارد. یک بار ایشان برای ما نقل می کرد در ملاقاتهای پاریس یک روز دختر خانمی حدود بیست ساله با روسری و لباسی که نوعا ما اینگونه افراد را بد حجاب می نامیم از میان جمع برخاست و دو سؤال و تقاضا کرد. اول اینکه مشخص فرمایید مقصودتان از حجاب چیست؟ پاسخ امام خمینی یک جمله کوتاه بود فرمود همین که شما دارید. تقاضای دوم این بود که من مایلم با شما ازدواج کنم. با این سؤال عجیب توجه حاضران به چهره امام جلب شد که به عنوان یک مرجع تقلید و رهبر یک انقلاب بزرگ چه برخوردی خواهد داشت. امام با خنده ملیحی فرمودند پس خانم چی (امام همسرشان را همیشه با کلمه«خانم» خطاب می کردند) آن دختر بیست ساله گفت من در خدمت خانم خواهم بود. امام در میان خنده حضار فرمودند نه، ولی من دعا می کنم که یک همسر خوب و مورد پسند نصیبتان شود. 

رفتار امام خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی کجا و برخوردهای کسانی که امروز به نام اسلام و انقلاب و امام و شهیدان با مردم دارند کجا! 

آری بیان اینگونه وقایع از سیره امام خمینی، از نگاه فرهنگی حاکم بر جامعه امروز، بدآموزی دارد و نباید مطرح شود. 

اما چند روز پیش سعادت یار شد و به همراه دو تن از دوستان شفیق به زیارت آقای امام جمارانی نایل شدم. 

محضرش شیرین و جذاب و سخنانش مثل همیشه دلنشین و سودمند بود 

حسرت خوردم چرا باید جامعه از چنین شخصیتهایی محروم باشد 

چرا نزدیکترین یاران امام باید یا محصور، یا محبوس، یا ممنوع التصویر و یا منزوی باشند؟ 

بگذریم، اگر خداوند توفیقی را بر این قلم عنایت کند زوایای ناشناخته ای را از راز انزوای یاران نزدیک امام خواهد نوشت. والسلام

محمدعلی خسروی

دیگر خبرها

  • آیا می شناسیدش؟
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی