Web Analytics Made Easy - Statcounter

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت:ایران اسلامی به هیچ وجه در خصوص امنیت و سامانه دفاعی و موشکی خود با کسی مذاکره نخواهد کرد

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان  در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه  زرین شهر اظهار کرد: عده ای در کشور همسو با دشمنان خارجی به دلیل  خارج شدن آمریکا از برجام به دنبال ایجاد التهاب، اضطراب و ناامیدی در بین توده های مختلف مردم هستند و این مسئله از توطئه های استکبار جهانی در کشور برای همراه کردن عموم مردم با تفکرات خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم ما باید با هوشیاری مراقب این توطئه خطرناک باشند، از سوی دیگر مسئولان نهایت دقت را در برنامه ها، رفتارها و رسیدگی به مشکلات مردم داشته باشند چراکه ملت ایران همیشه مزد ایستادگی و مقاومت خود را گرفته است و می داند اگر برخی مشکلات در کشور وجود دارد همه‌ی  این مشکلات به خاطر وجود تحریم ها نبوده است بلکه بسیاری از آسیب‌ها در دوران تحریم و پس از آن به دلیل مدیریت‌های غلط ما بوده است.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: متاسفانه طی سال های اخیر ما نتوانستیم بر منابع خودمان درست مدیریت کنیم و امروز هم راه برون رفت از مشکلات توجه به منویان و فرامین مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: ماهیت استکبار همیشه در طول تاریخ یک ماهیت زشت و پلید بوده چراکه همیشه در جهت حفظ منافع و دست آوردهای خود تلاش کرده است و مقام معظم رهبری  به زیبای فرمودند: استکبار دستان چدنی خود را زیر دستکش حریر مخفی کرده است و با این دستکش حریر  خود را اخلاقی و دارای تمام صفات اخلاقی معرفی می‌کند و این اخلاقی بودن خود را با استفاده از بوق‌های تبلیغی خود در دنیا خود را موجه و اخلاقی و پایبند به رعایت حقوق بشر و ... معرفی ودیگران را بد و بی منطق معرفی میکند.

باقریان اضافه کرد: همانگونه که معظم له فرمودند، تا وقتی که دشمن نتواند خود را زیر دستکش حریر ومخملی مخفی کند و از این طریق شکافی در جامعه ایجاد نماید به هیچ عنوان  راهی برای پیروزی بر ملت ایران پیدا نخواهد کرد و عمق فاجعه روزی خواهد بود که دشمن بتواند در بین صفوف مختلف مردم ایران شکاف ایجاد کند.

وی عنوان کرد: خروج آمریکا از برجام کاری کرد که اگر ما می ‌آمدیم جنایات ۴۰ ساله آمریکا را تک تک برای مردم  ونسل جوان بیان می کردم نمی توانستم خباثت و بدعهدی آمریکای ها را به وضوح بیان کنیم و اما امروز رییس جمهور آمریکا به بهترین شکل ممکن بدعهدی و عدم پایبندی خود را به قوانین بین المللی نشان داد.

امام جمعه زرین شهر خاطر نشان کرد: خروج آمریکا از برجام باعث شد برخی از کسانی که فکر می کردند راه برون رفت از مشکلات از مسیر مذاکره با امریکا است دریابند آمریکا جر بدعهدی کاری نخواهد کرد و این مسئله به جهانیان نیز نشان داد آمریکا به هیچ قرارداد بین الملی پایبنده نیست.

وی متذکر شد: اورپایی ها نیز در این مسیر مقصر هستند چرا که اگر در پشت پرده با امریکا مذاکره نمی کردند آمریکا به تنهای نمی توانست از برجام خارج شود و نباید فراموش کرد آمریکا با یک نفر، یک تفکر و یک جناح در ایران اسلامی مخالف نیست بلکه آمریکا با استقلال و عزت ایران اسلامی مخالفت است.

باقریان گفت:  آنها نمی توانند قدرت وعزت ایران اسلامی را در دنیا مشاهده کرده و به خیال باطل خودشان فکر می کنند با خروج از برجام می توانند عزت امروز را از ملت شجاع، مقاوم و همیشه در صحنه ایران بگیرند.

وی افزود: ایران اسلامی به هیچ عنوان در بن بست قرار نخواهد گرفت و بر همین اساس بر همه‌ی ملت ایران واجب است با حفظ وحدت، استقامت و همدلی داخلی خود، حیله، توطئه و ماهیت دشمن را به جهانیان نشان دهند از این رو باید مراقب باشیم به جای نشان دادن ماهیت دشمنان  همدیگر را متهم نکنیم، گرفتار حاشیه ها و مسایل غیر اصلی نشویم.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: آمریکا با خرج از برجام به دنبال همین موارد برای ایجاد شکاف در جامعه است و بر همین اساس مقام معظم رهبری مذاکره با اورپا را منع نکردند اما به صراحت فرمودند من به اورپا هم بدبین هستم باید این حرف را آویزه گوشمان قرار دهیم وبدانیم در مذاکره با اورپا فقط برای ماندن در برجام است نه مسئله دیگر.

وی ادامه داد: دشمن با زیرکی تمام  به دنبال این است که مباحث موشکی، امنیتی و منطقه ای ما را به مذاکره بکشد اما همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ایران اسلامی به هیچ عنوان در موضوعات امنیتی، موشکی و منطقه ای با کسی مذاکره نخواهد و این موارد جز خطوط قرمز کشور در مذاکرات خواهد بود.

باقریان اضافه کرد: آینده ایران اسلامی با همین جوانان فهیم، با ایمان وشجاع  بسیار درخشان خواهد بودچرا که رمز پیروزی های ایران اسلامی امروز در دنیا طنین انداز شده و دنیا شاهد پیروزی تفکر مقاومت در لبنان بود.

وی عنوان کرد: انتخابات لبنان نشان داده که مردم، محور مقاومت را تنها راه پیروزی وعزت خود می دانند و پیروزی اخیر لبنان آنهم در شرایطی که آمریکا و برخی کشورهای عربی هزینه های هنگفتی را برای به انزوا کشیدن مقاومت انجام دادند اما نتایج  انتخابات تبدیل به شکستی مفتضحانه برای آمریکاو برخی حامیان عربی او بود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امام جمعه زرین شهر خطبه نماز جمعه لنجان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي اصفهان در مسیر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهاجم زمینی به رفح یا توافق/ در میز آتش‌بس چه می‌گذرد؟

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا- مریم خرمائی: تانک‌های اسرائیلی با عبور از گذرگاه رفح راه خود را به داخل جنوبی‌ترین منطقه غزه در همسایگی نوار مرزی مصر باز می‌کنند.

باز شدن مسیر آنها به داخل این منطقه که به‌گونه‌ای خط قرمز ملت‌های مسلمان و چه‌بسا جامعه جهانی در مقابل رفتار لجام‌گسیخته اسرائیل تلقی می‌شود، به دنبال حملات هوایی گسترده‌ای صورت می‌گیرد که از شب گذشته علیه غیرنظامیان رفح آغاز شد.

اسرائیل از آغاز عملیات رفح خبر داده یا به عبارت بهتر می‌گوید «حملات هدفمند» را آغاز کرده است.
آمریکا هم به‌نوبه خود، گرفتار در نقش‌های متضاد «حامی اسرائیل» و «میانجی آتش‌بس غزه»، با گفتن این جمله که «حمله تازه اسرائیل به رفح عملیات نظامی بزرگی نیست»، می‌کوشد تا از تبعات منفی بار اضافه‌ای که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر میز مذاکره مصر تحمیل کرده است، بکاهد.

برای همین است که وقتی ارتش رژیم اسرائیل مدعی می‌شود که گذرگاه مرزی رفح را به‌طور کامل به کنترل خود درآورده و هم‌اکنون در حال «پاک‌سازی گسترده» منطقه است، کاخ سفید می‌گوید که تمرکز خود را بر پیشگیری از شکل‌گیری یک عملیات بزرگ در این منطقه خواهد گذاشت.

در قاهره اما، میز مذاکره همچنان برقرار است. حماس بعد از اعلام موافقت با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای برقراری آتش‌بس غزه، صبح امروز سه‌شنبه، بار دیگر هیئت دیپلماتیک خود را راهی پایتخت مصر کرد.

پارادوکس جنگ و دیپلماسی

برای حماس، ایدئال «خاتمه جنگ» است. اما پای میز مذاکره، چانه‌زنی‌ها روی «توقف با چشم‌انداز تمدید» متمرکز شده تا از موضع تل‌آویو مبنی بر اینکه «فقط جنگ را تعلیق می‌کنم» ابهام‌زدایی شود

آن طرف میز مذاکرات غیرمستقیم، قرار است هیئتی از اسرائیل بنشیند. پارادوکسی قابل‌تأمل ازآنچه در میدان جنگ و صحنه دیپلماسی می‌گذرد.

عملیات زمینی به‌اصطلاح محدود در رفح به این بهانه آغاز شده که «آتش‌بس مورد تأیید حماس مبتنی بر نسخه‌ای تعدیل‌شده از پیشنهاد مصر است و تعهداتی را متوجه اسرائیل می‌کند که هرگز موردقبول تل‌آویو واقع نخواهد شد.»

در دور قبلی مذاکره که شنبه به پایان رسید، هیئت اسرائیلی حضور نداشت چراکه نتانیاهو (بی‌بی) گفته بود که اعزام تیم مذاکره‌کننده‌اش مشروط به پیشرفت در گفتگو‌ها است.

اکنون، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده «باآنکه پیشنهاد‌های حماس با شرایط اسرائیل فاصله دارد، تل‌آویو تصمیم به ارسال هیئتی برای بررسی احتمال رسیدن به توافق طبق شرایط قابل‌قبول برای اسرائیل گرفته است».

این یعنی، به‌رغم چنگ و دندان نشان دادن در میدان نبرد هوایی و جنگ زمینی، باب گفتگو همچنان باز است.

اختلاف سر چیست؟

تا قبل از اعلام موافقت مقاومت فلسطین با نسخه پیشنهادی مصر، بهانه نتانیاهو برای لشکرکشی به رفح، این بود که حماس به آتش‌بس تن نمی‌دهد. اکنون، با قبول آتش‌بس از سوی حماس، توپ به زمین اسرائیل افتاده و توجیهات قبلی رژیم خریداری ندارد یا دست‌کم هزاران اسرائیلی‌ای که شب گذشته خیابان‌های تل‌آویو را مسدود کردند تا بی‌بی را برای قبول آتش‌بس تحت‌فشار بگذارند، خریدار بهانه‌های او نیستند. آنها جز به رفتن نتانیاهو و بازگشت اسرای صهیونیست راضی نمی‌شوند.

«آمریکا» علاوه بر حامی اسرائیل و میانجی مذاکره، به یک کلیدواژه مهم در گفتگو‌های صلح غزه تبدیل شده است

اینکه چه چیز در نسخه آتش‌بس تعدیل‌شده مصر، به مذاق اسرائیل خوش نیامده، دقیقاً مشخص نیست. اما ظاهراً پای بندی در میان است که به‌موجب آن، حماس تضمین‌هایی را می‌گیرد مبنی بر اینکه شرایط دوباره به قبل از دوره آتش‌بس بازنمی‌گردد.

برای حماس، ایدئال «خاتمه جنگ» است. اما پای میز مذاکره، چانه‌زنی‌ها روی «توقف با چشم‌انداز تمدید» متمرکز شده تا از موضع تل‌آویو مبنی بر اینکه «فقط جنگ را تعلیق می‌کنم» ابهام‌زدایی شود.

اسم آن کشوری که قرار است تضمین بدهد، آشکارا به میان نمی‌آید. اما به‌احتمال‌زیاد، صحبت از آمریکا است. «آمریکا» علاوه بر حامی اسرائیل و میانجی مذاکره، به یک کلیدواژه مهم در گفتگو‌های صلح غزه تبدیل شده است آن‌چنان‌که به‌دفعات از حماس و حتی ایران به‌عنوان اصلی‌ترین هماهنگ‌کننده محور مقاومت شنیده‌ایم که «اگر آمریکا بخواهد، می‌تواند» به اسرائیل فشار بیاورد.

 چندی پیش، شبکه سعودی «الشرق» گفته بود «توافق آتش‌بس در غزه پس‌ازآنکه آمریکا ضمانت‌های لازم را برای اجرای آن ارائه کرد، قریب‌الوقوع شده است».

وسواس ذهنی و حقیقت ثابت

اکنون سؤال این است که «آیا، اسرائیل به آنچه آمریکا ضمانت کرده تن می‌دهد؟»

پاسخ به این سؤال، با توجه به رابطه دیرینه «تل‌آویو-واشینگتن» می‌توانست به‌سادگی گفتن «بله» باشد. اما جنگ غزه گره‌های کوری را به این رابطه افزوده که دست‌کم تا الآن با دیپلماسی باز نشده است. وزاری تندروی کابینه، بی‌بی را تهدید کرده‌اند که اگر به «خاتمه جنگ» راضی شود، استعفا می‌دهند. بدون وزرا، کابینه فرومی‌پاشد، انتخابات زودهنگام برگزار می‌شود و کسی نخست‌وزیری دوباره نتانیاهو را نمی‌خواهد.

اگر او تهاجمی تمام‌عیار را علیه رفح آغاز کند، باز هم بعد از پایان عملیات باید کنار برود؛ چراکه بعید است حتی یکی از اسرای صهیونیست را زنده ازآنجا خارج کند. اکنون مردی که به‌هرحال باید صندلی نخست‌وزیری اسرائیل را خالی کند با یک وسواس ذهنی دست‌به‌گریبان است: «به قیمت کشته شدن اسرای صهیونیست و پذیرفتن انگ جنایت‌کار جنگی بابت کشتن بی‌رویه ساکنان رفح، حماس را ریشه‌کن کند یا نه»؟

اعزام هیئت اسرائیلی برای مذاکره با حماس، یعنی نتانیاهو تا ریشه‏‏‌کن کردن مقاومت فاصله زیادی دارد

با این درگیری ذهنی است که نتانیاهو با توپی که حالا در زمین اسرائیل است، بازی می‌کند و بلاتکلیف است که باز هم مثل سابق آن را به وزرای افراطی کابینه پاس دهد یا به آمریکا که می‌کوشد بین هویت چندگانه «حامی صهیونیسم»، «میانجی مذاکره» و «ضامن آتش‌بس» تعادل خود را گم نکند.

در آن‌سوی میز مذاکره اما، فارغ از وسواس ذهنی نتانیاهو برای تیشه زدن به ریشه مقاومت فلسطین، حماس یک حقیقت ثابت است و فارغ از واسطه‌های قطری، مصری و آمریکایی، هیئت اسرائیلی به قاهره می‌رود تا با هیئت حماس مذاکره کند.

شاید وقت آن رسیده که بی‌بی هم مانند شرکای آمریکایی، چشم خود را به روی این حقیقت ثابت باز کند و شکست را بپذیرد.

یک نشانه از باز شدن چشم آمریکا به روی حقیقت حماس، تن دادن واشینگتن به مصالحه احتمالی «فتح» و حماس با وساطت روسیه و چین است. تأییدی ضمنی بر وجاهت مطالبه دیرینه حماس برای تبدیل‌شدن به یک جریان سیاسی مشروع در آینده فلسطین (اینجا منظور مشروعیت بین‌المللی است).

آتش‌بس غزه برای همه طرف‌ها یک فرصت توأم با تهدید است. حماس تجدیدقوا می‌کند، آمریکا به پروژه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری و عادی‌سازی بازمی‌گردد و اسرائیل موج ضدصهیونیسم جهانی را مهار می‌کند. اما صحبت از این تهدید‌ها و فرصت‌ها بماند برای فردای پس از آتش‌بس احتمالی.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • تهاجم زمینی به رفح یا توافق/ در میز آتش‌بس چه می‌گذرد؟
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌توان کار کرد
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد