Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@05:04:22 GMT

برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «منشور حقوق شهروندی» تقدیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۵۸۴۶

برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «منشور حقوق شهروندی» تقدیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت منابع انسانی و دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حقوق شهروندی در این مراسم که عصر امروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت) در سالن سرای اهل قلم سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، برپایی این مسابقه را شروع خوبی در امر فرهنگ‌سازی با موضوع «حقوق شهروندی» و مطلع کردن مردم نسبت به حقوق خودشان دانست و گفت: ما از ابتدای دولت یازدهم فعالیت‌هایی را در این زمینه شروع کرده بودیم و به طور کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه دو وظیفه مهم بر عهده داشت؛ یکی تسهیل مراجعات به وزارتخانه و دیگری فرهنگ‌سازی در این حوزه در سطح جامعه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شفاف‌سازی در حوزه پرداخت یارانه‌های مطبوعاتی، کاهش تعداد مجوزهایی که وزارت ارشاد صادر می‌کند، از ۱۱۷ مورد به ۵۴ مورد را از جمله اقدامات انجام شده در چهار سال و نیم گذشته عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه امروز مراجعه‌های حضوری برای امور اداری و اخذ مجوزها از طرف وزارت ارشاد، بسیار کم شده و همه درخواست‌ها به صورت آنلاین ثبت می‌شوند و به همان ترتیب به آنها پاسخ داده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از الکترونیکی شدن «میز خدمت» در این وزارتخانه تا آذرماه امسال خبر داد و گفت: در حوزه فرهنگ‌سازی حقوق شهروندی هم، برگزاری اولین دوره مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع «منشور حقوق شهروندی»، نخستین حرکت در این زمینه بود که می‌تواند در مردم نسبت به حقوق شهروندی، مطالبه ایجاد کند و آنها را هر چه بیشتر با این مسئله مهم آشنا کند.

کاراندیش در عین حال لزوم ورود سایر نهادهای حاکمیتی را به این مسئله یادآور شد و گفت: در مسابقه کتابخوانی با موضوع «منشور حقوق شهروندی» سه هزار نفر شرکت کردند که استقبال کم‌نظیری بود. امسال همچنین سه نشست تخصصی با این موضوع برگزار شده است.

وی از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب‌های چاپ شده با موضوع حقوق شهروندی (به تعداد ۱۵ درصد از ۷۰۰ عنوان کتاب چاپ شده در این موضوع) سخن گفت و از برنامه‌ریزی برای برگزاری جایزه کتاب سال حقوق شهروندی با هماهنگی مؤسسه خانه کتاب و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در سال جاری خبر داد.

در این مراسم همچنین مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند حقوق شهروندی یک متاع غربی و کالایی لوکس و مختص خارجی‌ها است، تصریح کرد: این در حالی است که موضوع «حقوق شهروندی» در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بسیار مورد تأکید است و در چندین اصل قانون اساسی از حقوق شهروندی نام برده شده است.

وی در عین حال رعایت حقوق شهروندی را مهمتر از صحبت کردن از آن عنوان کرد و افزود: رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ‌سازی بیشتر موضوع حقوق شهروندی در جامعه است.

در پایان این برنامه که اجرای آن را مونس کشاورز رئیس انتشارات حقوق شهروندی و دبیر ستاد مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده داشت، به ۱۰ نفر از برگزیدگان اولین دوره مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع «منشور حقوق شهروندی»، جوایز نقدی ۵۰۰ هزار تومانی اهدا و اعلام شد که به ۴۰ نفر دیگر هم در مراسم دیگری این جوایز اعطا خواهد شد.

کد خبر 4293661 کمال صادقی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر کاراندیش منشور حقوق شهروندی نمایشگاه کتاب تهران کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب تهران ترجمه کتاب و کتابخوانی مصلی ادبیات نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادبیات جهان بازار نشر مصلی تهران رونمایی کتاب نمایشگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان انتشارات ققنوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: از امروز آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داریم و این نمایشگاه در ۱۵۰ هزار متر برگزار می‌شود و بیش از ۲۵ کشور حضور فعال دارند. ناشران اصلی در نمایشگاه حضور دارند. امکان تفرج فرهنگی برای خانواده‌ها را فراهم کرده ایم.

اسماعیلی اظهار کرد: هر فرد ایرانی می‌تواند با سامانه مربوطه، با تخفیف خرید کند و رایگان دریافت کند. نزدیک به دو میلیون نفر از این طریق تاکنون کتاب‌های خود را دریافت کرده اند که امسال هم این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موسم حج با بیان اینکه ۲۷ اعزام برای حج انجام می‌شود، گفت: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند و حجاج ما با همان رویکردی که رهبری فرمودند، در این مراسم شرکت خواهند کرد و حج را به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برگزاری گرامیداشت هفته ایمنی حمل و نقل و تقدیر از برگزیدگان ریلی
  • برگزیدگان دو دوره‌ المپیاد علمی دانشجویی تقدیر شدند
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را افتتاح کرد
  • آغاز تولید مستند پنجاه بدر در قزوین
  • کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان تشکیل شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است